| steredumbrava a întrebat:

care masini sunt mai bune, pe benzina sau pe motorina, multumesc

5 răspunsuri:
| Mariuuss a răspuns:

Pe motorina, si este si mai eftina, benzina suge banii multi, depinde si de consumu masiniwinking

| a1doru a răspuns:

Motoarele diesel sunt mai longevive dar mai pretentioase la intretinere[filtre,injectoare,bujiile de preincalzire, etc]. pretul la motorina o sa-l depaseasca in curand pe cel al benzinei, asa ca ''rentabilitatea'' se va simti numai la cei care fac km foarte multi.

| Akasha90 a răspuns:

Atunci cand intrebi care motorizare e mai "buna", depinde si ce vrei tu sa faci cu masina care are acea motorizare. daca vrei masina pentru nebunii, "liniute" si altele, de recomandat sunt motoarele pe benzina, dar consuma mult. daca o vrei ca pur si simplu masina cu care sa iti faci treaba si sa o intretii si usor, de recomandat sunt masinile pe motor diesel, consuma putin, sunt USOR de intretinut si sunt durabile. acum depinde si ce marca alegi.

| 0rlando a răspuns:

Asta e ca și cum ai întreba pe cineva, ce mână preferă s-i tai. Amândouă sunt bune, dar fiecare vine avantaje și dezavantaje. Consum, putere, cuplu, accelerație, fiabilitate, costuri de întreținere. Depinde de stilul tău.

| duculet a răspuns (pentru 0rlando):

Nici un raspuns anterior nu este complet sau total corect. Asa este, cele mai bune motoare sunt cele care iti sunt folositoare in scopul in care vrei sa le folosesti. Daca nu faci multi km pe an si circuli mai mult in oras si ocazional iesi din localitate, atunci benzina este alegerea care trebuie sa o faci. Daca circuli foarte mult in exterior, drumuri lungi si foarte putin oras, atunci o alegere buna ar fi diesel, pentru consum. Un diesel, ca explicatie babeasca, ii dai cheie dimineata si il opresti seara. Daca iei un diesel pe care sa il folosesti des in oras, este neindicat. Un diesel folosit des la oras cade. Se duc injectoare si alte alea.Ca si comparatie generala intre diesel si benzina, ambele au ajuns la performante mari in ziua de azi, deci ambele motare pot dura mult daca sunt intretinute corect, in schimb mitul ca un diesel este mai longeviv fata de un benzinar ramane doar un mit. Sunt benzinare care duc 1 mil de km, la fel si diesel-uri, deci nu e care pe care face sau care tine mai mult decat altul. Dar, diesel-ul, fiind un motor cu o complexitate mai mare, are si mai multe riscuri si este mai scump de intretinut/reparat. Deci la diesel-uri exista riscul sa cada injectoarele mai des ca la benzinare, si sunt mai SCUMPE ca la benzinare cu mult. Apoi turbina, care sa fereasca pe cineva de neplacerea asta, este foarte scumpa. Pompa de injectie, la fel risc sa cada si foarte scumpa.Consumul de ulei iar este un obicei la motoarele diesel, mai scot fum, sunt mai zgomotoase decat motoarele pe benzina, se incalzesc greu iarna, poate chiar nu mai pornesc.Deci un motor pe motorina este mai pretentios si costa mai mult reparatia/intretinerea lui. Singuru lui avantaj este consumul redus, doar atat. Dar sa nu uitam ca acum motorina este mai scumpa decat benzina.winking In schimb la benzinare, motoarele aspirate clasice, daca le intretii corect, poti spune ca "nu au moarte". Chiar daca ceva cade la ele, o bujie, un injector, etc; sunt cu mult mai ieftin de inlocuit/reparat. Apoi, ai mai multa putere cu un benzinar in general fata de un diesel de aceeasi capacitate, zgomot redus, si toate celelalte care sunt rele la diesel la benzina sunt bune, adica nu ai probleme iarna nici cu incalzirea nici cu pornirea.etc. Ca idee, motoarele diesel au fost facute pentru munca, pentru utilaje grele datorita consumului si a cuplului lor mai mare. S-au adaptat ulterior pentru oamenii saraci sau pentru cei care intr-adevar fac treaba cu o masina, adica este masina de firma si face bani, circula mult, si atunci se justifica diesel-ul. Este clar ca daca ai firma de distributie, iei masini diesel pe firma, ca alea fac kilometri dar si scot bani pe fiecare kilometru pe care il fac, si de aceea un consum mai mic face diferenta la profitul firmei, iar daca se strica ceva la ea, se merita reparat chiar daca este mai costisitor, firma isi scoate parleala, dar tu ca persoana fizica, sa iei un diesel pentru economie, si faci doar 10- 15 mii de kilometri cu ea pe an, si mai mult in oras, s-ar putea sa pierzi mai multi bani pe reparatia dieselului decat crezi, si de fapt sa nu economisesti mai mult decat o masina pe benzina. Sunt multe de spus, dar ca idee diesel-urile sunt pentru tractoare, benzinarele pentru masini. Cine are diesel si vorbeste de sportivitate la masina lui, parerea mea este ca vorbeste fara sa stie. Deci, daca esti director si mergi des in tara de-a lungul si de-a latul, atunci ia-ti un A6 diesel, este justificat. Daca vrei masina doar ca ai nevoie sa te misti, sa nu depinzi de un mijloc de transport in comun si daca iesi in exterior ocazional sa ai viata in depasiri si sa te bucuri de drum, ia-ti o masina pe benzina, motor clasic aspirat. Mult succes!