Sa blocat poate nu mai avea ungere si sa gripat.In interior acel compresor este mecanic, deci is piese care daca nu-s lubrefiate se pot bloca.
Ar fi bine sa verifici si ambreajul, acea fulie/ambreaj care invirte compresorul.
S-a rupt cureaua si nu mai aveai curent de la alternator, ai mers cred pe curentul de la baterie, de aia s-a aprins acea lumina la bord.
Aveai AC pornit, deci acel ambreaj cuplase compresorul, ala so blocat, ar fi bine sa verifici si ambreajul, poate sa il schimbi si pe ala.
E mai bine, ar putea si ala sa fie defect, nu ca ar fi ala cauza blocarii compresorului, mai degraba sa nu se fi defectat si el, pentru ca cureaua la fortat sa invirta compresorul ce era blocat.
In mod normal compresorul are ulei acolo in el, nu ar fi trebuie sa se blocheze, dar uite ca se mai intampla.
Nu trebuie să ai cunoștințe în domeniu, ca să îți dai seama că la un vehicul din 2012, dacă compresorul este cel original, de ce s-a blocat. Vechimea, lipsa de mentenanță, folosirea intensivă. Cureaua de accesorii și ce altceva v-a rupt, s-au întâmplat din cauza legăturii de funcționare dintre compresor, motorul vehicului.
Pentru mulți cartea tehnică a mașinii e doar decor în mașină sau acasă. Singurele revizii sunt cele de ulei, filtre, plăcuțe de frânare și cam atât.
NU este suficient!
Poate doar cureaua de accesorii in sine sa fie schimbată la o revizie, fiind consumabila, in schimb compresorul de Ac mai greu
Da, dar acest "mai greu", a condus la oprirea mașinii, mersul la service, cheltuielile inutile, cum a spus "relian" trebuie verificat întregul lanț dintre compresor și cel punea în mișcare, inclusiv dacă era legat de alte piese în mișcare.
Scumpul mai mult păgubește și leneșul mai mult aleargă!
Compresorul este inchis ermetic, are ulei, are racire, totul este un sistem inchis, poate functiona si 100 de ani fara sa faci absolut nimic ok?
Stiu ca in general unele lucruri trebuiesac intretinute sa poata functiona un timp mai lung, sau normal, dar nu este cazul aici.
La AC la masina pur si simplu nu ai ce intretine, singura intretinere este sa schimbi fitru de aer in cabina, radiatorul ai putea sa cureti, desi nu am vazut pe nimeni sa faca asa ceva, nu am vazut radiatoare la masina murdare rau incit sa spui ca ar afecta cumva compresorul ala.
Compresorul AC nu are nici o legatura cu motorul masinii, singura legatura este cea faciuta prin cureaua de accesorii, deci nu defecteaza motorul compresorul de AC
La masina nu ai carte tehnica, acel manual este pentru a arata functiile butoanelor, plus unele iunformatii legate de ce ulei, ce roti are masina si generalitati.
Avind in vedere ca s-a rupt cureaua, la service sa gasit compresorul blocat, aia arata ca compresorul a rupt acea curea.De ce? Pt ca daca compresorul ar fi fost bun si cureaua sa zicem f uzata, se rupea cureaua si aia era tot, ompresorul nu se mai rotea, deci nu se putea bloca, nu are cum.
Nu e suficient doara sa iti dai seama, trebuie sa ai si ceva cunostinte cum functioneaza un lucru
Am spus sa verificce si ambreajul, pentru ca ala a fost si el fortat, motorul prin cureaua aia a fortat ambreajul compresorului sa se roteasca, compresorul fiind blocat, cureaua a alunecat banui pe fulie si asa sa si rupt.
Nu stiu masina lui ce switch de presiune are, daca are doar pe high sau are si pe low pressure, pentru ca sistemul ala are sigur asa ceva, dar nu mai stiu daca e low, stiu sigur ca ar fi unul de hig, deci un intrrupator de inalta presiune, cand presiunea in sistem depaseste un anume nivel ala scoate afara compresorul sa mai functioneze.
Daca sa zicem ca nu ar avea freon, si sistemul nu are switch de low pressure, atunci compresorul ar continua sa functioneze intruna, s-ar putea incalzi rau si sa se blocheze.
Compresorul ala are acolo un mecanism de pompare, niste valve care pompeaa gaz, adica aer, mai exact freon sub forma de vapori, cum am spus ca si comparartie aer.
Este asemanator cu compresorul de aer.Deci doar daca ar fi sa nu mai aibe nimic in sistem, ma referf freon, ar fi o posiubilitate sa se blocheze acel compresor, pentru ca freonul care revine la compresor este ceva mai rece, intr-un fel raceste acel compresor, plus asigura si ungerea acelor valve.
Uleiul de la compresor este luat de ace freon si dus prin sistem, pentru ca nu stau toate piesele alea in ulei.
Se poate bloca, doar daca nu mai avea freon in sistem, dar el na spus nimic despre asta.
Ce mai conteaza, s-a intamplat, asta e, pune alt compresor, eventual si alt ambreaj, eu asa as face, i-am si spus sa puna altul nou, nu stiu daca compresorul nou vine cu acel ambreaj, dar daca nu vine, ar fi bun sa il schimbe, pentru ca a fost f solicitat, iar pe viitor ar putea avea probleme si cu ala, asta daca acum functioneaza bine.
In rest daca ai freon, daca schimbi filtru din cabina la citi ani spune, ala functioneaza o viata.
Asta am încercat să spun, dar s-a supărat. La vechimea mașinii, dacă nu faci un minim de revizii, la diverse piese, cum e la acest compresor, verifici freonul, presiunea, cureaua, acestea vor ceda.
Și, acasă dacă ai aer condiționat, ești obligat să respecți niște termene de revizii, altfel va ceda!
De la uzura se blocheaza.
Iar uzura poate fi de la incarcarea cu freon pe la oameni 'suspecti', care nu pun ulei, sau extrema ailalta, pe la necunoscatori care pun prea mult ulei, nestiind ca uleiul vechi nu iese la vidare.
Monteaza un compresor sh sau reconditionat, si da-i bice. Eventual roaga persoana care se ocupa de incarcare, sa verifice daca functioneaza corect valva (daca este diferenta corecta intre tur-retur).