La ce te referi cand spui cip? stiu eu pe cineva care avea un putreghai gestiune meecanica tot si imi spunea "i-am pus cip frate vezi ce trage?")gestiunea mecanica inseamna ca de la pedala de gaz la pompa sau carburator merge direct un cablu de otel ca la scuter de ex.si daca e turbo la fel gestiunea e mecanica si inchide/deschide in functie de anumiti bari.cand vorbim de gestiune electronica atunci motorul e dotat cu un "calculator" sau cum vrei sa-i spui.ECU electric control unit.care primeste niste valori, masuratori si in functie de acele valori "spune turbinei, si pompeei cat sa bage"la aceste motoare se poate pune cip, care de fapt ce face odifica valorile primite de ecu. daca motorul tau e dota cu un ecu, atunci ai ceva de lucru.vezi pe net ce e de mazda care o ai, si in functie de asta sti cat ai de lucru.
Asta ziceam și eu dacă nu are ecu e ok. E accelerație prin cablu. Eu ma refeream la cip din cheie. Dar e ok m-am convins 100% ca e un motor clasic de 90 de cp.