Depinde de foarte multe lucruri.
Masinile 'monotone' au o viteza maxima scrisa in certificat, pe care o ating garantat (daca sunt in stare buna, iar drumul permite). Nu prea au limitator aceste masini 'ordinare', viteza maxima reala pe care o poti atinge cu ele, depinde de raportul ultimei trepte de viteza, turatia la care e limitat motorul, puterea si mai ales aerodinamica masinii, incarcatura, terenul, etc.
Sunt si masini cu limitator, dar acesta tine de soft, in mare parte. Deci, cu remapare (instalarea unui soft mai agresiv sau modificarea softului original), poti mari viteza maxima.
In unele cazuri, marirea puterii/depasirea unor limite setate de fabrica, pot afecta motorul.
Insa exista multe exemple de motorizari care au la baza aceleasi piese mecanice (bloc motor, set motor, chiuloasa, distributie, etc), dar fabrica le-a vandut in mai multe versiuni, cu softuri ce dezvolta puteri diferite.
De exemplu, motorul 1.9 CDTI de la Opel, exista cu chiuloasa 8v si putere de 120cp; poate suporta soft de 1.9 CDTI 150cp, diferenta dintre aceste doua motoare fiind chiuloasa si softul (in mare), blocul motor fiind acelasi. Acel 1.9 CDTI cu 16V, este prezent si pe Alfa Romeo, unde are soft de 180cp.
Sunt diferente intre motoare, dar la baza e acelasi motor, deci poti face upgrade la un soft mai puternic, daca e facut dupa unul original, testat si dezvoltat de fabrica.
Pai se poate ajunge doar pana la limita la cat este pus limitatorul. Daca ai limitator la 100, masina nu o sa-ti mearga cu mai mult de 100.
Cat despre dezactivarea lui, nu-ti afecteaza cu nimic motorul.
Dar, nu stiu daca se poate 'dezactiva' asa usor...
In general masinile puternice sunt limitate la 250km/h.
Limitatorul se poate dezactiva, dar in general pentru a-l dezactiva va trebui sa mai faci un curs special de conducere.
Dezactivarea limitatorului nu afecteaza cu nimic.
Multumesc de raspuns, dar vreau sa te intreb, ca din moment ce ii pun un soft mai agresiv, nu forjez prea tare ambreaju, turbina, etc? Si acest soft sa duca la defectarea mai rapida acelor piese?
Ambreajul n-o sa se uzeze foarte mult la o diferenta de 20-30cp, pentru ca ramane cam acelasi cuplu.
Nici turbina nu cred ca va avea de suferit, chiar daca va 'baga' mai mult.
La astfel de modificari pot avea de suferit cuzinetii, bielele si pistoanele (daca se mareste boost-ul), si cea mai nasoala faza, se pot topi pistoanele si deforma chiuloasa, din cauza arderilor mai fierbinti (rezulta din presiune mai mare pe admisie + debit mai mare de motorina).
Ce se mai poate intampla de la remapare, este sa-ti stea becul 'check engine' permanent aprins, din cauza gazelor total diferite, fata de limitele normale, in care se incadreaza motorul cand functioneaza la parametrii de fabrica.
Dar cum spuneam, daca inlocuiesti softul original cu altul tot original, folosit pe aproximativ aceleasi piese, nu vei intampina absolut nici un efect secundar.
akacsos întreabă:
NastaseMadalin întreabă:
Norbert170 întreabă: