| Mircea_Petra_1989 a întrebat:

Am si eu o intrebare ..am un audi a4 1998 1.6.101 kai ..in acte scrie d3.iar pe parbriz are bulina verde...ce ziceti ce euro e 3 sau 4.

Răspuns Câştigător
| NotoriusBIG a răspuns:

La benzinare, acea bulina tot timpul va fi "4" verde. Asta nu echivaleaza cu norma de poluare... daca pe actele masinii tale, care provine din Germania dupa cate vad, scrie D3, norma de poluare a masinii tale este 100% EURO 2 (doi). Taxa de inmatriculare este intee 600-650 de euro.

6 răspunsuri:
| OldSoul a răspuns:

Este euro3, acea bulina nu are nici o treaba cu norma masini de poluare, acea bulina este TUV-ul (un fel de ITP)

| Mircea_Petra_1989 explică (pentru OldSoul):

Da stiu ca e itp...dar am inteles ca daca masina acolo a primit e3 trebuia sa aiba bulina galbena nu verde.iar cineva mi-a zis daca e schimbat catalizatoru la ea se poate sa fi fost scoasa la itp lor e4 ...deaia is pe ganduri ..si nu stiu ce sa cred

| Mircea_Petra_1989 explică:

Vreau sa mai adaug ca motoru masini a fost schimbat de neamt la 130.000 km.iar ac masina are 230.000...din cate am inteles in unele orase din Germania nu mai ai voie decat daca ai pe masina bulina verde sau galbena ..si asta eu nu inteles daca masina e e3 dc nu i-a dat bulina galbena dc verde.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Masina euro 4 din '98 nu prea ai sa vezi.
Deci cel mai probabil e euro 3, iar bulina verde se aplica masinilor care la ITP scot gazele de fabrica, adica nu depasesc emisiile omologate pentru acel model. Deci poti avea si euro 2 cu bulina verde, sau euro 5 cu bulina rosie; acele buline indica mai mult starea motorului, nu au treaba cu norma de poluare, decat daca e galbena sau rosie, caz in care e posibil ca masina sa coboare la o alta clasa de poluare, la testele efectuate de RAR in timpul omologarii.

| OldSoul a răspuns (pentru Mircea_Petra_1989):

Nu-ti mai bate capul cu toate aberatiile pe care le auzi.
Acele buline nu au nici o treaba cu norma de poluare, si eu am avut masina euro3 cu bulina verde.
Si stai calm, daca masina aia vine din Germania cu euro 3 pe carte, euro 3 iese si aici, niciodata nu-ti va iesi euro 4.
Cat despre faptul ca motorul a fost schimbat, asta nu inseamna ca e acum euro 4 sau ceva, ba din contra, daca e schimbat cu un motor care nu era disponibil la vremea aceea ai mult mai multe sanse sa ai probleme la rar cu omologarea.

| Sofer a răspuns:

Masina ta are 100% norma de poluare euro 2 si taxa timbru mediu aproximativ 640 euro.