1.Nu folosi vitezele de a3-a insus.
2.Pentru a schimba viteza trebuie sa accelerezi si sa apesi ambreajul
3.Nu apasa frana pana nu apesi ambreajul.
Ai MARE GRIJA pe unde conduci.
Ceau! cel mai bine lasa l pe instructor, virtual nu poti sa inveti sa conduci. multa bafta:p
Http://www.drive-test.ro/stiri/1776/-cum-sa-conduci-corect-in-10-pasi.html
1. Examineaza-ti cu atentie masina inainte de drum. De la roti pana la nivelul uleiului si, daca faci un drum in afara orasului, luminile. Ar fi bine sa-ti intre in reflex sa dai o tura masinii inainte de a porni la drum.
2. Pune-ti centura. Obliga-ti pasagerii sa isi puna centura. Am mai discutat acest aspect, dar daca vreti sa va convingeti cat de important este acest lucru, vedeti acest videoclip sau videoclipul atasat...
3. Aprinde luminile de intalnire, chiar si pe timp de zi. Adica farurile. O masina cu farurile aprinse este mult mai vizibila de catre ceilalti soferi, acestia anticipand cu circa 3 secunde mai devreme intentiile tale. Nu, becurile nu sunt mai valoroase decat viata ta.
4. Concentreaza-te pe sofat. Daca citesti sau dai SMS-uri la volan esti mai periculos decat un om care conduce cu 1 la mie alcool in sange (adica beat)! Idem daca vorbesti fara handsfree, stai pe Internet, citesti un ziar/carte, te joci des cu comenzile audio sau ale computerului de bord/navigatiei sau te uiti des la pasagerul cu care esti angrenat intr-o conversatie.
5. Fii calm. Condusul nervos duce atat la ambuteiaje, cat si la accidente care puteau fi evitate, iar intrarea intr-o competitie cu tine insuti (sa faci acelasi drum mai repede, de ex.) e chiar mai periculoasa decat liniutele in trafic!
6. Asigura-te in oglinzi la maxim 10 secunde. La 360 de grade, adica in toate oglinzile. Asa vei sti ce ai inainte, lateral si in spate si vei putea actiona in consecinta in caz de urgenta.
7. Redu viteza in intersectii sub 50km/h si obisnuieste-te sa nu treci pe galben (oricum e contraventie, mai nou). Mare parte din accidentele urbane sunt cauzate de viteza in intersectii!
8. Tine 2 secunde distanta fata de cel din fata pe sosea. Pentru ca din momentul in care acesta va frana si pana cand tu vei fi in stare sa reactionezi si sa apesi la randul tau frana va trece cel putin 1 secunda si jumatate, timp in care la neimpresionanta viteza de 60km/h vei fi parcurs deja peste 35 de metri!
9. Comunica-ti in permanenta intentiile: semnalizeaza intentia de a schimba directia de mers, nu schimbarea insasi. Fa asta atat fata de celelalte masini cat si fata de pietoni, si ei trebuie sa te inteleaga!
10. Foloseste frana de motor pentru a incetini inainte de viraje, pentru a controla si iesi din derapaj, precum si pentru a incetini in panta. Nu te speria de zgomotul motorului, nu ai cum sa-l strici; la nevoie, daca ai viteza prea mare, poti ciupi un pic si frana de serviciu, insa nu utiliza frana de mana!
Sunt mult mai multe sfaturi invatate la cursul de conducere defensiva, inclusiv ce sa faci atunci cand te rastorni cu masina, cum sa actionezi volanul in cazul in care puntea spate derapeaza, precum si cum sa franezi corect la limita.
http://auto.9am.ro/......eguli.html
incearca astea
Toate cele 3 puncte sunt gresite.
1. La drum drept ar fi bine sa puna si a 5 a pentru a nu merge cu motorul turat
2.La vale nu este o regula sa apesi acceleratia daca nu vrei sa maresti viteza dupa ce schimbi viteza, cand schimbi intr-o viteza inferioara iar nu trebuie sa accelerezi.
3. Apesi frana pana motorul ajunge la turatii mai mici (nu foarte mici pentru ca se opreste)iar dupa aia apesi si ambreiajul si continui cu frana
1. si atunci de ce dracu au masinile 5-6 viteze? Folosesti fiecare viteza cand ai nevoie de ea.
2. exact invers... cand schimbi viteaza nu accelerezi, ridici piciorul de pe acceleratie si apesi ambreiajul
3. apesi si frana si ambreiajul doar cand vrei sa opresti masina.
Nu mai vorbi fara sa stii ce spui.
''1.Nu folosi vitezele de a3-a insus.''
De ce, ca sa consume mai mult si sa o dea pe ulei sau cum? La ce reaq crezi ca au pus aia de-au proiectat cutia 5 trepte, de bibelou?
''2.Pentru a schimba viteza trebuie sa accelerezi si sa apesi ambreaju''
Nu, pentru a schimba viteza trebuie sa apese ambreiajul fara a mai accelera, sa cupleze in treapta superioara sau inferioara iar apoi sa dea drumu usor la ambreiaj. Daca a cuplat in treapta superioara da drumu usor la ambreiaj pana la capat si abia apoi accelereaza iar daca a cuplat in treapta inferioara da drumul usor ambreiajului pana simte ca masina face putina frana de motor, ciupeste foarte usor acceleratia cat sa ambaleze motorul foarte putin si apoi continua sa ridice piciorul pana la capat. Asa se face cand schimbi treptele ca sa nu patinezi placa de ambreiaj pana o distrugi.
3.Nu apasa frana pana nu apesi ambreajul.
Ambreiajul se apasa doar cand turatia motorului ajnge la 1500 rpm, pana atunci nu (ca distrugi rulmentu de presiune daca freci intruna ambreiajul)''
Chiar sunt curios ce hinghier de masini te-a invatat sa conduci.
2.La vale nu este o regula sa apesi acceleratia daca nu vrei sa maresti viteza dupa ce schimbi viteza, cand schimbi intr-o viteza inferioara iar nu trebuie sa accelerezi.
La retrogradare poate fi nevoie sa ciupeasca un pic acceleratia, pentru a sincroniza miscarea de rotatie a motorului cu miscarea de rotatie a cutiei de viteze. Daca sincronizarea nu are loc face frana de motor (pentru ca atunci cand retrogradezi, cutia de viteze se va invarti mai rapid decat motorul). Este singurul caz in care poti accelera putin fara sa patinezi ambreiajul.
Frana de motor nu e nici ea recomandata mereu, ca sigur strici volanta sau placa de ambreiaj daca cuplezi doar nesincronizat. Cand marii soferi ne recomanda sa folosim frana de motor ei se refera la mersul la vale unde e mai bine sa lasi motorul sa se opuna inertiei masinii (pentru a o putea controla mai usor). Dar frana de motor trebuie facuta inainte de a intra cu masina in panta, nicidecum dupa. In trafic, daca faci numai frane de motor, pe langa faptul ca distrugi ambreiajul sau volanta risti sa te loveasca si vreun berbec in kur (ca nu se aprind stopurile)
Nu conduc pe sosea! Sunt cu tata intr-o masina pe un drum de tara, un drum pe camp...