Salut.
Acea piesă (folosită doar pe mașinile cu norme euro, pentru reducerea noxelor și a diminuării zgomotului) are diferite metale/componente prețioase, care după cum spun și colegii se vând la prețuri bune. Cu cât norma euro este mai mare la mașină, cu atât e teoretic mai scump. Eu am vândut mașina mea (un Opel E4) care la rândul ăluia, a vândut mașina mai departe, dar foamea l-a făcut să oprească catalizatorul iar întâmplător m-am întâlnit cu actualul proprietar care mi-a spus de surpriza asta. Acum cu cât mașina e mai performantă, cu atât norma euro e mai mare astfel că catalizatorul valorează mai mult, doar că producătorii știu că acestea se fură (însă ca s-o furi, evident trebuie să te bagi pe sub mașină cu tot ce-ți trebuie, astfel că trebuie să ridici mașina pe cric și nu mulți își pun pielea la saramură pentru asta) și fac diverse sisteme de siguranță care să împiedice eventualele furturi.
Deci în concluzie pentru foame, cum arăta unul pe TikTok că se pot fura cu ușurință farurile de pe Porsche-urile mai vechi, tot pentru bani. Păi unul d-ăla costă ceva serios în orice caz, doar nu e far de Logan ci de Porsche.
Au diferite metale pretioase in ele si materiale scumpe, din acest motiv se fura. Ele se folosesc la filtrarea gazului de esapament la masina ca sa nu polueze prea tare.
Platina, paladiu si rodiu, fiind metale scumpe se vand la preturi bune. Catalizatorul in sine ajuta la reducerea noxelor si reduce zgomotul produs de evacuare. Multi radeau spunand inca un motiv sa nu ai catalizator la masina (pentru ca il fura) asa fara el zbarnaie masina dupa plac
Din pacate, ai intrebat la ce is bune, nu altceva.
Nu vad in intrebare nimic legat de valorificarea acestora
Nu am mai apucat sa formulez cum trebuie ca m-am grabit, am avut o treaba
No zi acum in legatura cu valorificarea
Apropo de furatul farurilor e chiar adevarat
Acum mai multi ani aveam un bmw ursuleț E 30 foarte frumos.erau doar 2, 3 in oras pe vremea aia
Intr-o dimineata ma trezesc, merg la toaleta si ies in geamul de la baie sa il admir putin
Cand ma uit pe geam am crezut ca inca visez si nu e adevarat
Farurile amandoua LIPSEAU!
La masina aveam alarma foarte performanta chiar si pentru 2022.Cu senzor de perimetru( si ma jur am cumparat cu 2 senzori de perimetru ca sa cuprinda suprafata mai mare), senzor de mişcare si avea si SINTETIZARE VOCALA (adica vorbea tare o voce cand erau probleme,, va rog departati-va sistem protejat, pornesc alarma 10 9 8 7... ).
Cu toate acestea mi-au furat farurile fara pic de zgomot, fara nici o usa forțata sau capota, fara nici o zgarietura sau fire electrice taiate doar mufe scoase.
Si totul noaptea!
Am mers la miliție, au venit, amprente si nici un rezultat de aproape 30 de ani
Nasol ce aud (mă rog, citesc). O fi avut ei ceva șmecherii la ei, doar trebuia să cunoască bine modelul respectiv ca să știe cu ce poate fi dotat.
La noi era o sărăcie mare și după 1990, astfel că mașinile străine care prezentau interes serios pe lângă miile de Dacii de atunci erau "ochite" de unii hoți, care plănuiau să fure ceva valoros și evident, să le vândă în altă parte. Se furau inclusiv roți care erau scumpe, mai ales că pe vremea aia jantele de aliaj erau chiar un lux. Îți punea ceva cărămizi dedesubt pe urmă și aia era, ce faină era viața la bloc cu mașină mai diferită față de ce se vedea pe vremea aia. Mie unul mi s-a silit să mai stau la bloc sincer și din cauză că aveam mereu teama că noaptea se puteau pelinta hoți pe lângă mașină, cu toate că nu prea avea mai nimic așa valoare dar n-ai de unde să știi ce avea "nevoie" fiecare. Așa e în curte, dacă am și garaj și mai bine, te-am prind pe tarlaua mea... ghioaga e mereu pusă și nu mi-e teamă s-o folosesc pentru nimeni care nu-și vede de treaba lui.
razvan791 întreabă: