Nu detin o motocicleta, la masina nu scrie acest raport in certificatul de inmatriculare!
Dar la masini se calculaza in felul urmator (voi folosi Cai Putere si nu KW)
iau ca exemplu modelul Audi A6 2021 Limousine (C8) 55 TFSI e, 367 CP, greutate : 2010 kg
Raport greutate/putere: 5.5 kg/CP iar CP /tona: 182.6 CP/tonă
raportul kg/ CP s-a efectuat ca fiind masa reala a masinii impartita la numarul de cai putere
putem afla acest raport in KW daca aplicam formula 1 kw = 1, 36 CP, este un aproximativ fiecare convertor v-a da un alta rezultat diferit la transformarea din cp in kw si invers, unii aproximeaza kw ca fiind 1, 34(4/5) cp, altii 1, 35 etc eu am ajuns la concluzia ca 1 kw ar avea de fapt 1, 36 cp, cel putin asa calculaza producatorii auto, ei mai infloresc putin cifrele dar nu cu mult!
Motocicleta ta are 30 KW deci aproximativ 40 CP iar greutatea 170 kg
170 kg : 40 CP = 4, 25 cp/kg sau un aproximativ de 5, 60 kw/cp
Tu ai vorbit mai sus de Raportul putere/masă (în kW/kg) astfel numarul de kw trecut in talon il imparti la greutatea motocicletei, astfel obtii:
30 kw : 170 = 0.176 kw/kg
Puterea nu este a motocicletei, este a motorului. Deci la masini, la utilaje care au motoare pe ele, cas electrice, cas cu ardere interna, puterea se refera la acel motor nu la masina.
De aia se cauta la masini de astea sport, motoare mari si masina mica, usoara, sa poate fuge mai repede.
Deci nu se imparte nimic oi la boi cita putere are acel motor atit are, poate misca mai rapid o motocileta mai usoara si mai greu una mai mare, mai grea.
Greutatea unie masini, motociclete n-are a face cu puterea motorului.
Este trecuta greutatea ca asa se trece, pe orice masina se trece greutatea ei totala cu tot cu motor.
Nu te dezavantajeaza cu nimic, cred ca s-a facut o altfel de masuratoare in care s-a luat in calcul alta greutate a motocicletei, intuind asta pentru ca stiu ca la masini se face intr-un anume fel cu greutatea soferului estimata la 75 kg etc
Iti dau si un exemplu de la fosta mea masina in certificat erau trecuti kw echivalentul a 122 CP, la o transformare exacta cum zic fizicenii ca 1 kw = 1, 341 CP fix, era mai putin in real, iar testata pe dinamometru profesional masina avea in jur de 135 CP, deci unde era adevarul? Mai adaug faptul ca in certificat si cartea masinii se trec numarul de kw pe care-i dezvolta motorul si nu cai putere efectiv la roata care tot fizica ne invata ca sunt mai putin, datorati pierderii provenite de la motor si cele de la transmisia masinii, de aceea vom intalni termeni internationali precum : BHP-brake horsepower, HP - horse power si WHP- wheel horsepower.
Stiu faptul ca producatorii la unele masini declara voit mai putini KW datorita unor tari care aplica taxe pe masina in functie de aceasta putere a motorului!
Habar nu am cum e calculat si declarat la motoare dar te asigur ca nu ar trebui sa ai probeleme, celelalte serii sunt mai importante
Multumesc de atentia acordata pe subiect, astazi am fost la RAR si drpciv ca sa intreb cum se poate intampla asta si daca se poate rectifica in urma trecerii motorului pe numele meu dar daca nici cei care se ocupa de aceste lucruri nu imi pot da un raspuns concret, mai bine am sa evit aceasta motocicleta, sunt suficiente motociclete pe piata?
Pe linga esti tu, dar na fiercare cu cel doare. Daca tu crezi ca masina are cai putere, atunci dai inainte asa, e bun asa rau cum crezi tu.
Sa nu mori sarac cu duhul intreaba si o sa vezi ca am dereptate, la orice masinarie care are un motor, cai putere sunt ai acelui motorul, nu al utiliajului in ansmblu lui.
Te intreb ca idee, de ce ai dat raspuns citigator luyi simpatik El spune exact ce am spus si eu, nu in raspunsul dat cistigator, in urmatorul.
Deci el spune ca il citez "Mai adaug faptul ca in certificat si cartea masinii se trec numarul de kw pe care-i dezvolta motorul si nu cai putere efectiv la roata " asta a spus omu, iar tu ca pomu, vii si imi spui mie ca is pe linga, esti praf amice
Deci te cam contrazici singur, habar nu ai, intrebi, cineva iti raspunde, dar il faci si proist, cand de fapt perostu esti tu.Dar asta e atit poti atit duci
Nu te-am facut prost, te-ai facut singur, eu am spus doar ca esti pe langa (forma corecta a cuvantului) subiect cu amuzamentul tau redus. Cand vei fi capabil sa inveti ca limba romana a avansat si nu am ramas la forma "linga" a cuvantului sa ne anunti pe toti prin megafon, dar lasa oamenii care nu sunt frustrati in pace sa-si rezolve problemele sau dilemele pentru care sunt pe acest site, iar daca doresti da-mi te rog adresa ta si iti trimit o funda sa ti-o pui unde doresti tu, dar banuiala mea e ca stii deja unde-ti place, macar "atit"?
Mr.dan ti-am si zis nu ma pricep la moto am si zis asta.
cel mai bine sa ii intrebi pe cei de la RAR cum s-a calculat acea valoare, intuitia mea este ca nu e vorba neaparat de o greseala cat de un alt calcul raportat la masa motocicletei respectiv puterea (kw)
la moto chiar nu stiu cum se calculeaza masa reala, cu sofer, fara, cu rezervor plin, fara etc
daca ai dubii sigur ca poti sa re orietezi catre altceva, insa sa nu pierzi ceva ce iti place si apoi la alta motocicleta sa constati ca e acelasi lucru in certificat
de aceea cel mai bine este sa intrebi chiar pe teren la cei care omologheaza zilnic motoare, cum sunt cei de la RAR
de funde nu-s cruios, am spus ca ai dat raspuns bun, unia care a spus exact ce am spus si eu.
Asta arata mai exact ce? Cit de tantalau esti, cit poti pricepe.De aici trag concluzia ca nu poti rumega mai mult de o fraza din 3 cuvinte, cel pe care l-ai periat si cu care ai discutat frumos, a bagat destule, deja asta te-a facut praf, nu mai pricepi nimic, asa ca i-ai dat raspunsul. ca si cistigtaor
Dar nu ma luai de el, am aratat doar ca el a spus exact ce am spus si eu, dar ca tu ai sarit la mine cas pe linga, dar raspunsul aluia e bun
Eu am raspuns frumos la c e ai intrebat, ca am spus bine, sau rau, aia nu conteaza, tu ca un cocalar ce esti, un taran clocit, ar fi trebuie sa apreciezi, pe toti care dau raspunsuri.
Mai ales ca nu team injurat, nu teaj jignit, nu am spus absolut nimic rau. Daca tu ai considerat ca nu-i bun ce spun, puteai sa teci mai departe, sau daca vrei sa spui ceva, trebuie sa sp[ui multumesc de raspuns, dar nu-s lamurit, aia era tot.
dar asa e cand esti un coclar care vrea sa arate ca isi ia si el motocicleta si ca sar pricepe desi esti total pe dinafara.
Srati cit de tamie esti, tamie si aghiazma cam aia esti, o combinatie perfecta.
Cum am spus atit poti, atit poti duce. Eu spunsa nu mai iti cumperi nimic, nici o mortocileta, cine stie pe unde iti mai rup git, apoi scapa societatea de un cocalar ca tine
Deci sa recapitulam motocicleta este deja inmatriculata si tu vrei sa o cumperi? deci nu este nevoie sa mai treci pe la RAR!?
M-as uita la seria cadrului/motorului daca corespunde cu actele, daca acesta este in regula, nu vad probleme cu acest raport masa/kw sau kw/masa, chiar de ar fi o gresela...stii de exemplu cati au masini modificate si desi acele masini trebuiau sa aiba 100-200 CP, au acum 400? dar ce, au ei numarul de kw de dupa modificari trecuti undeva, asa cum cere legea? NU. Se pot masura acei kw in plus? NU, de catre cine? cand va avea dinamometru RAR si va face controale? Lege exista si spune ca nu ai voie sa depasesti 40% din puterea stock a motorului fara sa o (re)omologhezi! Paradox caci in momentul in care depasesti cu peste 40% puterea motorului nu cred ca RAR mai omologheaza pentru ca nu au nici tunel aerodinamic nici alte solutii sa masoare eficienta franelor raportate la noua putere sau aerodinamica, mai ales in caz de swap motor iar costurile reomologarii sunt mari oricum! Deci lumea face modificari dar nu legal caci si legea e plina de hibe!
Mai exista o posibilitate ca greutatea "reala" sa fie trecuta in cartea de identitate si nu certificat (vezi si rubrica de jos din carte daca are mentiuni e ceva de genul "Modificari ce nu afecteaza performantele si caracteristicile de folosinta..."), la masini difera de cele mai multe ori aceasta greutate in functie de cum e calculata, fost mea masina avea in carte 1277 kg iar in certificat 1300 kg, in josul paginii in carte era trecut un numar de kg, numai stiu care din ele! Fii atent acolo unde este rubrica "mase/masa" cat si ultima descrisa mai sus (Modificari ce nu afecteaza performantele...) si confrunti greutatea de acolo cu KW (puterea) de la rubrica putere, facand raportul 30 KW (tot din carte afli KW ) impartit la masa motocicletei = kw/kg
cu siguranta este mai mica de 170 KG...
acest raport de 0, 21 kw/kg da o masa a motocicletei de aproximativ 142 kg daca am calculat bine
Daca apare 142-143 kg pe undeva inseamna ca totul e in regula!
Eu nici asa nu mi-as face griji! Daca exista o vina este a celor care au facut cartea de identitate a motocicletei, dar cum am zis nu-s asa importanti KW intrucat autoritatile nu au pe ce sa-i masoare si nici la o revanzare ulteriora nu vad de ce ar afecta.
Am un amic pasionat de tuning are si service de tuning deci e profesionist, si merge cu "tigai" auto de 800 KG duse in 400 CP, alea de fabrica au maxim 110 cp dar poate demonstra cineva ca el nu e legal?
adelynx_5836 întreabă: