Tot pe internet gasesti si raspunsul, A sunt anvelopele cu cel mai mic consum de combustible (ca si clasele energetice la electrodomestice.
Insa e bine sa iei in considerare si alte criterii, precum aderenta pe uscat, umed respectiv zapada depinzand de anotimpul in care le utilizezi. Aderenta iti poate salva viata. Sau te poate scapa de puscarie
Sunt cauciucuri pentru 4 anotimpuri, fiind un compromis dar care te scuteste de a schimba mereu cauciucurile si ia in considerare faptul ca la schimbarea anotimputilor conditiile meteo nu sunt mereu atat de "clare" privind faptul ca daca azi e iarna sau e primavara. Poate dimineata iarna si dupa masa vara si carosabilul e complet diferit. Aici iar e mai buna o anvelopa de 4 anotimpuri.
Sau iti iei un Ferrari pentru vara seaca, un Porche pentru cand ploua, un Hammer pentru iarna...
Alt criteriu pe care il cunosc e zgomotul produs, fiind tot A anvelopele cu mai putini decibeli emisi.
Sa ne spui si noua ce ai decis
Pe majoritatea siteurilor care vand anvelope ai sa vezi 3 dintre cele mai importante caracteristici :
1. eficienta consumului de carburant de la A la G, A fiind cea mai buna, iar clasa G cea mai slaba INSA nu se foloseste in notare clasa G, doar F este considerata cea mai slaba
2.Gradul de aderenta pe carosabil umed, la fel de la A la G
3. nivelul zgomotului la rulare, aici se exprima in decibeli si difera de la anvelopa la anvelopa : 67, 68,69,70,71 db etc
In definitiv trebuie sa te orientezi in opinia mea catre clasele A sau B la primele 2 puncte de mai sus (1 si 2)
Nu uita ca foarte mult depinde ce marca de anvelope alegi ca cele no name au un pret si cele PREMIUM un cu totul alt pret
Daca nu ai un buget asa mare alege anvelope din clasa MEDIE, niciodata nonameuri, chiar daca preturile tenteaza!
Cele mai bune sunt cu A.
Cu C sunt decente.
Daca ai un Logan 1.4 si faci naveta 5 semafoare in fiecare dimineata, poti sa iei si anvelope din clasa E, F... Nu ii pasa nimanui, mai ales de economia de combustibil si noroi. Alea sunt indice de marketing.
Eu te sfatuiesc sa te uiti la nivelul de zgomot, indicii de sarcina si viteza, precum si aderenta pe ud. Astia definesc anvelopele cu adevarat.
La DOT te uiti sa fie de maxim un an daca il cumperi de nou. Undeva la 4 ani tine o anvelopa perfect. Dupa acei 4 ani, cauciucul imbatraneste. Anvelopele de marca buna tin si 20 de ani sau mai mult, insa astea de buget se pot sparge aiurea cand se invechesc.
De pilda, am un set de Debica Frigo cu dot 2017, s-au comportat impecabil pana acum, dar la sfarsitul iernii s-a gaurit una din ele, intr-o pietricica. M-am uitat la toate, si au mici intepaturi peste tot. Nu mai are rezistenta cauciucul din ele, orice piatra il poate penetra.
Daca nu faci calatorii lungi prin serpentine, chiar nu ai nevoie de anvelope de vara performante. Pune ceva la 200-300 de lei bucata.
Eu am o masina folosita rar, cu anvelope Westlake all seasons. Merge ok atat vara, cat si pe zapada. Nu aveam o parere buna despre anvelopele all seasons, dar astea chiar sunt ok, le montezi si nu te mai intereseaza cand ninge sau vine vara.