1.9 TDI*
E posibil sa fie o problema in ceasuri, sa se aprinda check in locul indicatorului de rezervor. Mi se pare ca la rezervor spre gol ar trebui sa fie si un bipuit. Daca bipuie atunci cand aprinde check, atunci e problema electrica, eventual poate a facut cineva din doua ceasuri, unul singur, punand placa de pe unul si folia/cadranele de pe altul. Se mai practica asta mai ales printre samsari, ca sa scada numarul de kilometri: luau piesele de inregistreaza kilometrajul, de pe masini din dezmembrari.
Daca nu apare acel bipuit, ar trebui sa pui o diagnoza, sa vezi daca exista eroare stocata in ECU. Poate e doar o coincidenta sincronizarea cu rezervorul, si ai o eroare intermitenta pe la motor.
Am fost de a pus un tester pe ea, diagnosticul: sistem secundar de injectie a aerului: detectat debit incorect
Si app 1. 8tdi
Poate pompa nu se alimenteaza, nu stiu la astea diesel ce ai in rezervor ce ai pe motor.Ar fi bine sa dai codul nu sa spui ce ti s-a spus.
Cind scanezi masina, prima data apare un cod, apoi daca scanerul este de ala scump apare si diagnosticul.Asa ca vina cu codulo si zil aici, apoi vedem, despore ce este vorba.
Nu exista 1.8 TDI
Nu exista marca TDI pe motoare pe benzina.
Probabil ai 1.8/1.8T, adica motor pe benzina.
TDI-ul inseamna motor diesel, supraalimentat (marca inregistrata a grupului VAG).
Eroarea se refera la o pompa de aer secundar, nu stiu exact cum functioneaza, dar daca te documentezi putin pe forumuri si Youtube, gasesti rapid un tutorial de remediere, ca e VW, cea mai comuna caruta din toate tarile.
https://vwforum.ro/topic/113434-pompa-de-aer-secundar/
https://www.youtube.com/watch?v=SFhX-lCCB8Q
Scuze, nu ma uitasem ce brand este, asa noteaza VW TDI inseamna Turbo Direct Injection, adica este pe benzina.
Ok codul ala P0411 se refera la Sistemul secundar de aer injectat in valvele de evacuare a motorului, in engleza Secondary Air System, este o chestie legata de pornire, anume la pornire, catalizatorul este rece, ca urmare nu poate cataliza gazele arse, asa ca unele masini, cum este si VW Passat ce ai tu, au acest sistem secundar, care baga aer de afara nu in admisie, baga aer in evacuare
Daca stii, la motor ai valve de admisie si valve de evacuare corect? Gazele arse is fierbinti, valva de evacuare se deschide si atunci sistemul asta baga aer de afara acolo peste acele gaze arse. Aerul fiind de afara, contine oxigen, care aprinde eventuale hidrocarburi nearse din acele gaze ce is evacuate, mai simplu spus arde mai bine acele gaze, datorita oxigenului introdus de acest sistem.
Gazele care ard inca odata devin si mai fierbinti, caz in care ajuta catalizatorul sa se incalzeasca mai rapid.
Cel putin ei asa spun, in felul asta ajuta catalizatorul sa se incalzeadca mai repede, apoi arzind inca odata gazele arse, mai elimina din noxe.
Cam despre asta este vorba cu acest sistem.
Chestia asta dureaza cam 1 min, daca ai observat cand pornesti si motorul este rece, motorul se tureaza ceva mai mult decat normal, aproximativ cam un min.
Sistemul asta are o valva, o pompa electrica de aer si conducte, la tine probabil valva so fi dus, nu mai inchide bine, daca continui asa si nu remediezi, se poate strica si pompa aia de aer care circula aerul.
Am avut si eu un Audi A6 la fel avea sistem de asta, la fel valvele sau defectat, eu aveam 2, motorul era in V, magarie, nu stiu ce face asta in max un min, cate gaze sau noxe salveaza, ce stiu e ca nu-i bine, omu are probleme, cu acestea valva si pompa.
Valva, pe asta o poti verifica usor, dar sa ai grija cand desfaci conectia aia, este un furtun din ala rigid, daca nu stii sa desfaci il poti sparge. Zic sa desfaci aceal furtun rigid, si bagi un deget in valva, sa vezi daca iese negreata, mizerie pe deget, asta ar insemna ca valva este defecta si trebuie alta, NOUA, atentie nu de la dezmembrari.
Cea mai comuna problema cu sistemul asta, este acea valva ce am spus, poti pune pe google Secondary air valve si iti arata cum arata aceasta valva, si pompa, la fel scrii secondary air pump si vezi despre ce eu vorbesc aici, apoi stii sa te uiti si la tine la masina, sa verifici acea valva si furtunele care conecteaza valva cu pompa si intra in motor.
Asa ca si posibile cauze avem :
-Valva
-Pompa aer
-Furtune
-Cabluri rupte sau deconectate de la pompa, pentru ca este electrica
-Releul pompei de aer.
Cam astea is posibile cauze, dar mai mult ca sigur valva este dusa, nu mai inchide.
Catalizatorul are acel sensor de oxigen daca stii, de fapt 2 senzori de oxigen, cand masina porneste acei senszori citesc valori mari de noxe, de acolo si apare lumina check engine.
Simplu, pac tac, dupa cum ai vazut team rezolvat rapid Vorbesc f serios, asta e problema la tine.
Banu jos
Asta este problema ta, 100% aici ai probleme, asa ca verifica cum am spus, apoi remediezi.Este usor de verificat si remediat, pentru ca piesele astea is la vedere.
Mai este inca o problema, sau poate fi aceiasi, dar cam greu sa gasesc un raspuns clar.
Spui initial ca ai 2 coduri, acum am vazut.
-16975 codul asta, probabil asta o aparut la bordul masinii, sau de unde ai acest cod?
-P0411 sigur ala nu apare la bord, ala este obtinut in urma unei scanari cu un scaner OBD.
Ce este ciudat, asta din ce tu ai spus, cand alimentezi, dupa codul dispare, nu prea are sens, chestia asta.
Ori este doar o coincidenta ca dispare cand alimentezi, ori mai ai inca o alta problema, la emisii, dar la partea cu rezervorul, de la capac pana la intrarea benzinei la motor, sa se piarda ceva vapori pe undeva, pe la capac pe la ce mai este pe acest traseu.
Daca informatia asta 16975-sistem de aer secundar, aparu la bord, desi nu stiu daca VW scrie si in romana sau poate ai tradus tu, atunci problema este cea de la P0411 adica cea care ti-am explicat in mesajul anterior.
Spune de unde ai aceste coduri mai exact. Ambele, cine ti le-a dat, sau cum leai obtinut.
Nu exista legatura intre nivelul de benzina ce ai tu in rezervor si Secondary Air System, desi ambele se refera la emisii, nu au legatura intre ele.
Sistemul asta de aer, cum am spus este simplu, o pompa de aer, o valva, astea baga aer in evacuare acolo la vavele de evacuare a gazelor arse, aia e tot ce face, timp de aprox un min, dupa care sistemul asta inchide, iese din functiune, atit functioneaza la pornire si nu are legatura cu rezervorul sau cu traseul benzinei, n-are legatura cu alimentarea
Tu spui ca de fiecare data cand nivelul in rezervor scade la un sfert, apare check engine ON.
Ciudat rau ma cam depaseste, dar este ilogic sa iti dea cod de sistem secundar de aer si sa apara codul doar cand nivelul de benzina scade.
Codul asta ar trebui sa fie deja permanent, daca ar fi probleme la sistemul de aer, nu sa apara sa dispara dupa ce alimentezi.
Ceva nu se leaga, nu este in regula.Tu ai scanat masina, sau de unde ai aceste coduri?
Poate ca ti sau dat coduri aiurea iar problema ta, ar putea fi si de la capacul de la rezervor.
Treb sa stii ca in rezervor sunt vapori de benzina, benzina acolo nu sta toata lichida, sunt si vapori, iar acei vapori nu trebuie sa iasa afara, asa cum se intampla in trecut, pentru ca poluiaza atmosfera.
Asa ca traseul benzinei are pe el diverse piese, sensori care sa arate ca acesti vapori raman acolo si nu ies afara.
De exemplu, capacu de la rezervor, daca nu tine bine, daca nu etaseaza bine si scapa pe acolo vapori, sau un furtun pe traseu este crapat si scapa acesti vapori, computerul vede si aprinde check engine lumina aia.
De aia intreb de unde ai tu informatiile astea cu coduri?
Spune ambele de unde le ai. Desi ambele vorbesc despre aceiasi problema, nu vad legatura cu alimentarea cu benzina.
Asa ca nu te apuca sa verifici nimic deocamdata, pana nu esti sigur.Cum sa spun, eu ce am zis, estedoar pe baza de ce informatii dai tu pe aici.
Daca eram eu la fata locului, scanam, stiam sigur despre ce este vorba.
Asa ca vina cu detalii, de unde ai codurile, daca intr-adevar check engine apare si dispare doar cand alimentezi, sau s-a intamplat doar asa cand si cand.
Ok daca a fost folosit un scaner, depinde si cu ce tester cum spui a fost scanata masina.
Eu am revenit ca am reanalizat ce tu spui, se intampla doar cand in rezervor ramane un sfert, apoi dupa ce alimentezi, dispare acea lumina.
Asta m-a facut asa spun, ceva nu este in regula. Daca ai fi spus ca doar ai scanat masina si ti-a dat acelel coduri, atunci raspunsul corect este sistemul ala de aer.
Dar avand in vedere ca simptomele arata altceva, nu stiu, cum am spus ma depaseste, pentru ca sistemul ala secundar de aer nu are absolut nimic in comun cu alimentarea cu benzina.
Poti si tu sa verifici asta, ori cine stie poate or fi facut aia sisteme mai altfel.
Daca sa spunem ca sistemul ala secundar de aer ar avea ceva conectie cu alimentarea, in momentul cand rezervorul se goleste, sa se acumuleze vapori de benzina. Iara cand alimentezi, rezervorul fiind plin, nu mai is asa de multi vapori acolo.
Chestie este, ca sistemul de aer, si de ar fi conectat la alimentarea sau invers, daca sistemul este in regula, daca valva aia este buna, ar inchide si nu ar mai iesi vaporii aia afara.
Dar vaporii aia is altundeva dusi nu in sistemul asta de aer.
Deci ca ar fi ceva conectat sau nu, lumina la bord nu ar trebuie sa apara, daca sistemul sau valva aia ar inchide.
Sa zicem ca nu inchide si ies vaporii aia afara, in cazul in care vaporii de benzina ar fi dirijati acolo.Dar dupa ce alimentezi dispare lumina.
Daca valva ce am spus eu de la sistemul ala de aer este defecta, lumina se aprinde oricum si permanent, indiferent ca ar fi concttata la rezervor sau la vaporii din rezervor.
Deci avand in vedere ca lumina la bord check engine apare si dispare, doar cand alimentezi, atunci nu-i de vina sistemul ala de aer secundar.
Valva daca e defecta, sau pompa, atunci e defecta si nu mai baga, ori ies gaze arse spre pompa, sensorii de oxigen citesc alte valori, apare lumina la bord, care va fi permanenta.
Avind in vedere cehstia asta, eu iti sugerez sa scanezi masina si in alta parte.
Nu ai spus daca ai scanat tu sau tia scanat altcineva? Esti f zgircit cu cuvintele :))
Vorbeste si tu mai liber, asa, spune mai multe :))
Tu ai lumina aia check engine random, adica cand apare cand dispare, nu este tot timpul ON, sa spui ca e permanenta.
Si curios, apare doar cand ai mai putina benzina, apoi cand alimentezi se stinge.Asta inseamna ca ceva se intampla acolo la sistemul de alimentare.Cind ai putina benzina in rezervor, ai mai multi vapori, ies pe undeva, apoi cand alimentezi, vaporii logic ar fi mai putini, dar tot ar trebuie sa iasa daca e ceva acolo rau.
Nu ramane decat ca cei care au scanat, nu au scanat la masina ta, poate o fi scanata la alta masina si ti-a dat tie rezultatul aluia.
Ce poti sa faci este sa mergi pe conductele de la sistemul asta de aer sa vezi unde duc, cum merg ele intelegi? Cauta pe Youtube, vezi cum arata pompa si acea valva, apoi mergi pe conductele lor si vezi daca mai se leaga ceva de ele, sau daca intra direct la motor.
Ai pompa aia de aer, de la ea pleaca furtun rigid la valva aia ce zic, apoi de la valva ar trebuie sa intre undeva la chiulasa la valvele de evacuare.
Daca la aceste conducte rigide se mai conecteaza si alte furtune, mergi pe ele si vezi de unde vin acolo la astea rigide ce zic eu de aer.
Cam asta poti tu sa verifici, sa stii daca cumva la ele sar conectat ceva furtun ce vine de la aimentare, nu cu benzina, cu vapori, ceva genul asta.
Daca nu te pricepi sa verifici, atunci degeaba vorbim pe aici, tot la un meserioas va trebuie sa ajungi.
Eu daca mas uita asa rapid la motor imi si dau seama ce si cum, ce este acolo.
Am spus sistemul asta, cel putin la Audi era deasupra, adica pe motor deasupra era si pompa si valva, nu pe motor, asa intr-o parte, dar f vizibile, si furtune si tot, erau f usor de schimbat.
La Passat nu stiu, ar putea sa vina cumva pe sub pe la bumper, caz in care trebuie sa desfaci sa poti vedea, tu stii mai bine.
Cauta cum am spus pe net si vezi cum arata pompa si valva, apoi te uiti la tine si vezi daca is la vedere astea si le urmaresti traseul la conducte.
Alta chestie e sa scanezi masina iar, dar altundeva, sa vezi daca la fel da acele coduri.
Sau poti lua tu un scaner de asta OBD ieftin de buzunar, pot sa iti arat, sunt si in RO, este f simplu, micut, costa putin, este facut special pentru a scana, chiar am vazut pe la mamgazine acolo in RO, nu-ti scrie ce problema este, dar iti spune codul, ce pe tien asta te intereseaza.
Are o carticica micuta de cateva pagini si scrie acolo toate codurile si posibile cauze.
Deci tu scanezi, iti arata codu, sau coduri, daca is mai multe, dupa te uiti in acel manual, la codul respectiv, vezi ce inseamna.
Poti sa faci tu asta e floare la ureche.Cu acest scaner poti si sterge acel coduri, poti verifica o masina daca sistemele is in regula sau nu, putine chestii, dar de ajutor atunci cand cumnperi o masina, sau cand ai o problema, asa cum ai tu acum si nu stai sa te duci pe la altii sa dai bani, banii aia pentru o scanare cumperi tu scaner si il ai oricind.
Stai sa ma uit in RO sa vad pe unde e si cit costa si iti las aici link sa vezi.
Uite aici la eMag au cu 50 de lei un scaner de asta OBD2 :
https://www.emag.ro/......D5NBSXYBM/
Eu am unu la fel, doar ca e alt brand Actron, aici costa vreo 50 dolari, am lasat in Ro pe asta, acu am altul aici mai performant, mai mare, dar daca nu esti mecanic, pentru tine, ala e suficient, eu cu asta am detectat orice problema am avut la masini inainte.
Eu asa spun, cumpara ala, 50 de lei, cred ca tior luat aia mai mult unde ai fost sa scanezi masina, decat costa asta.
Nu te lua dupa care spun ca nu-i bun, ca nu stiu ce vraja marii, nu lua trotinete de alea ce trebuie sa pui la telefon, alea nu-s bune.
Asta ce tiam arata e mai bun ca alea, tu nu ai nevoie sa modifici parametrii si alte rahaturi, ai nevoie sa afli ce problema ar avea masina, atunci cand ai o problema.
Uite si asta ce am eu, daca poti deschide link-ul de aici de la mine, daca nu merge cu clik pe link si sa deschizi, copy link, paste pe google si trebuie sa deschida.
https://actron.com/content/obd-ii-pocketscan-0
Asa este al meu, exact asta Actron, afli exact ce iti spun si cei de la mai stiu eu ce service mergi tu sa scanezi.
Bine ala de la eMag este fara nume, o fi facut de cine stie cine, al meu este brand Actron, dar daca vrei cauti si tu acolo la fel unu, brand, adica sa nu fie no name daca tot dai 100 de lei, zic daca nu vrei ala de 50.
Ok vorbim dar nu rezolvam nimic, asa ca mai scaneaa odata, pentru ca tu te lovesti la picior, dar te doare mina :)) cam asa se intampla la masina ta, ceva nu este in regula.
Ori este coincidenta chestia asta cu alimentarea, ori scanarea sau codurile ce tiau fost date nu-s de la masina ta.
Coincidenta, ai putea opri masina, desfaci capacul la rezervor, pui la loc, pornesti masina si vezi daca codul dispare, asta fara sa alimentezi, asta ar fi coincidenta, ar arata ca codu nu-i de la alimentare. daca dispare iar fara sa alimentezi, intelegi ce zic?
Cam astea is ce poti sa faci, sa nu te grabesti sa duci masina la citi stiu si eu mecanici si sa nu rezolve nimic.
Verifici tu astea sa fii sigur de anumite aspecte, apoi daca e valva, duci sa schimbe, daca tu nu poti, desi e f simplu sa aschimbi acea valva ce am spus de la sistemul secundar de aer.