| lamasanustefan a întrebat:

Bună seara.
Am o întrebare.
La ce folosesc saboții și tamburii la o mașină?
Adică ele sunt folosite DOAR pentru frâna de mână?
Sau frânează și ele atunci când apăs pedala de frână?
Și după ce le-am schimbat cu unele noi, la câți km. trebuie să le schimb iar, la 10.000?
Ofer funda.

Răspuns Câştigător
| alidenbealidenbi a răspuns:

Atat frana de mana cat si frana din pedala prin mecanismul hidraulic ( cu lichid de frana ) actioneaza sabotii. Prin actionarea franei sabotii sunt presati peste tamburi pe interior marind foarte mult forta de frecare intre saboti si tamburi proportional cu cat se trage/apasa frana de mana/pedala de frana. Frana de mana actioneaza doar frana pentru rotile din spate, in timp ce frana de la pedala actioneaza frana de la toate cele 4 roti.

Depinde de stilul de condus. Eu la fiecare apropiere de o intersectie folosesc frana de motor si astfel placutele de frana au cea mai mare durata de utilizare. Nu stiu sa-ti spun la cati kilometrii trebuiesc schimbate. Asta se poate observa la cat de tare tine frana. Asta poti testa prin franare brusca cand esti singur pe banda si nu ai vreo masina in spate. Pui pe liber si franezi brusc la o viteza corespunzatoare vitezei a doua 20-30 Km/h, masina ar trebui sa se opreasca complet pe o distanta de cativa metri ( cam maxim 4-5 metri ).

9 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Sunt folositi la franare la fel cum o fac si discurile de frana la o masina

| Eisenheim a răspuns (pentru alidenbealidenbi):

Cam ai dreptate, însă la partea cu ulei de frână trebuie să recunosc ai umor laughing e prima dată când aud asta. E lichid de frână, dar ai fost haios oricum laughing

| alidenbealidenbi a răspuns (pentru Eisenheim):

Da, ai dreptate - se numeste lichid de frana. Uitasem.

Ce altceva ti se pare amuzant?

Eu am schimbat saboti si am inlocuit cablul de la frana de mana. Asa ca stiu ce zic.

| Eisenheim a răspuns (pentru alidenbealidenbi):

Doar atât, restul e ok happy eu personal nu folosesc frana de motor, dar nu am nimic împotrivă happy mi-se pare mai ușor și ieftin de înlocuit plăcute de frână, sau saboți că unele mașini mai au inca așa ceva happy decât ambreiaj, sau planetare, sau alte chestii din sistemul de transmisie

| alidenbealidenbi a răspuns (pentru Eisenheim):

La apropierea de o intersectie tu tot apesi ambreiajul ca sa schimbi in viteza inferioara. Eu asa fac si economie de combustibil si ies in oras cu un consum cu 3 litrii mai putin decat in specificatiile tehnice ale masinii. Asa ca pica ideea ta " decât ambreiaj, sau planetare, sau alte chestii din sistemul de transmisie". Asa ceva nu se invata la scoala de soferi. happy Plus ca se reduce si poluarea. Tu la apropierea de o intersectie ai inca piciorul pe pedala de acceleratie si abia cand esti la 5 metri de intersectie calci poedala de frana. happy

De exemplu la mine scrie in specificatii 10 litri in oras si eu ma scot cu 7 litrii in oras.

| Eisenheim a răspuns (pentru alidenbealidenbi):

A nu, nu asta ziceam, frana de motor solicita mult sistemul de transmisie happy eu scot pe liber și folosesc frana, nu mă joc cu ambreiaj și viteze, asta e pentru începători happy

| Eisenheim a răspuns (pentru alidenbealidenbi):

Eu conduc de peste 15 ani,am condus cam tot ce are roti, nu mă înțelege greșit nu intenționez să mă laud, pur și simplu nu ne putem compara, in plus mașinile au evoluat, instructorii auto nu mai sânt ca pe vremuri, nici circulația happy

| alidenbealidenbi a răspuns (pentru Eisenheim):

Voi incerca si asta sa vad ce iese. Eu fac asa: cand ies dintr-o intersectie bag un sprint si apoi dau pe liber si pana la urmatoarea intersectie merg din inertie pe liber. cand am ajuns la urmatoarea intersectie am undeva pe la 10-20 Km/h si apoi calc frana daca e nevoie. Prin franare se epuizeaza inutil energia. Cu cat frana e folosita cat mai putin cu atat stilul de condus este mai economic. Daca intersectia urmatoare e mai departe merg constant cu a treia. In afara orasului merg pe pilot automat. Adica viteza cat mai constanta si evit pe cat posibil sa ma apropii la mai putin de 10 metrii de cel din fata. Si evit depasirile cat pot de mult pentru ca la depasiri consumul de combustibil creste foarte mult.

| Eisenheim a răspuns (pentru alidenbealidenbi):

Foarte buna metoda happy eu am făcut școala cu Dacia,saviem, autobuz vechi, erau alte tehnici, îți dai seama, acum însă lucrurile s-au schimbat cum ziceam, iar metoda ta e buna happy