Deci sa-ti explic cam cum sta treaba, pentru ca si eu am zafira(dar din 2006). Ca si tine am in bord acea masinuta cu cheita sa care se aprinde cand cuplez contactul si care se stinge imediat dupa ce pornesc motorul. Mi s-a intamplat sa nu-mi porneasca si mie uneori motorul de la prima cheie asta pentru ca acea eroare(masina si cheia) din bord clipea(se aprinde, se inchide). Eram nevoit sa scot cheia din contact si sa o introduc iar pentru a merge. Asta mi se mai intampla chiar si acum, insa nu frecvent(aprox o data la 3 luni).
NU este vina bateriei!
NU are treaba temperatura motorului!
Daca zici ca te-ai dus si ai bagat-o pe tester stau si ma gandesc ce firma specializata in domeniul auto era aceea.
Masinile care sunt aduse de afara trebuiesc innoite putin: schimbate filtrele, uleiul, distributia, si altele ce mai are masina(daca are).
Concluzia: Daca ti se intampla frecvent(cel putin odata pe saptamana) du-te la alta firma unde sa ti-o bage pe tester calumea. Daca nu, poti sa o lasi asa.
Daca n-ai schimbat uleiul, filtrele si distributia, grabestete sa le schimbi, poate fi si din acea cauza(asa stiam, surse din alta parte, nu de la mine)
Astept un raspuns, ce ai facut. Asta daca nu ai rezolvat-o deja ca vad ca e cam vechi anuntul.
Imi spui ce a avut(sa stiu la ce m-as putea astepta).
N-are cum sa fie de la baterie, odata pornita, masina nu se mai stinge. Motorul merge pe motorina, nu este actionat electric decat atunci cand vrei sa-l pornesti. Singurul scop al electromotorului este acela de a invarti motorul, ca sa poata porni, nu sa-l intretina.
Asadar, din ce ai zis tu, citez:
'' trebuie sa il las putin pe automat su dupa, ca moare motorul'' reiese ca motorul se aprinde si apoi moare...
Dar, daca nu te-ai exprimat bine in romana (ceea ce e foarte probabil) si motorul nu porneste decat la a n-spea cheie, DAR NU SE MAI STINGE ULTERIOR, poate sa fie de la baterie
Problema este relativ simpla, te duci la un service autorizat sau daca ai in zona chiar o reprezentanta opel si se pune pe tester si se scot acele erori si se rezolva, o alta problema ar putea fi de la baterie cum spuneai tu dar oricum daca apare acea cheie exista si o eroare. Testarea si stergerea erorilor costa 30-70 de lei in functie de service, daca esti din Bucuresti iti recomand un service foarte bun al unui user de pe aici de pe TPU
Am duso la tester dar nu a aparut nici o eroare! si mi-a zsi sa ii schimb Bujile si uleiul, ca daca masina e cumparata acum nu se stie ce o fi acolo.
Pai uleiul trebuia schimbat primul cum ai cumparat masina si verificata distributia! Problema poate venii si de la bujii sau fisele de la bujii dar asta ar fi trebuit sa apara pe tester, oricum este bine sa le inlocuiesti, bujii noi nu strica nici o-data!
Am si eu un Astra G 1.7 dti din 2001 si am patit aceiasi problema. Am schimbat uleiul, distributia, bujiile, bateria, filtrele(tot ce trebuia schimbat) am fost si la service si m-i l-au bagat pe tester nu apare nikio eroare.