Tai contactul si schimbi in viteza intai. Apoi tragi frana de mana ca doar nu s-au stricat amandoua!
Frana de mana
frana de motor (nu ai zis ca iti sare un copil in fata, ci ca nu mai ai frana)
bagi in marsarier!
daca, chiar iti sare un copchil in fata, si nu ai frane, atunci tragi volanul cat poti intr-o parte - mai bine faci masina varza, distrugi betonul de pe margine si ajungi la spital cu, coaste rupte, DECAT SA AI PE CONSTIINTA **TOATA VIATA** COPILUL CARE TI-A SARIT IN FATA, iar la faza asta chiar nu mai conteaza ca scapi sau nu ca nu aveai RAR-ul si deci franele rupte sunt numai vina ta!
Cu frâna de motor retrogradezi viteza cu viteza, până când ajungi în treapta întâi. Apoi tragi ușor frâna de mana. Ai nevoie de aproximativ 500 metrii ca să o oprești complet de la o viteza de 90 km/h. În caz ca ai distanta mai mica pana la obstacol, retrogradeze 2 trepte odată, cu riscul de a strica cutia sau motorul, dar tot e mai bine decât sa lovești ceva.
Ps: sper sa n-ai nevoie de asa ceva.
Probabil la ce te refereai tu este daca nu mai ai nici un fel de frana, sunt 3, sa spunem ca ele nu exista. Daca esti pe o autostrada esti norocos, atunci trebuie doar sa nu mai accelerezi, sa suni la politie, sa stie de tine, daca esti pe un drum care nu e drept, si nici lung, iti faci o rugaciune.
Cu frana de motor, o bagi intr-o treapta inferioara iar masina o sa incetineasca. Cu frana de mana exista riscul sa iti blochezi rotiile si sa patinezi, ceea ce e si mai grav.
BodenAlex întreabă: