Problema ta, nu este becul, ci masina.
Daca ma intrebai pe mine, as fi zis ca e mai fiabil un scuter chinezesc la 800e nou, decat 'masina' asta.
Obisnuieste-te cu acel bec aprins, motoarele 1.4 16V sunt pline de probleme nedepistabile/nerezolvabile. Cea mai stiuta, e consumul de ulei. Mai exact, chiuloasele sunt facute de niste necalificati, ca la orice motor Volkswagen 16V, iar pe la ghidurile supapelor se prelinge ulei in camera de ardere.
Odata ce se intampla asta, se aprinde becul galben (check engine e porecla lui), pentru ca sonda citeste mai multe noxe decat trebuia sa iasa, calculand benzina si aerul pe care le-a adaugat computerul in motor.
Nu scoate fum, pentru ca nu e praf motorul. Abia cand ai probleme grave, si consuma ulei la ora, incepe sa scoata fum albastru sau alb. Fumul in general se dezintegreaza pana la iesirea din sistemul de evacuare. La masina ta, e foarte greu sa treaca de catalizator. De aia nu vezi fum.
Singurul lucru pe care l-ai putea face, ar fi o diagnoza computerizata. Poti sa-ti cumperi singur o mufa vag-com cu programul aferent, sa conectezi laptopul la computerul masinii, sa vezi ce erori au aparut. Daca e o eroare legata de valorile sondei, e ceea ce ti-am explicat mai sus.
Daca masina nu consuma prea mult, poti circula asa permanent (asa fac 70% din proprietarii de astfel de motoare), esti atent doar sa nu scada nivelul de ulei sub minim.
Cand scoti un 1.4 16V de VW/Skoda/Seat/Audi la drum, daca il tii peste 90km/h, completezi chiar si 1l la 200km.
Asta e fiabilitatea motoarelor Volkswagen, pe care o lauda toti (tractoristii fara permis cat B).
Prietene, conduci dacie si vorbesti de vag? ))))
Mai bine ii spuneai sa se duca la service si nu mai aberai atat.
Pai eu am Skoda fabia din 2006 mpi 1.4 benzina 179.873 km si n-am avut 1 problema cu ea ))
Si mai am Skoda octavia 1.9 tdi 2007 168.865 km si la fel n-am probleme.
Si pe langa aia un Vw passat 2.0 2011 75.324 km si merge ca nou.
ce vorbesti tu de tractoristi? Scoate ciorapii aia si pune o curea de distributie calumea
Esti putin cam taran, asa.
Cate VAG-uri am condus eu, tu abia daca le stii motorizarile.
Tu ai doua motorizari reusite de la bun inceput, si un diesel cu problemele rezolvate.
Fabia ta e 1.4 8V, eu am zis ca motorul 1.4 16V e prost. Documenteaza-te putin, inainte sa te bucuri ca ai vazut o Dacie.
Tovarase sunt taran cand te iei de vag
si vezi ca orice UAP lover cu wikipedia e un expert in masini.
una e sa le ai in curte si alta e sa te uiti pe net.
Ti-as face o poza, sa vezi cum arata curtea mea, dar nu meriti efortul.
Am prin curte si un service, asta era chestia.
Iar 1.4 mpi e 8V toata ziua, si echipeaza doar Fabia, Polo si alte buburuze derivate din ele.
1.6 mpi nici nu stiu daca exista (ca denumire), dar sunt multe versiuni, printre care mult apreciatul SR de 101cp, magarusul de 75cp care echipa Octavia pe care am avut-o si ma bucur ca am reusit s-o dau, 1.6 16V de 105cp care se comporta ca unul de 65cp, FSI s.a.m.d.
Wikipedia spune mai multe decat stii tu, cu "ele in curte", dar nu spune ca nu imi plac mie. Ceea ce am spus eu nu vezi pe net, decat daca s-a mai obosit cineva sa-si spuna parerea, dupa ce a avut tangente si cu masini adevarate (Ford, Opel, Renault, sau premium-uri non-VAG).
Cum ai verificat fișele?
La mine apăruse missfire pe cilindrul 3; cu excepția check-engine aprins, la relanti motorul torcea frumos. În schimb la plecare, când schimbam treapta a II-a și treceam de 2000rpm începea distracția : mașina se poticnea, mergea în 3, nu urca în ture decât f.f.f.foarte greu, martorul MIL se aprindea intermitent. Am verificat fișele (măsurat dacă au continuitate de la un capăt la celălalt și dădea tensiune constantă). Totuși, din când în când se auzea câte o mică pocnitură (ca un arc electric), undeva în zona motorului. Tot bâjbâind pe lângă mașină, fiind pe înserat, motorul pornit, am văzut arc electric la fișa cilindrului 3, în interiorul blocului motor. La o vizualizare mai atentă a fișei cu pricina am observat în zona care intră pe bujie o crăpătura, ca și cum fișa ar fi fost înțepată cu ceva, pe unde pierdea curent. Am schimbat setul de fișe și motorul și-a revenit. Merită să încerci o verificare cu un alt set de fișe (de preferabil cu împrumut ca să nu le cumperi degeaba dacă nu e de la ele). Bobina e oricum mai scumpă decât fișele. Eu le-am schimbat pe amândouă : bobina 190 lei, setul de fișe 140 lei.
Stanmariusvasile întreabă: