Iti dai seama ca ai viteza mica din ambreiaj, nu poti merge cativa metrii din ambreiaj, adica opresti la semafor si pleci din ambreiaj... iti va lua o multime. De ce nu pleci normal? Adica la diesel e mai usor, nu stiu care e problema... ar trebuie sa plece foarte usor de pe loc.
As putea sa fac asa de exemplu: merg 2 metri, iau piciorul total pe ambreaj si il mut pe acceleratie. ar merge?
Pai instructorul m-a invatat pornirea de pe loc de la benzinar, adica eliberez ambreajul pana tremura, dupa accelerez la 2000 turatii si eliberez ambreajul, explica-mi te rog mai detaliat metoda sa o inteleg..mult mai bine. La plecarea la diesel stiu ca stau cu piciorul apasat pe ambreaj accelerez la 2000 turatii, si atunci eliberez ambreajul si il tin 3-4 secunde in locul unde masina merge.
Ma frate, e greu sa-ti moara motorul la diesel, e foarte, foarte simplu. Ridici de pe ambreiaj, iar cand vezi pur si simplu ca masina pleaca de pe loc accelerezi usor si ridici piciorul usor de pe ambreiaj. Simplu ca buna ziua.
Cu metoda asta a ta ai sanse mult mai mari sa omori motorul. Metoda e simpla, in timp ce ridici ambreiajul apesi acceleratia
Cel mai bine accelerezi puțin când iei piciorul de pe ambreiaj.
Așa nu o să ți se mai oprească sigur motorul.
Intri la traseu si ti-e frica sa nu opresti motorul?
Nu-i nimic, il iei data viitoare, mai faci niste ore... Permisul e pentru cei care au invatat.
La metoda ta ai sanse foarte mari sa omori motorul mai ales daca prinzi un pic de panta, cel mai bine este atunci cad ridici piciorul de pe ambreaj apesi in acelasi timp acceleratia usor
Pai tocmai ca metoda care te-a invatat-o instructorul e foarte buna. La scoala de soferi unde am facut eu, toate masinile sunt diesel, si ca sa reduca consumul, porneam de fiecare data doar din ambreiaj. Dupa ce am luat examenul si m-am urcat in masina mea pe benzina, imi murea motorul incontinuu, mai putin cand era rece motorul(soc activat). Cu greu m-am obisnuit sa accelerez la plecare. Si acum imi mai moare motorul din cand in cand, dar s-a rarit foarte mult.