| Deasonyka a întrebat:

Bună TPU,pentru ca sunt prea batuta in cap si nu reușesc nici cu pistolul la tâmplă sa stăpâneasc ambreiajul,mai blonda din fire, ce credeti, m-am gândit eu intelectuala de mine, ca ar fi mai bine daca aș da pe o masina automata! O maneta 2 pedale,dar cum blonda e blonda pana la capat,cineva trebuia sa imi răspunda si mie la cateva intrebari.

Am o nelămurire! Asa pentru curiozitatea mea. Daca la masina automată o scoti din viteza si o lasi pe liber cand te apropii de semafor! La una automată o las in drive? Pai nu risc sa plec in trombă de la semafor?
Daca la una manuala treci dintr-o treapta superioara in ura inferioara fara probleme, la aia automată cum faci? Stiu ca are un plus si minus acolo.
Mersul bară la bară, bag in N apoi in D apoi in N apoi iar in D?
La una automata viteza se reduce din frână daca nu-s eu prea blonda! Si daca pisc frana mai tare, nu risc sa ma opresc de tot? Cum e? Lamuriti-ma

14 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

In primul rand daca dai examen pe automata vei avea restrictii pe permis si nu vei putea conduce decat automate.

Apoi automata de aia e automata. O bagi in D si nu ii mai faci nimic pana te opresti si parchezi. Nu pui in N la semafor, nu retrogradezi tu, nu se opreste motorul daca pui frana

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

Ramai la tricicleta, sau cheama-ti un taxi.
Glumesc. O sa te descurci perfect pe orice tip de masina; cu transmisie manuala, ori automata! Bafta deasa si mult succes!

| gheorghe699 a răspuns:

Nu se opreste de tot, decat daca calci frana tare si continuu, sfatul meu da pe o masina cu cutie manuala, fii calma ca pana la urma stapanesti tu "armasarul"..scz,ambreiajul.

| Doja a răspuns:

Ambreiajul e dificil pentru oricine la inceput. Ai nevoie de cateva ore bune de schimbat viteze, porniri de pe loc, eventual facute intr-un poligon/parcare libera ca sa iti intre cat de cat miscarea in cap. Trebuie sa te coordonezi cu tot corpul.

Deci nu te panica pentru ca nu reusesti in 2 secunde sa inveti.

problema este ca la noi instructorii te iau cu ora, te pun pe strada si acolo te descurci... avand presiune din 1000 de locuri. Ce te sfatuiesc e sa te duci cu un prieten intr-o parcare privata sau (intr-o curte mai mare ca sa fie 100% legal - pentru ca nu ai carnet pentru drumuri publice) si sa repeti jaloane, porniri de pe loc, accelerare, schimbari de viteza, frana vreo 3-4 ore in continuu.

| QWERTY55 a răspuns:

O masina cu cutie hidramata(automata) e mult mai usor de condus decat una cu cutie manuala.Eu si prietenii consideram cutia hidramata ca fiind "trisare" la examen la traseu.Si cutia automata are un relanti. Dupa ce ai pornit-o, daca nu apesi nicio pedala, merge cu turatia de la relanti, deci o viteza redusa.Si, da la semafor am impresia ca trebuie sa tii frana apasata.Pai cutia hidramata are 2 pozitii inainte si inapoi, nu stiu sigur daca are si "neutral".Dar incearca totusi pe manuala ca ambreajul nu e mare chestie.Acele + si - am impresia ca sunt cele 2 moduri in care poate fi schimbatorul. Adica viteza 1(+restul vitezelor) si "reverse". La semafor nu pleci in tromba, pleci in relanti.Da, viteza se reduce din frana, daca calci frana mai tare, te opresti de tot, iar dupa ce eliberezi frana motorul se intoarce la relanti.Cam asa functioneaza, desi cauta totusi mai multe detalii pe internet.+ Nu te mai desconsidera, eu sunt sigur ca nu ai dreptate. Uita-te in jur cati inapti si inculti au luat carnetul. Daca pot astia care sunt idioti, putem si noi happy ( si eu inca mai am sedinte de condus, abia am parcurs jumate din ele.) Multa bafta. )

| Iunix a răspuns:

"suntserios" ți-a răspuns deja şi eu nu mai am nimic de adăugat.

Pe ce maşină faci şcoala? Pe diesel? ( motorină )
Treaba cu ambreiajul.
Fii atentă :
Ambreiajul se apasă la podea foarte repede şi doar cu degetele ( vârful ) piciorului, călcâiul piciorului fiind în aer atunci, adică apeşi cu vârful piciorului fără să pui călcâiul piciorului jos.
Ambreiajul se apasă te tot la pământ şi foarte repede. Aşa se face mereu.
Ambreiajul se apasă atunci când :
- porneşti motorul şi învârți cheia în contact
- atunci când schimbi vitezele
- atunci câbd vrei să încetineşti, fie prin frână de motor fie prin apăsarea pedalei de frână.

Deci, abreiajul se apasă repede, de tot, până la podea cu vârful piciprului.

După ce ai apăsat abreiajul acesta se ridică foarte încet până la PUNCTUL DE LUCRU.
Punctul de lucru e acel moment când maşina începe să vibreze puțin şi e la un pas să plece de pe loc.
Deci: apeşi abreiajul la podea şi îl ridici uşor doar 1 sau 2 cm, cam pe acolo e punctul de lucru, dar variază de la o maşină la alta. Când ai ajuns la punctul de lucru continui să ridici foarte încet piciorul şi în acelaşi timp apeşi extrem de puțin accelerația şi continui să ridici abreiajul uşor, uşor până când s-a ridicat de tot şi iei picioru de pe el. În tot acest timp continui să apeşi foarte puțin pe accelerație.
Atât pedala de accelerație, cât şi cea de frână se apasă doar cu TALPA piciorului având călcâiul jos, pe podea.

Dacă faci şcoala pe o maşină care are motor pe benzină şi chiar îți este greu eu îți recomand să faci şcoala pe o maşină diesel dar cu o cutie manuală. E mai uşor de condus şi nu vei avea restricții la permis.

Dacă faci şcoala pe o maşi ă cu o cutie de viteze autumată atunci toată viața vei conduce doar maşini cu o cutie automată, nu vei avea voie să cunduci o maşină cu o cutie manuală.

Deci, cum pornim şi cum plecăm de pe loc vorbind strict de partea cu pedalele fără să intru în amănunte cu asigurarea etc.

Apeşi abreiajul repede până la podea cu vârful piciorului.
Ți apăsat.
Bagi în viteză.
Ridici uşor abreiajul doar vreo 2 cm până când maşina începe să vibreze uşor ( acela e punctul de lucru ), acum continuăm să ridicăm uşor abreiajul şi în acelaşi timp cu piciorul drept apăsăm uşor pe accelerație continuând să luăm picioru uşor de pe ambreiaj.

| Deasonyka explică:

Vreau explicatie detaliata la masina automată fraților, ce Dumnezeu nu intelegeti? Care are masina automată si merge Doamne Iarta-ma bară la bară cum face? Bagi N apoi D si tot asa? Cand stai la semafor o lasi in N? Repet daca apas frana mai tare risc sa mi se opreasca masina? Cum plec cu una automată din rampă?'intrebare pentru cei care detin masina automată

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Deasonyka):

Ce nu ai priceput din raspunsul meu? pornesti motorul, bagi in D si pleci. In rest nu mai faci nimic altceva. Doar daca vrei sa bagi in R sa dai cu spatele. In N o pui doar cand vrei sa o impingi

| Deasonyka explică (pentru suntserios):

Plusu si minusu ala pentru ce sunt? Frână de motor pe automată cum se face?

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Deasonyka):

Plusul si minusul sunt pentru modul manual. Nu pui frana de motor, e suficinet sa ridici piciorul de pe acceleratie sau eventual sa folosesti modul manual pentru a retrograda

| Deasonyka explică (pentru suntserios):

Deci dc acelerez dc se baga singura in treapta unu doi trei dc franez dc iese mai repede din viteza sa inteleg? Pai si daca sunt intra 4a sa zic asa si vreau sa reduc brusc ce fac? Apas tare frana?

| Deasonyka explică (pentru suntserios):

Pai sa zic ca sunt intr a 4a si vreau sa opresc automat, sa zicem ca s-a facut instant rosu la semafor eu avand mare viteza trebuie sa opresc brusc, ce fac?'calc pedala de frana la fund pana rup totu din ea?

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Deasonyka):

Da apeși tare frana și mașina se va opri. Dacă apeși ușor frana mașina va retrograda dacă ee cazul

| xadsada a răspuns (pentru Doja):

Bravo,ai raspuns fix invers, acceleratia si frana se apasa cu varful, iar ambreiajul cu talpa