Nu stiu daca ai vrut sa zici "benzina sau gpl", cum ar fi reiesit din flow-ul discutiei, ori "benzina sau diesel"...
Diesel la banii astia va fi un Euro 4 sau 5, deci vechi. Vei plati taxe mai mari, timbru de mediu blabla. Ar putea fi si interdictia in centru si alte d-astea de or sa le vina in minte.
In plus, diesel merita daca mergi mai mult de 20k km pe an sau cari mult.
GPL e ok, dar pierzi roata de rezerva, acolo vei pune instalatia. Oricum, daca te decizi pe o anume marca/motor pe GPL, trebuie sa cauti informatii clare fix despre acel motor convertit pe GPL, ca sa vezi avantaje/dezavantaje.
Benzinaaa nu suna ca un tractor are ardere mai rapida iarna se incalzeste mai repede in masina nu vezi ca vor sa scape toti de diesel uri ca put si polueaza toti vand diesel motorina numa tractoarele drujbele si saracii mai au diesel si pretu ii la fel nu ii diferenta mare ca se mai trezeste unu si zice motorina ii mai ieftina. da cu 30 de bani? iar golfurile uita te cand il iei ce mancate de rugina is ca au tabla subtire., sigur is manevrate si revopsite uita te bine cand iei
Masina pe care am gasit-o am inteles ca este si pe benzina si are si butelie pentru GPL, nu prea stiu diferentele deoarece nu am condus niciodata benzina sau gpl. Exista vreun dezavantaj la modul de condus, pornire, etc la masinile pe benzina? E mai greu/mai usor decat diesel?
Eu zic sa iei o masina pe benzina cu cilindree mica fara conversie la GPL, caci GPL-ul care nu este de fabrica iti va aduce probleme.
Am cumparat o masina cu GPL in trecut si am dat-o repede, bagasem de doua ori mai multi bani decat am dat pe ea fara sa-i dau de capat la ce probleme avea...deci masinile pe gpl mai ales cele rulate binisor pot avea probleme la alimentare, pornire la rece si asa mai departe.
Recomand calduros o masina pe benzina motor aspirat din 100 de motive, dintre care:
1. nu polueaza la fel de mult ca un diesel
2. nu are turbo deci mai putine piese in miscare
3. nu pica piese atata de usor precum EGR-ul si catalizatorul la diesel datorita depunerii de calamina
4. la punctul 2 mai adaug ca o masina pe benzina costa mai putin la intretinere fata de un diesel din aceeasi gama, clasa
pro diesel:
- cuplul mare, unora le da senzatia ca daca au cuplu mare au si putere mare, ceea ce este gresit
- consumul usor mai mic daca vorbim de distante mari, pe distante mici e 1 la 1 dar lumea nu vrea sa inteleaga
Faptul ca majoritatea merg preponderent in oras si aleg totusi o masina diesel care este conceputa pentru deplasari lungi, gresesc, au acelasi consum cu o masina pe benzina, in schimb polueaza mai mult si isi infunda si strica o multime de piese scumpe! Dar romanul in majoritate este habarist cand vine vorba de masini si meltean in general, de aceea este si fan DIESEL
Nu trebuie sa alegi neaparat masini din grupul VAG, s-a dus mitul cum ca nemtii fac cele mai bune masini, gasesti multe masini bune pe benzina si din grupul PSA cat si Renault, Ford, iar printre cele mai bune masini cilindree mica benzina motor aspirat vei gasi la producatorii japonezi.
Nu recomand in schimb motoarele turbo downsized, adica cilindree mica cu turbo, sunt stricacioase si consuma mult.
In schimb pentru cine are buzunar da este de preferat pentru senzatie orice masina turbo cu cilindree 2000-3000-4000 cm3