Https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(F10)
Aici vei afla răspunsul. Au existat 2 serii de motoare vândute sub titulatura de 525d. 2010-2011 s-a folosit un L6, 3 litri, dezumflat, 205 Cp, iar apoi după 2012 un L4, 2 litri.
Deci, prin motor îți dai seama de vechimea modelului.
Înainte de face-lift. S-a făcut o îmbunătățire a modelului și s-au oferit noi motoare mai ușoare și mai economice.
Wtf. deci nu mai inteleg nimic, capacitatea cilindrica s-a schimbat după Facelift... a devenit 2.0 iar tu îmi zici de Mostoate mai ușoare și economice, pai nici nu se pune problema sa se compara un 2.0 cu un 3.0
Nu se compară, normal, dar a apărut "downsize". Adică, motoare turbo, cu o capacitate cilindrică mai mică, cilindri mai puțini, dar o putere egală sau mai mare decât cea a motorului înlocuit! Toate mărcile auto au făcut așa ceva!
Ford a creat un motor turbo pe benzină, de 1 litru cu 140 CP, putere care acum 15 ani o avea un motor de 2 litri sau 2, 5 litri. Nu uita marile motoare americane de acum 20, 30 de ani în urmă, care erau egale sau depășite ca putere de motoare europene cu o capacitate cilindrică la jumătate poate decât cel american. Așa se întâmplă și acum cu motoarele europene. Se înjumătețesc și se pune turbo!