| Rev3rse a întrebat:

Buna tuturor,
As dori sa imi dati niste sfaturi cei care va pricepeti in domeniul TUNNING la masini. Este vorba despre o Skoda Octavia 1 Tour 1.9 TDI 101 cp din 2007 combi.
Ce as putea modifica la motor pentru a-i creste puterea pana undeva la 180-200 cp.
Si ce urmari fericite sau nefericite au aceste modificari?
Am inteles de la cineva ca vor fi probleme cu masinile modificate in sensul ca se strica / cad mai repede piesele.
E asa? Sau cum sta treaba?
Recomandati modificarile mai serioase la motor, sau?
Multumesc.

9 răspunsuri:
| JohnnyBi a răspuns:

Din 100 sa scoti 200 cai? asta fiind una dintre glume.

de ce nu stai tu linistit? urasti atat de mult o masina fiabila cu destula putere? vrei consum mai mare?

dupa niste discutii fff sumare cu unul care se credea mare maestru am ajuns la concluzia ca asa cum o face neamtul, e cea mai buna. cai multi = consum mai mare, riscul sa crape blocul motor, etc. urmari fericite? fuge mai repede si atat. merita banii aruncati in cipare, modificari de evacuare si alte balarii doar pentru putere?

ca idee: orice facut aftermarket iti creste riscul ca masina aia sa se strice intr-un fel sau altul.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Poate vrei sa ii cresti putere pana undeva la 110-120cp... ca aia cu 200 e o gluma buna doar.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cu o remapare + 'hack-uiala' pe ici-colo, poti castiga niste caluti, dar maxim 30 in plus, cu urmatoarele dezavantaje:
-emisii imense fata de normal
-fum negru dupa tine
-erori in bord
-poate crapa turbina
-se poate duce pompa de injectie
-creste uzura cuzinetilor, segmentilor
-te poti trezi cu chiuloasa defecta.
Cu interventii mai serioase, poti obtine cei 200cp din motorul tau, dar aici e nevoie deja de alta turbina, intercooler mai mare, probabil alte injectoare si debit marit, alta evacuare + ce am spus la prima varianta.
Dezavantajele sunt alea de la remapare, accentuate. Sigur va ceda ceva in motor, in maxim cateva zeci de mii de km.
La motoarele 1.9 TDI si asa se duc chiuloasele si pocnesc turbinele in drum, fara resoftari si condus agresiv, asa ca eu zic sa incerci sa mentii motorul impecabil, si sa te bucuri de fiabilitatea lui, in configuratia de fabrica.

| OldSoul a răspuns:

Da, ii poti scoate si cei 180, dar asteaptate la investitii majore.
Cutie de viteze si ambreaj nou.
Turbina + intercoler mai mari.
Ecu remapat.
Injectoare + capul pompei de injectie.
Si desigur, daca vrei sa mai ramai in siguranta va trebui sa imbunatatesti si franele, deci discuri dublu ventilate + etriere mai mari, jante mai late, suspensie sport.
Iar daca stai sa aduni toate astea mai bine renunti, nu merita sa bagi vreo 2000€ in motor si dupa 50. 000km sa crape ceva prin el.

| Rev3rse explică:

Da mersi de sfaturi, cam acolo vreau sa ma.invart pe la 2000 euro, cu o turbina noua..injectoare, ambreaj, evacuare, intercooler, suspensii sport, genti pe 17", discuri ventilate etc, cred ca ma.incadrrez pe la 2000 euro..si.cu cat poate creste consumul, Cunosc pe.cineva are 300 cp.intr-un wv corrado, are.consuma maxim de 15.

| TrăieşteClipa a răspuns:

Ti-ai luat Skoda pana la urma?

| Rev3rse explică (pentru TrăieşteClipa):

Un prieten, m-a rugat sa pun aceasta intrebare, el are skoda, si vrea sa o modifice.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Rev3rse):

Toate alea cu 2000e? Esti total pe langa.
Jante + 'gume' - 500e
Turbina noua - 500-1000e
Intercooler 100-300e
kit suspensie 300-500e
kit ambreaj 300e stock
evacuarea costa sute de euro doar manopera, etc etc...
Cunosc multe cazuri de Dacii 1300 reconditionate (deci fara modificari), in care au intrat mai bine de 2000e, si tu visezi NFS de banii aia?

| Rev3rse explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Omule eu ma refeream la motor 2000 eeuro ..nu stiu daca ai observat ce am zis mai sus.