| Syrten a întrebat:

Bună TPU!
Urmează să achiziționez un Golf 5 1.4 benzină și aș vrea să știu, dacă cunoaște cineva, cum se comportă, e în stare de depășiri, etc.
O să îl folosesc mai mult pentru naveta spre școală, poate uneori mai merg la munte, mare. Credeți că e ok pentru ce am nevoie?
Mulțumesc!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Uleiul se schimba la 10. 000km, cu tot cu filtru. Ce consuma masina completezi tu in timp, cam o sticla de 1l in intervalul ala de 10. 000km, sau doua, trei sticle, daca e motor foarte uzat.
Un litru de ulei costa undeva pe la 40 de lei. Deci schimbul de 4l de ulei + filtru ar fi 160 de lei + 40 de lei, plus manopera mecanicului. Completarea pe care o faci tu, 40-80 de lei.
Te sfatuiesc sa alegi uleiurile Mobil 5W40, au pret accesibil si nu se ard repede (nu se consuma rapid). Filtre Mann.
Dupa ce iei masina, poti sa imi dai datele ei (model, an, cod motor), si iti spun exact cat ulei iti trebuie, si de care.

10 răspunsuri:
| SharpEagle a răspuns:

N-am condus asa ceva, doar ca n-am auzit vorbe bune de acest 1.4 pus pe Golf, asta daca vorbim de motor TSI.
Daca te referi la vechiul MPI, ala e motor bun, il stiu pus pe Fabia (varianta 86 cai) si trage rezonabil, consuma 7-8 in oras.

| Syrten explică (pentru SharpEagle):

Există posibilitatea schimbului de la FSI la MPI sau invers?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Se comportă bine, dacă nu are probleme. Una din probleme ar fi clapeta de accelerație, care se manifestă prin lipsa mare de putere, mai ales la trecerea din relanti la accelerare.
Nu e cea mai fiabilă motorizare, e ceva de mijloc.
De depășiri nu poate fi vorba, e puturos.
Abia 1.6 trage de o depășire, dar și aia lungă.
Am condus o vreme un Golf 5 1.4 cumpărat de nou, mergea decent dar au apărut destule probleme la el, inclusiv bobine arse + instalație topită pe motor, pe la 60. 000km.
Ai grijă și cu rugina.

| SharpEagle a răspuns (pentru Syrten):

Nu exista posibilitatea asta. Motorul din fabrica ala e, cu ala ramai.
Atentie, TSI trage bine, are putere, e cu injectie turbo, dar e mai problematic. MPI e de mai mica putere, dar e clasicul natural aspirat, astea-s motoare din ce in ce mai rare, sunt fiabile, lumea o sa inceapa sa planga dupa ele...
https://www.youtube.com/watch?v=pEAGWAlEDZw
https://www.youtube.com/watch?v=FRmcf4UH9tQ

| Syrten explică (pentru SharpEagle):

Din ce scrie in anunt e Fsi, este asa ceva sau e TSI dar sceis gresit?

| Syrten explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La urcat ar merge? Am unele portiuni de urcat in drum spre casa/ scoala, nu sunt wow, dar totusi.

| SharpEagle a răspuns (pentru Syrten):

1.4 ar trebui sa fie doar TSI sau TFSI in cazul lui Golf 5. La Golf 4 era FSI. Acum, nu stiu sigur daca s-a mai pus si pe 5, posibil la primele serii. Ce putere are motorul de la masina respectiva?

https://en.wikipedia.org/......ol_engines
Cam asa au evoluat:
FSI - fuel stratified injection
TFSI - turbo fuel stratified injection
TSI - twincharged Stratified Injection

| SharpEagle a răspuns:

Ba da, se pare ca au pus la inceput si FSI.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk5#Engines

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Syrten):

Chiar nu imi mai amintesc cum trage la deal, dar in principiu mergea bine. Cu conditia sa nu fie clapeta aia defecta.
Golf 5 are 1.4 16V mpi, in principiu. Cele 1.4 TSI sunt mai scumpe, si nu neaparat recomandate, daca sunt prima generatie, cu lant problematic.
FSI stiu doar motorul 1.6, care are injectie directa, spre deosebire de un mpi. Nu sunt prea laudate, dar nu am avut ocazia sa le incerc.
Revenind, eu zic ca 1.4 16V e un motor ok pentru un elev. Mai consuma un pic de ulei, mai cere cate o piesa din cand in cand, dar cand tragi linia, ai o masina care te duce si te aduce. Poti face si drumuri lungi, ulei sa ai laughing

| Syrten explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cam la câți km se pune ulei? Și care ar fi costul lunar doar pentru ulei dacă fac odată la 2 zile 60-70km? Sunt și începător, îmi pare rău pentru întrebările stupide.