Unu la mana, iarna, daca bateria e slaba sau spre final de viata, o sa astfel de probleme. Da, e din cauza bateriei.
Doi, in privinta turatiilor, la mine de exemplu pana nu se incalzeste putin motorul are 3 trepte de turare:
1. 1200 intial
2. 1000 pana motorul incepe sa se aproprie de temperatura optima de rulaj
3. 800 cand temperatura motorului a depasit 60 de grade.
3. Ca ziceai de fluctuatia de turatie in jur de 800, da e normal, motorul incearca sa stabilizeze turatia, dar mai ales pana cand nu e la tempartura optima (87-92 grade), se simt acele fluctuatii de turatie.
4. O data motorul pornit, totul este alimentat de motor. Clima, incalzire parbriz, faruri, radio, tot. Porneste clima si observi instant o pierdere de putere, clima fiind un mare consumator de energie. Cu cat motorul e mai slab, cu atat se simte mai mult. Incalzirea in parbriz, e din nou ceva care iti consuma energie electrica foarte multa, desi mai usoara asupra motorului decat clima, asupra sursei electrice imediat se simte.
Salut.
Termostatul nu are prea multe de "discutat" cu motorul, el regleaza racirea motorului, nu si turatia. Daca e defect termostatul ti-as recomanda sa-l schimbi - ventilatorul trebuie sa stie cand sa aceasca motorul, poate nu chiar pe vremea asta.
Oricum, daca s-a rezolvat problema cu bateria si recent nu au fost facute schimburi de curere distributie/accesorii sau nu ai depasit termenul si km pentru acestea cred ca este in regula etc.
Termostat sau ceasuri (depinde ce nu merge la tine) gasesti si la dezmembrari http://www.depozit-dezmembrari.ro
Alternator defect/ releu incarcare defect/ baterie sulfatata.
De aici si turometrul mort, mersul neregulat si accelerarea slaba.