E posibil ca termostatul sa nu fie inchis complet cand e motorul rece si sa ajunga lichid de racire in radiator. E o problema raspandita daca ai termostat original. Incearca sa schimbi termostatul dar nu cu cel original ci alta marca. Daca reusesti cu cel nou sa atingi 4 linii in 5-10 km e clar ca asta e cauza.
Termostatul se defecteaza in doua feluri: blocat pe inchis s-au blocat pe deschis.
Este destul de usor de diagnosticat.
La putin timp dupa pornire, inainte ca acul din bord sa se miste (in cazul tau sa zicem la prima liniuta) se verifica temperatura furtunului care face legatura dintre termostat si radiator. Daca acesta este fierbinte, termostatul este deschis.
Daca furtunul ramane rece, se circula 10-15 minute in regim de oras, pentru a duce motorul spre temperatura maxima, dupa care se verifica acelasi furtun. Daca acesta a ramas rece, termostatul este blocat pe inchis.
Foarte corect ce spui dar termostatul original de Logan (cel notat cu FRANCE) are prostul obicei ca dupa un timp sa nu se mai inchida complet. Nu ramane complet deschis dar are o pierdere de lichid pe langa. Se obtin 2 linii pe display si destul de greu 4 (vara, in oras). Daca mergi la viteza mare/constanta temperatura cade din nou la 2 linii. Am schimbat un termostat din aceasta cauza dar si cel nou a facut la fel dupa scurt timp. Solutia o vad doar un termostat de alta marca decat originalul.