O masina buna, care se aseaza pe drum si e confortabila pentru toti cei din masina eu consider ca ar fi un Passat B6/B7 cu motor de 2.0 care sa fie si in bugetul tau. Daca vrei si loc de bagaje ideal un break.
O alta masina ar fi un Audi A6 daca vrei ceva care sa si traga cand ai nevoie.
La 200.000 de kilometri ce fiabilitate mai astepti de la o masina...
Sunt 1.9Tdi si cu 500.000 si inca merg si vor merge fara sa schimbi chestii majore si oricum nu exista masina asa veche cu 200k, poate, foarte rar, doar benzina. Iar in final nu km conteaza, conteaza cum a fost intretinuta, degeaba are 100k km daca a fost chinuita de... mai bine una cu 300k care a fost intretinuta, mers frumos cu ea, etc.
Zici ca e nevoie pentru 5 persoane. Eu as merge pe o octavia 2 break 2.0 TDI. Spatioasa, motor fiabil(sa fie dupa 2008 2.0 TDI CR), piese suficiente. Mai este si varianta cu Passsat 2010 dar mi se pare mai putin reusita decat Octavia 2010.
Daca vrei o masina in care sa mearga mai multe persoane si confortabila eu ti-as recomanda din gama premium un A6, dar mai exista si alte masini in afara de cele germane, te poti uita pe olx la ce iti place si dupa sa mai intrebi despre acel model.
Nu te contrazic, in cele mai multe cazuri o masina noua este cea mai buna solutie, dar la banii astia nu ai ce. Trecand peste asta, ce fiabilitate mai vrei tu de la motoare de 1.0 Turbo 150cp? Nu serios, motorul ala dupa ce iese din garantie, la 200k km e bun de aruncat, chiar mai devreme, mai ales daca nu a fost intretinut, pe cand un motor vechi va mai duce mult si bine. Depinde si de motor si cum a fost intretinut, din nou. E mare diferenta intre un motor aspirat natrual de exemplu si unul adaptat la euro 6 1.0 cu dictamai turbina, adblue, gpf, etc in cazul la benzina. In cazul la diesel inca sunt facute sa duca km, dar nu asa mult ca pe vremuri, nu o sa faci tu cu un motor nou 200k km cu aceleasi costuri ca si un motor vechi.
As putea sa te contrazic cu ultima fraza, motoare mai sunt care duc. Dar in esenta ai dreptate, traim intr-o societate de consum si aunt facute sa le schimbi, nu sa le tii ani de zile. Tata lucreaza in transport si au la firma una dintre masinile de la care cel mai putin se asteptau, un Dacia Dokker GPL cu aproape 200.000 km, la care nu i s-a facut nimic altceva decat reviziile stabilite...
Ceva mult peste ce s-a recomandat aici, dar pe care romanul rupt in chur nu o vede, ca nu e "smecherie" sa ai Opel, nu te observa lumea:
https://www.olx.ro/......cEdJx.html
Am una, ce-i drept, nu are prea multe avantaje fata de VAG, doar ca:
-nu rugineste ca Passat
-e mai spatioasa decat A4/Passat
-bratele tin peste 200. 000km (fata de MAXIM 40. 000km la A4)
-motorul are 10cp mai mult decat primul 2.0 si multa putere in plus fata de 1.9 TDI
-nu se duce pompa de ulei
-nu se duce turbina
-nu stai sa reglezi injectoare ca pe tachetii de dacie
-nu mananca ulei
-nu au toti taranii asa ceva, nu iesi din Kaufland si vezi 10 identice.
Dezavantajul ar fi ca te cam lasa fara permis, e tortura sa tii asa ceva sub 100km/h.
Am comparat-o coborand din ea si urcand in e90 2.0d, A4 b7 2.0 TDI si Saab 9-3 1.9TiD (care aceeasi mecanica). Nici una nu se apropie de conditiile din Vectra. Motorul 1.9 CDTI este de fapt opera italienilor, motorul poate fi gasit si pe Alfa Romeo 159 1.9 JTDm (am condus-o si pe aia, e foarte misto, dar mai mult spre sportivitate decat confort, si scumpa la intretinere - nu defectuasa).
Tu alegi ce vrei, eu nu vreau sa educ pe nimeni, dar am deja peste 10 ani de cand stau printre masini, nu vorbesc din ce am auzit in fata blocului, si nu laud ce arata mai bine pe Facebook. Daca aveam masina de rahat, eu spuneam. Sau daca era ceva interesant la modelele laudate pe aici, aveam una din aia, in locul Vectrei. Subliniez ca le-am testat pe absolut toate.
Skoda Octavia 2 este comparabila cu Vectra C, e misto si la drum, si la interior, totul este ok pana la tabla si motorizarile TDI, care sunt cu foarte mult sub nivelul Vectrei C.
Vectra C a fost o masina mult mai buna si decat Opel Insignia.
Ontheroad1 întreabă: