Te pui in masina, iti pui centura, învârti cheia in contact pana se aprind niste becuri, apeși ambreiajul si o pui pe neutru, adica acum masina nu este in nici o viteza. Eu recomand sa tii piciorul pe frâna si ambreiaj si sa învârti cheia pana in capat. Dupa ce motorul a pornit apeși pana in capat ambreiajul si schimbatorul arata de obicei unde este treapta 1, in general tragi stânga si impingi in sus, un fel de nord-vest. Lasi usor de pedala ambreiajului in timp ce accelerezi, recomand sa o tii la 1100-1500 rpm, celălalt ceas, langa vitezometru, e mare ai sa il vezi. Dupa ce ai pornit de pe loc apeși treptat accelerația pana la vreo 2000-3000 de ture (rpm) depinde de motorizare si apeși capat ambreiajul si aduci schimbatorul in treapta 2, se lasa usor de ambreiaj si se accelerează usor si ai sa vezi ca masina curge.lasa kick down la inceput. Sper Ca nu furi masina părinților
Lucrurile astea ti le spune un sofer, intr-o masina.
Nu sta nimeni sa-si toceasca tastatura, explicandu-ti pe net.
Ambreajul il calci cand stii ca trebuie sa deconectezi transmisia de motor, de obicei atunci cand ajungi cu turatia pe la 1000rpm, in frana de motor.
Frana se apasa progresiv, altfel omori cauciucurile, si faci pasagerii sa dea cu nasul de tetiere sau sa ajunga pe/sub bord. Pedala la podea apesi cand vrei sa eviti un accident in ultimul moment.
Si cum franez cum se franeaza practic? Apas doar pe pedala de frana progresiv sau?
Nu o apeși dintr-odata o apeși usor cu vârful piciorului drept pana vezi cum prinde prima data da-i o proba in 10 metri pana o inveti
Multumesc pentru raspunsuri. Dar presupun ca apas inainte ambreiajul si apoi frana asa usor cu varful piciorului drept.
Stanmariusvasile întreabă: