| Andreiteodor a întrebat:

Bună seara
Am și eu o problemă la Matizul meu
Scoate foarte mult fum alb, albăstrui la relanti,la turații mari scoate fum alb intens,și nu știu de la ce ar putea fi,ulei nu consuma, antigel nici atât
Precizez că este euro 2

9 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

în cazul motoarelor pe benzină, se verifică bujiile (aprinderea), acestea putând fi acoperite cu un strat de ulei ars. Preventiv, verifică nivelul de ulei sau chiar schimba uleiul.

| Andreiteodor explică (pentru sierra1):

Mai mereu am găsit ulei pe ele
In fiecare zi le verific pe toate

| sierra1 a răspuns (pentru Andreiteodor):

Schimbă-le. Și uleiul

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pare ca nu consuma ulei, dar in realitate consuma.
Daca mergi doar in oras, drumuri scurte, nu vei observa scaderi ale nivelului de ulei, pentru ca la mersul cu motorul rece, benzina isi mai face loc printre segmenti, si ajunge in ulei, cu care se amesteca. Cat timp stai in oras, nivelul pare ok, pentru ca uleiul consumat e inlocuit de benzina (si ceva condens), care ajung sa se amestece cu uleiul.
Daca ai lua masina la "alergat", un drum de 100-200km fara opriri, nivelul tau de ulei ar scadea brusc chiar si cu un litru. Am patit-o de mai multe ori, cu mai multe masini. Cand se infierbanta uleiul, incepe sa evapore benzina si condensul (apa) din el, iar nivelul scade foarte mult.
Deci presupun ca ai uzura la semeringurile supapelor, eventual si la segmenti.
Insa prima verificare se face la epuratorul de ulei; in cazul in care epuratorul se infunda, baga ulei in admisie, din care rezulta acel fum.
EGR nu cred ca ai la euro 2, dar daca ai, trebuie verificat si ala, ca ar putea scapa prea multe gaze in admisie.

| Andreiteodor explică (pentru sierra1):

Bujiile îs schimbate de aproximativ 600 km

| Andreiteodor explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Semeringurile la supape le-am schimbat recent
Posibil segmenții, doar că trage destul de bine, in treapta a 5a la 80-90 încă trage
Epuratorul find valva PCV
La ea m-am gândit și eu să fie și am încercat să obturez valva se simte o diferență, merge mai bine la relanti, da fumul in turații tot scoate
Are EGR,, este curat
Am încercat și fara el, nici o diferență

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Andreiteodor):

Daca o obturezi cateva secunde, tot mai ramane ulei prin admisie. Ar trebui sa faci cativa km cu ea obturata.

| Andreiteodor explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Voi incerca asta mâine, sper sa se rezolve cu atât

| relian a răspuns:

Deci gasesrti mereu ulei pe bujii,dar tu ne spui ca masina ta nu consuma, asta e buna rau laughing Antigel de ce ar consuma? Ori poate nu stii cei ala antigel, ala este de fapt apa cu un lichid care schimba pctul de inghetare al apei, deci antigelu n-are nici o legatura cu prefectura laughing cu fumul ce il scoate motorul tau, cazan ce-o fi ala.

Nu stii de la ce o fi, poate o fi de la vecinu mai stii laughing de la tine sigur nui.Deci rasnita ta are probleme consuma ulei, pe unde? Aia trebuie sa verifici, daca o fi pe la segmenti, pe la valve sau prin alta parte.Ai nevoie de o scula de aia care face fum, asta daca stii despre ce vorbesc.
Daca nu cauta pe Youtube si vezi ce scula se foloseste, ori duo la un mecanic care are scule si poate afla cei rau.

laughing stai si verifici bujiile in fie are zi, esti tare de tot.Dar faza mai tare e aia cu apa cu antigelul ca nu consuma. Poate tu crezi ca ai OZN care functioneaza cu apa, mai stii poate ai si tu nu stiai laughing