| Johny12498 a întrebat:

Buna seara. Va stiti ma careva la masini pe aici? Am o senzatie foarte urata cand ma duc cu ea pe autostrada si nu stiu de ce. Asa ca si cum nu stiu cum sa descriu si aluneca foarte des si in curbe des pierde directia dar cand ma duc cu 130 pe autostrada cu ea e jale iau curbele cu 60 si cacaturi de curbe pe autostrada ca alea nu sunt curbe si le iau cu 60 si dupa ma duc pe drum drept cu 130. Mentionez ca si eu sunt un pic mai fricos dar nici chiar asa sa nu poti sa iei o cacata de curba cu 100 macar alea sunt curbe de poti sa le iei cu orice viteza practic sunt doar niste mici viraje si eu pentru ele franez la 60 ca mi e frica pentru ca simt ca masina nu e stabila si-mi da senzatie de frica parca sta pe arcuri si cand iau curba cu 60 o calc pe ambele benzi cumva nu stiu cum dracu le iau conduc de multi ani si pana acu de o luna doua n am avut asa ceva si probleme dar nu stiu ori m-am tampit rau la cap ori masina chiar are ceva mentionez ca a facut o la reparatii cica dar ori si a batut joc ori sunt eu tampit ca tata vine cu mine si zice ca masina n are nimic dar el zice asa ca uraste mecanicii... pana ma vede intr-un parapet nu intelege. dar efectiv e senzatie de asta de nu ia bine viraje usoare de pe autostrada, aia trec pe langa mine cu 180 si n au nici pe drácu, si eu le iau cu 60 ca ultimu cäcät din trafic… aveti idee sa fie de la masina? Si ce ar putea fi? Acu 2 luni am reparat o e imposibil asa ceva cum draculuì sa se strice asa repede ca mi vine sa ii fuț una?
Si tirurile iau mai bine curbele…
Mentionez ca masina e un Audi, dar mai bine era Logan. E imposibil sa alunece asa usor si daca ma duc cu 130 fie si pe drept se simte ca si cum nu merge chiar drept dracu stie… ma piš in ea masina
Aveti idee masina e de vina sau eu? Multumesc.

17 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Daca esti incepator, sofeaza cu 20 km SUB viteza recoamandata pe sosea, indiferent ca sunt teribilisti care zboara pe langa tine cu 180, ca aia se garbesc la moarte, nu la ceva bun.

https://www.facebook.com/reel/562685472339972
https://www.facebook.com/reel/1177727639934191

Nu mai lua exemple de la cei care nu au creier si incalca legea, ca nu-i nicaieri permis 180km/ ora, fiindca ajungi sub pamant mai devreme sau mai tariu.

Curbele nu se iau la 100km pe ora, ca-ti zboara masina de pe sosea, mai ales daca este curba stransa si tu esti incepator, nestiind cum sa tii masina pe sosea.

| KovacsB a răspuns:

Am avut o problema asemanatoare, am fost la Sildani Auto la un service mare au pus-o pe un stand de verificat directia, etc, au zis ca este cel mai smecher din tara sau era la vremea aceea, masina ramanea fixa si se plimbau niste telecamere pe sus inainte si inapoi si luau repere de la niste panouri cu ceva desene montate pe fiecare roata.In fine un spectacol. Dupa aceea un soarece cu ochelari a coborat in groapa sub masina cu un levier si a tot verificat pe acolo a zis Sefu masina e perfecta.Perfecta de iti era frica sa mergi cu 90 pe strada.
La un service de cartier, am povestit intamplarea si mi-a zis din prima, cred ca sunt bratele de la basculele spate. morala : cu 200 de lei am rezolvat problema, pot sa merg si cu 200km /h fara sa mai danseze masina.
https://media.autodoc.de/360_photos/9667835/h-preview.jpg

| Johny12498 explică (pentru KovacsB):

Incredibil. Si asa pot si eu sa ma duc la mecanic si imbecïlu sa zica ca am masina perfecta si mie sa-mi fie frica sa iau o curba normala la 70-80 kmh. Mi e frica si pe drum drept la 130 un pic, are asa volanul moale, asa aveai si tu? Volanul cumva moale si tare aiurea… si nu prea stiu de la ce…

| Johny12498 explică (pentru Violleta2022):

Multumesc pentru intentie dar am permis de aproape 10 ani asa cum am omis sa zic si chit ca eram mai fricos, nu eram la nivelul sa-mi fie frica sa iau curbe usoare pe autostrada macar la 120-130 ca altii le iau si la 180 fara probleme, sa mai zic la iesirea aia de pe autostrada aveam 80 lejer acum ma duc tot cu 50-60 … cat oi fi de fricos nu cred ca e numai de la mine problema
Ca asa m-am gandit ca pana acum totul a fost oke si acu de 2 saptamani sa zic asa parca n as mai sti sa conduc nu pot sa cred ca uit eu chiar asa … ma gandesc…

| KovacsB a răspuns (pentru Johny12498):

Du-te pentru inceput la alt service si fa-i geometria, costa cam 100 de lei, afli daca sunt probleme imediat, apoi schimba mecanicul.

Bula
| Bula a răspuns:

Intai, trebuie sa aflii, daca probleme e cu stabilitatea masinii sau cu tine!
Mergi cu un alt sofer experimentat (care iti va conduce masina), sa constate, daca are asemenea sentimente in timpul conducerii masinii.
Daca alti soferi nu sesizeaza problemele, atunci problema este la tine (medical: neurologic) si ar trebui sa te verifici, daca mai esti apt la condus!

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns:

Pe ce autostrazi din Romania poti merge cu 130 km/h?
Daca nu esti sigur de masina, spui ca aluneca, nu e stabila etc, atunci e inconstienta sa gonesti cu 130 la h.
Si asta e tot inconstienta: "sa-mi fie frica sa iau curbe usoare pe autostrada macar la 120-130 ca altii le iau si la 180" Pai sa-ti fie frica!
Cand ai indicator de curba, reduci viteza, nu tii piciorul pe acceleratie.
Conduci ca un criminal. Tu esti de vina!

| Johny12498 explică (pentru LaSteauaCareaRasarit):

Stai, ce? Cum adica gonesti cu 130? Pe autostrada limita maxima de viteza e 130 ca de aia e autostrada nu oras… stiai ca altii merg cu 200 si n au nimic? Si nu e niciun indicator de curba, sunt niste viraje simple pe autostrada … ireal…

Ai permis? Ca mi se pare ireal cum zici ca 130. Care e viteza legala e viteza de criminal

| Johny12498 explică (pentru KovacsB):

Am fost acum la un prost de l cunosc cu atelierul sa mi o puna pe unghi a zis ca n are nici pe dràcu, masina e perfecta, am mers azi si l-am lasat pe tata sa conduca, dràcu lui nu i-a alunecat… depasea la 110 pe european… inghetam de frica sa nu alunece dràcu… apoi am reluat si eu drumul ala dar n am putut sa depasesc ca venea un handicàpat din fata, si am luat o asa cu 90, a fost aproximativ ok, apoi o intrare pe autostrada am luat o cu 85-87 el cu 80 o iesire de pe autostrada a luat o cu 110 eu cu 90 dar tot asa nu prea puteam ca aveam imbecîli in fata, o curba stransa am luat o la 70 el la 61, o alta curba mai lejera am incercat o la 120 el la 110, voiam o depasire inainte de curba cum o facuse el dar n am putut… oricum cumva m-am depasit pe mine macar care aveam frica de curbe luate asa … dar diferenta e ca azi cred ca a fost drumul uscat si de aia n a sesizat nimeni nimic… eu totusi raman la convingerea ca puteam sa le iau alea si cu viteza lui, o alta iesire de pe autostrada i-am dat o la 85 inainte la 90… si un simplu viraj pe autostrada l am incercat la 150, un pic cu emotii dar a mers… pe ala nu stiu cu cat il facea tata. si pe drum drept i-a bagat maxim 165, eu i am bagat 201 aia na stiu ca la drum drept el nu prea ii baga… mai mult la curbe ma enerva pe mine… si a mers cu 130-140 pe european destul de aproape de giratoriu si dupa a franat…. Acolo mereu mi e frica sa ii sar de 110 ca ma tot gandesc ca nu ii tin franele…
Dar sincer pe ud se comporta rau… acum am prins eu uscat cat de cat… pai ieri cand veneam le luam cu 60 si treceau toti prostii pe langa mine…

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, "ma stiu" cu masinile. Cu ele e usor de lucrat, cu oamenii e greu. Dovada tac-tu.
Dar am avut aceeasi problema cu al meu; mergeam la drum lung cu un junghi de masina, eu de la volan spuneam ca nu merge ok/nu are putere, iar el, din somn, de pe scaunul din dreapta, imi spunea ca nu am dreptate. Cand i-am lasat lui masina aia, in 30 de minute mi-a adus-o inapoi si a zis ca o pot "rematiza" linistit, ca nu-i mai trebuie.

In fine. Masina ta are ori rotile dezumflate (asta descrie perfect instabilitatea povestita de tine), ori probleme la articulatii, geometrie, suspensie sau frane.

Reparatiile nu conteaza, aici vorbin de mentenanta/revizii. Daca nu faci revizii complete la trenul de rulare (fuzete, bucse/brate, directie, suspensie), cam asa merge.

La mecanici nu mergi doar pe platforma, trebuie sa treci o data la 10. 000km sau o data pe an, pentru verificari si schimb ulei.

| Johny12498 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Auzi, am descoperit alta problema. Alternatorul. Acum am dat o tura pe noapte cu ea am mers la nervi vreo 100 km pe autostrada si m-am intors… si iar am simtit initial ca aluneca un pic, o fi mai umed ca e seara? Si cand m-am intors, alternatorul rosu… alternator fault… sa fie asta toata cheia problemelor?

| Johny12498 explică (pentru KovacsB):

Auzi, alternatorul poate fi cheia problemelor?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Johny12498):

Nu are legatura alternatorul cu stabilitatea. Umfla rotile in primul rand, si mai vorbim. Daca nu ai macar 2.2 bar in fiecare, merge masina cum ai descris.
Legat de alternator, ar putea fi cureaua sau acumulatorul. Daca acestea sunt bune, trebuie sa apelezi la un electrician, sa vada exact ce se intampla.

| Johny12498 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Toate sunt noi, schimbate de maxim o luna, mai putin alternatorul. Pana si caseta de directie i-am schimbat o. As exclude orice problema legata de cauciucuri pentru ca nu vad cum sa se strice asa repede… si ar mai ramane doar alternatorul, singurul vechi ramas acolo… citeam pe undeva ca alternatorul pierde din control pe ABS sau ESP si de aia sa fie… ar fi o explicatie

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Johny12498):

Da, da... Aia o fi.

| KovacsB a răspuns (pentru Johny12498):

In niciun caz.

| Johny12498 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ca o poti rematiza, asa ti a zis? Adica sa o duci la REMAT. E la mine a condus o si ciudat nu stiu ce a facut dar nu prea a alunecat la el. Numai o data mi s-a parut dar lui nu i s-a parut. Mentionez ca el e un sofer care conduce repede dar mai niciodata nu depaseste 160 kmh nici pe autostrada, rar cand e sa ii bage 170-180 acum maxim a mers cu 160 si de regula asta e maximul maximului lui… dar curbele le ia cu 100 si in forta si asa. eu sunt genul de sofer mai fricos in curbe dar pe drept ii dau si 200 daca o simt ca duce, trec si de 200… si iau curbe cu 70-80… hai 90 depinde… dar faza e ca el nu stie mai nica despre masina si de aia mi e ciuda, adica gen daca il intrebi unde e caseta de directie habar n are. eu cam ma stiu si tot am un pic de frica…. Si de aia am eu asa un pic de ciuda dar faptul ca nu i-a alunecat pe ce sa pun in seama? Pe faptul ca a condus o pe zi cred… culmea, dupa ce am mers dupa el nici mie nu prea mi-a alunecat… a alunecat putin dsr nu asa mult… si in loc de 60 reuseam sa ma duc cu 80-85… poate nu chiar 90 ca el sau depinde… nici n am verificat peste tot, ca eu am avut si ghinionul sa prind trafic spre deosebire de el… dar seara cand am mers… iarasi incepea sa alunece mai naspa… pai alaltaieri venisem de la Ploiesti. pe autostrada … praf. mergeam tot cu 120 in drept maxim maximolul si mai mergeam si cu 100 si stateau dubele sa ma flashuiasca si aveam niste nervi…. Efectiv imi era frica si nu cred ca e totul doar in capul meu… eu cred ca frica aia combinata cu lipsa de apasare pe acceleratie dadea chestia aia ca daca apasai pe acceleratie isi mai castiga din aderenta. eu stiu o schema la curbe ca sa franezi inainte de a intra in curba si sa ii dai acceleratie in interiorul ei cumva … in fine.
e urata senzatia aia de alunecare, am patit de am facut flip 360 intr o zi, mai demult, la un 70-75 pe o curba mai stransa, mi am luat panica de si acum inca o mai simt cand ma gandesc acolo. dar sa mergi cu 100 pe autostrada si hai ca da le incolo de curbe dar si pe drum drept simteam volan moale nu stiu cum el n a simtit… poate sunt eu excesiv de prudent sau poate el nu mai simte, de mi zice mie ca masina e perfecta si cand vin seara dupa o foarte mica alunecare imi baga senzor de alternator… desfac capota si vad cureaua de accesorii sarita de pe rola… mda… ce sa zic. nici nu stiu de la ce si cum s-a ajuns aici si ma gandesc ca e problema veche.