Cand incepe masina sa subvireze la 60-80km/h, in virajele pe care alteori le luai cu 120 si zambeai, atunci sunt amortizoarele duse.
Arcurile se observa mai simplu, dupa garda la sol sau rugina. Adica atunci cand masina sta tot mai lasata, sau observi ca arcurile sunt foarte ruginite, eventual au si inceput sa se rupa bucati din el, atunci e obligatoriu sa le schimbi.
Atat amortizoarele cat si arcurile, se schimba doar in pereche stanga-dreapta.
Poti pune doar pe fata sau doar pe spate, dar obligatoriu amandoua.
La amortizoare e simplu, daca iei o groapă în mers mașina face balans, țopăie in sus și jos înainte să revină într-o poziție de echilibru sau îți fuge in viraje daca sunt duse rău de tor. Amortizorul are rolul de a contracara mișcarea de revenire a arcului după ce s-a comprimat. Când amortizoarele sunt duse mașina se comporta ca și cum ar avea doar arcuri.
Arcurile de obicei se schimba când se rup. Daca se rupe într-o parte se schimba și partea cealaltă.
Arcurile mai rar dar la amortizor te lasi pe capota si te ridici repede, ii faci balans...
Masina trebuie sa se opreasca in momentul in care se ridica. Daca continua sa miste sus -jos, amortizoarele is duse
Serios? Daca ce s-a comentat la acest post e stiitifico-fantastico-pseudo-savant atunci pe bune, îmi e milă de viitorul planetei. Ca să înțelegi de ce nu merge un lucru, trebuie să înțelegi ce face. Și pe bune, cunoștințe mai de baza de atât nu exista.
Hai sa nu ne indobitocim, ar trebui sa vrem sa înțelegem cat mai mult din tot ce ne înconjoară nu sa fim toți lemn-tanase. Ai văzut filmul Idiocracy? Daca nu, urmărește-l.
[le schimbi când] ~observi ca arcurile sunt foarte ruginite, eventual au si inceput sa se rupa bucati~
desp:e viitorul planetei, las-o mai moale, pedalează in schimb, pe asta:
https://www.tpu.ro/......ut-asa-ca/
Cu masina stand pe loc te duci intr-in colt in fata sau spate si te balansezi pe masina, o faci sa se ridice sus jos.
Daca balanseaza ca draeacu, atunci is duse amortizoarele Daca balanseaza f greu si putin, e totu ok.
Iar raspunsul tau, care este?
Cand recomanzi tu clientilor sa schimbe arcurile? Sau cand te duci tu sa le schimbi, de la ce te iei?
Ori esti aici doar pentru "funde".
Nu mami, răspunsul colegului citat îmi "rezonează". Dacă ințelegi ce zic...
Ok, dar te-a deranjat metoda mea de inspectie a arcurilor.
Cunosti una mai valabila?
Metoda lui NoTurbinaNoGood, mi-a placut mai mult. Asa ca hai, nu mai va certati atata!
~Cand incepe masina sa subvireze la 60-80km/h...~
tu ești "șeful"!
Nu la câți km se schimba. Sunt mașini de 20 ani care au arcurile si amortizoarele originale si inca duc si au peste 400.000 km săracele mașini.
In principiu se observa când trebuie înlocuite. Fac balans mare sus jos când treci peste o denivelare.
Am o mașină cu amortizoarele orginale din 2002 si nu are nicio problema.