VolksWagen sunt niste masini foarte bune si fiabile, mai ales Golf-ul. Tata a avut un VW Golf si dupa 4-5 ani de plimbat aproape 130 de km zilnic a aparut prima defectiune. Acum...ca e cu cutie automata sau nu...alegerea ta, dupa cum ti-e mai usor.
Masinile fabricantilor francezi sunt recunoscute ca cele mai fiabile pe toate continentele. nu sustin ca sunt cele mai puternice si cele mai performante.
ca si cutie trebuie sa tii cont de faptul ca cele automate consuma mai mult si in plus, pe timp de iarna cu zapada, polei, etc, o cutie automata in ceea ce ma priveste nu mi-ar face mare placere.
După ce am condus mulți ani și km doar mașini cu cutie manuală, am ajuns să merg și pe unele cu cutie automată. Sincer, în afara unui consum puțin mai mare de carburant (și ăla care depinde mult și de stilul de conducere), cutia automată are doar avantaje. Gândește-te doar la faptul că nici dacă vrei nu mai poți să faci ceva ca să-ți stea motorul (în afară de tăierea contactului).
Plus asistența la coborâre pante, plus asistența la pornirea din rampă (bine, astea nu sunt chiar la orice model, dar cel puți pornirea în pantă e super cu astea). Dacă mai are și „pilot automat", ai parte de o conducere mai ușoară decât ai visat vreodată. Și deși pare ciudat, cutia automată e ceva mai simplă decât cealaltă (cel puțin, d.p.d.v. mecanic).
Am avut automata si acum am manuala.Regret ca nu mai am automata.
Si nu consuma mai mult, sunt mituri.
Poate in comparatie cu un sofer experimentat si pus pe economii care conduce una cu 6 viteze cu cutie manuala si care merge batraneste.
Automata schimba mai bine si mai repede decat majoritatea soferilor.
Eu zic ca merita.
Depinde. In mod normal ti-as zice automata pentru ca e incomparabil mai comfortabila. Insa depinde si de ce masina e vorba, ca daca e vreun sh de 15 ani cu o cutie automata veche e discutabil.
Ps: zice-ti-i careva lui Gelu sa isi bage undeva fiabilitatea masinilor franceze... i-as zice si eu, dar nu ii place sa fie contrazis si da ignore la oameni.
Masini franceze pe toate continentele spui? Eu sint pe continentul nord american dar sincer iti zic nu am vazut nici urma deci asculta bine ce zic nici urma de masini franceze.Nu am vazut nici de acu 50 de ani nici recente, francezii nu au nici o sansa aici.Sa spui ca masinile franceze is cele mai fiabile asta poate e doar in capul tau. Uite ai un ex dacia e tot franceza, deci sa inteleg ca este f fiabila? Ma cam faci sa zimbesc, cred ca nu stii nimic despre masini.Si legat de transmisie afla ca cele automate consuma mai putin decit cele standard asta asa pentru cultura ta generala.Sau la fel, nicidecum cele automate sa consume mai mult.Gindeste logic, la una automata schimba vitezele calculatorul, deci sa inteleg ca tu poti schimba viteze mai bine ca un calculator? eu ma indoiesc ca ai puteao face.Asa ca e bine sa mai citesti, eventual sa mai intrebi, asa mai inveti cate ceva.Pe chestia asta am avut o discutie recenta cun vecin, se batea de pamint ca e cum zice el astea standard consuma mai putin.Am intrat pe net la producator aceiasi masina, acelasi motor tot exact doar cutie diferita automata consuma mai putin.A stata omu se uita nu-i venea sa creada, mai mai sa spuna ca tot nu crede.Asa ca atunci cind faci o afirmatie ar bine sa arati si dovada ca sa fii credibil. Daca nu ai lasa stirile astea de radiosant si bazeazate pe ceva sigur, eventual asculta taci verifica ce zic altii si asa inveti.Numai bine
Viitorul este cel al masinilor cu transmisie automata, deci asta este adeavrul. Vrei sa conduci comod? Atunci ia una automata.Esti intr-un oras aglomerat cu stopuri, semafoare frecvente? atunci ia una automata.Am fost in vara prin Bucuresti cu o masina standard si am zis ca nu imi mai treb.Conduc de f multi ani numai automata si nu-s curios sa fac anterenamente fizice in masina.Plus ce spunea cineva pe aici daca nu esti asa un sofer experimentat e bine o masina automata, mai ales in panta.Si toate masinile auotmate asa functioneaza nu conteaza anul, asta referitor ca spunea cineva pe aici ca are asistenta la pornire, dar nu toate.Nu stiu cei aia asistenta la pornire dar o masina automata ce asistenta sa aiba nu vad.Ele functioneaza pe presiune de ulei ca urmare nu ai nevoie de nici o asistenta. Poate nu stiu eu.Deci atit ambreajul cit si cutia schimba prin presiune de ulei.In panta sa cind esti pe loc acel asazis ambreaj desi se numeste altfel, eu l-am numit ambreaj functioneaza in continuare, tot timpul insa pentru ca presiunea uleiulul este cea mai scazuta, pentru ca nu accelerezi, nu poate cupla cutia.Ca sa intelegi mai bine desi se pare ca am sarit de la subiect, aseaza dua ventilatoare unu in fata celuilant si da drumul doar la un singur ventilator si vezi ce o sa se intimple.Cel care este in priza este motorul, celantu este cutia sau "ambreajul"O sa se roateasaca si ventilatorul care nu este in priza, datorita faptului ca este angrenat prin aerul suflat de ventilatorul functionabil.Ei la masini gindeste ca ai in loc de aer ulei, si asta inchis intro cutie si la presiuni f mari.Tu daca pui mina pe ventilatorul care nu este in priza ce se intimpla? Se opreste adica il poti opri f nici o problema.Dar in timpul acesta celalalt ventilaor continua sa se roteasca. daca dai drumul la elicea ventilatorul iar pleaca este angrenat.Deci cam asa lucreaza in mare si un Torque converotr pentru ca asa se numeste in engleza, nu stiu in romana cum ii spune.Acesta e cel care ia miscarea de la motor si o da la transmisie.Este exact ca si un ambreaj doar ca nu are piese in frecare. Apoi vitezele nu sint schimbate manual ca la una standard ci sint schimbate de catre calculator care primeste informatii de la toata masina vede ce turatie are motorul si stie cind sa dea d rumul la ulei pentru a schimba o noua treapta de viteza.Cam asta e in mare functionarea unei cutii automate.Acum ce pot sa spun depinde si cine face acea cutie, fabricantul, ce material foloseste si asa mai departe.Si aceste cutii se pot defecta, na spus nimeni ca gata ai automata si asa moare.Eu personal sincer la cei pe care ii cunosc nu am auzit sa li se fi stricat vreodata cutia automata.Am auzit la cineva care olosea un VAN ca i s-a stricat dar pentru ca cara cu el greutati mai mari decit ce putea duce masina sin plus era si rectificata, adica fusese inainte.Dar shopuri de transmisii sint peste tot, ceea ce inseamna ca se defecteaza si astea.Deci depinde ce masina este, apoi normal daca o masina are accident cutia sa sufere stricaciuni deci aia au ce repara. Avantaje la o cutie automata daca este buna este ca nu vei avea probleme cu ea, decit f rar.Ce pot sa zic eu personal am o masina automata de 16 ani si n-are nimic la cutie, absolut nimic. Poate mai merge inca vreo 20 de ani si nimic sa aibe.Parerea mea este ca ai numai avantaje.Acum cor veni unia sa zica stai ca nu stiu ce face nu reactioneaza rapid bla bla asteas povesti.Numai un sofer profesionist, adica unu ce incearca masini ar putea sa faca o diferenta in ce priveste reactia de raspuns a masinilor.Asa pentru omaneii obisnuiti te asigur ca ce face unu cu o masina standard faci si tu cu una automata. Iara difeenta de care ziceam e cam de 1 secunda, nu te gindi ca astea automate stau sa treaca timp sa plece sau mai stiu eu ce. Minusuri eu nu prea vad.Scuze cam scris asa mult dar ma plictiseam pe aici si am zis sa mai treaca timpul.Dar ce am spus asa este
Poți să faci mai multe lucruri, în funcție de producătorul și tipul c.v.
De exemplu, la Fordul care m-a convins de utilitatea c.v. automate, o poți trece foarte simplu pe manual și schimbi în ce viteză vrei. În plus, cuplarea roților la motor se face lin, nu ca la c.v. manuală și roțile nu vor patina nici la frâne de motor puternice.
@relian - asistență la pornirea în pantă înseamnă că după ce ai stat pe loc, cu c.v. pe N sau chiar pe D, și iei piciorul de pe frână (până să apuci să accelerezi vreun pic), mașina rămâne pe loc neclintită, n-o să „alunece" de nebună înapoi, ci va porni doar spre înainte (și în sus pe pantă) odată cu începerea accelerării.
Un alt „trick" oferit de unii producători este asistența la coborâre a pantelor (testat de mine pe același Ford, în condiții de off-road pe bolovani, la munte, pe strat subțire de zăpadă apoasă) - setezi o viteză de coborâre (să zicem 15 km/h) și mașina va coordona tracțiunea (inclusiv treptele de viteză), frânele și sistemul ESP (de control al tracțiunii) în așa fel încât să țină trasa aleasă de șofer și viteza setată.
Practic nu ai de făcut altceva decât să alegi drumul optim printre bolostânci.
Sincer eu ma uit de la o vreme dupa ceva automat ca am condus multe si e altceva e mult mai comod, si in plus daca nu esti un "reicar"diferenta este ca la cutia automata iti trebuie si schimbul de ulei al cutiei, si nu se poate neglija acest lucru.
Si la manuala de ce ai neglija schimbul de ulei la cutie?
Nu am spus acest lucru desi multi il fac.dar e o chestie de stiut, mai ales pentru cineva ca el sa nu spuna "a las ca il completez sau schimb mai incolo".
anonim_4396 întreabă: