| borsamm22 a întrebat:

Buna seara, am o masina care mi-a facut azi niste figuri, adica: ap pornito dimineata si a pornit c-am greu (la prima cheie dar a trebuit sa tin mai mult contactul) dupa catva timp ( 10 minute) am ajuns unde trebuia sa ajung si am oprit masina. Iar cand am vrus sa o repornesc nu a mai pornit deloc, se aprindeau becurile din bord si cand dadeam la automat palpaiau si nu se auzea nimic. Am incercat sa o pornesc inpinsa si a pornit, dar problema era ca in bord imi arata 0 turati si becul de la baterie aprins, dar motorul mergea si nu se accelera nici cu pedala de acceleratie la maxim si din lipsa de ocupatie am oprit iar masina ca urma o urcare, si dupa nu mai pornea iar deloc. Am chemat un prieten sa imi de-a curent si a pornit la prima, usor. Dupa sa verific daca mai porneste am oprito si si repornito si a mers. Si inca ceva, oare de ce motorul sta la 800 RPM dar ii putin instabil, turometrul se misca putin sub 800 si peste 800 dar foarte lent si inca ceva de exemplu cu motorul pornit la 800RPM daca folosesc toate electronicile din masina turometrul scade putin oare de ce? toata problema este bateria?

Răspuns Câştigător
| kurinkita a răspuns:

Unu la mana, iarna, daca bateria e slaba sau spre final de viata, o sa astfel de probleme. Da, e din cauza bateriei.

Doi, in privinta turatiilor, la mine de exemplu pana nu se incalzeste putin motorul are 3 trepte de turare:
1. 1200 intial
2. 1000 pana motorul incepe sa se aproprie de temperatura optima de rulaj
3. 800 cand temperatura motorului a depasit 60 de grade.

3. Ca ziceai de fluctuatia de turatie in jur de 800, da e normal, motorul incearca sa stabilizeze turatia, dar mai ales pana cand nu e la tempartura optima (87-92 grade), se simt acele fluctuatii de turatie.

4. O data motorul pornit, totul este alimentat de motor. Clima, incalzire parbriz, faruri, radio, tot. Porneste clima si observi instant o pierdere de putere, clima fiind un mare consumator de energie. Cu cat motorul e mai slab, cu atat se simte mai mult. Incalzirea in parbriz, e din nou ceva care iti consuma energie electrica foarte multa, desi mai usoara asupra motorului decat clima, asupra sursei electrice imediat se simte.

3 răspunsuri:
| borsamm22 explică (pentru kurinkita):

Exact! happy probabil turatia este putin instabila pentru ca termostatul este stricat si sta temperatura la 60 si ceva 70 nu stiu exact dar doar cateodata se porneste si arata 90 grade.

| Bacalov a răspuns:

Salut.
Termostatul nu are prea multe de "discutat" cu motorul, el regleaza racirea motorului, nu si turatia. Daca e defect termostatul ti-as recomanda sa-l schimbi - ventilatorul trebuie sa stie cand sa aceasca motorul, poate nu chiar pe vremea asta.
Oricum, daca s-a rezolvat problema cu bateria si recent nu au fost facute schimburi de curere distributie/accesorii sau nu ai depasit termenul si km pentru acestea cred ca este in regula etc.
Termostat sau ceasuri (depinde ce nu merge la tine) gasesti si la dezmembrari http://www.depozit-dezmembrari.ro

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Alternator defect/ releu incarcare defect/ baterie sulfatata.
De aici si turometrul mort, mersul neregulat si accelerarea slaba.