Daca te uiti atent, ramele geamurilor difera foarte mult. La unele masini sunt parte din portiera (tabla), la altele sunt rame separate din metal cu cauciuc/plastic, sau doar plastic, iar unele masini mai deosebite nu au rame deloc, se lipeste geamul direct pe caroserie, pe un cheder.
Banda aia cromata se pune de obicei in chederul exterior de cauciuc, si apare in principal la masinile premium, de la clasa medie-mare, sau pe coupe-urile de lux.
Nu ai sa vezi chedere cu crom pe Logan din fabrica, de exemplu. Ca arata ca nuca-n perete, ramele fiind din tabla, iar chederele simple garnituri de etansare, nu prea estetice. Mai mult masini de genul A4, A6, A8, Passat, E si S klasse, seria 5, au chedere cu crom.
Daca prin "Rapele" te-ai referit la rame, ei bine, motivul e simplu, este o preferenta a clientului, e o dotare pe care a ales-o primul proprietar al masinii cand a cumparat-o de noua.
NathalieKawaii întreabă: