| Ruxandraaaaaa a întrebat:

Eram astazi pe autostrada si deodată mi s-a oprit motorul si mi-a apărut in bord martorul de check engine. Am tras pe dreapta si a început sa iasa fum de sub capota. Am ridicat capota si mi-am dat seama ca nu mai avea apa si ca s-a fisurat un furtunaș pe la jumătate, adică s-a topit. Motorul nu mai pornește când ii dai cheie, încearcă dar nu are putere. Credeți ca a fost afectat motorul? Omul care a venit sa tracteze mașina a zis ca s-a îndoit chiuloasa cred ca așa se traduce in romană (culata in spaniola).

9 răspunsuri:
| Ruxandraaaaaa explică:

Mașina este Opel astra h cdti 2005

Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Daca se indoia chiuloasa trebuia sa iese afara uleiul. Minciuna!

| Panamax a răspuns:

Daca ai mers fara apa motorul s-a supraincalzit si s-a dus naibii garnitura de chiuloasa.
Iar chiuloasa are tendinta sa se deformeze in astfel de cazuri.

| Ruxandraaaaaa explică (pentru Salontanul):

Nu a ieșit afara uleiul. Atât cât s-a fisurat furtunul si nu mai pornește face un zgomot ca si cum nu mai are baterie

| Ruxandraaaaaa explică (pentru Panamax):

Deci motorul nu are nimic? Ma poate ajunge mai mult de 500€?

| Panamax a răspuns (pentru Ruxandraaaaaa):

Este foarte posibil ca motorul sa fie gripat.Nu are sens sa incerci sa-l repari.ar trece de 2000E.
Din experienta proprie recomand inlocuirea motorului cu altul de la dezmembrari.Modelul este unul comun si se intalneste peste tot.
Ar trebui sa gasesti pe undeva unul la 350-500 E si sa mai dai inca pe atat mecanicului.
Salontanul bate campii cu uleiul lui.Nu are nicio legatura.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Eu cred ca ai făcut praf motorul

regis
| regis a răspuns:

Foarte probabil s-a ars garnitura de chiulasă. Apropo, așa se cheamă, se mai zice si culasă, dar nu chiuloasă, aia o fi vreo eleva care chiulește...
Foarte probabil si chiulasa a fost afectata si e posibil sa nu mai poată fi rectificata.
Daca se învârte, motorul nu e gripat, ceea ce ar fi prima veste buna.
Soluția cea mai buna ar fin înlocuirea chiulasei si a garniturilor, ocazie cu care se înlocuiesc de obicei si alte piese uzate, gen garnituri de supapa, tacheți. Cu tot cu manopera probabil treci de 500 de euro, mai ales dacă ești in Spania.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Inainte de a se intampla asta, nu s-a aprins nici un bec de avertizare al presiunii la ulei, sau temperatura motor?
Motorul e destul de sigur ca a fost afectat, insa ar trebui verificat de un mecanic, pentru un diagnostic corect. Adica completat cu toate lichidele, vazut ce e cu furtunul ala/inlocuit, citit erori, vazut alimentare, eventual compresie, si daca porneste, studiat daca merge bine, sau se intampla ceva.
Si eu te sfatuiesc sa schimbi motorul cu totul, decat sa bagi bani in asta. Doar piesele trec lejer de 500 euro, daca il refaci, iar manopera e si ea cel putin 500 euro.
Chiulasa intr-adevar se deformeaza in situatii de genul asta. In cazurile fericite, are nevoie doar de o planare, garnitura noua, si prezoane (suruburi) noi. Neaparat prezoane noi, pentru ca si ele se deformeaza (se lungesc).
Insa in cazurile mai putin fericite, chiulasa poate prezenta fisuri sau zone topite, ax cu came ovalizat, scaune/supape defecte, iar reparatia este in zadar, trebuie cumparata alta chiulasa noua + piesele din ea. Treci de 500 euro si cu ea.
Daca ai probleme in motor, mergi direct pe varianta schimbarii motorului cu unul din dezmembrari, e mult mai ieftina si mai sigura.