Ca s-o poți înmatricula, trebuie să ai adeverință de la fisc cum că ai înscris-o la ei. Dacă reușești s-o înscrii la fisc fără documente de la ultimul proprietar, ești tare... Așadar, dacă cei care au deținut mașina înaintea ta NU pot oferi acte fiscale ca s-o treci pe rolul tău, le ceri banii înapoi, sub rezerva că dacă refuză, îi poți acuza de înșelătorie și le va fi ceva mai greu pe urmă când vor da explicații la Parchet.
Sau o dai la REMAT la programul rabla. Sau nu o înmatriculezi și o faci mașină de mers pe coclauri (nu pe drumuri publice).
Probabil ca nici ei nu au reusit sa o inmatriculeze si de aceea nu au avut adeverinta fiscala, asa ca ti-au vandut-o tie ca sa scape de ea.
Daca au fost deja 3 propietari si nici unul nu a avut adeverinta fiscal, tie nu ti-a mirosit a ceva rau?
Banuiesc ca nu ai cumparat-o cu acte legale la un notar, asa-i?
Daca vanzatorul este iute de picior, nu mai recuperezi nimic!
Actul legal de VC este un contract tip, nu mai implica demult notarul.
Mi se pare o idee proasta doar cu acest contract, macar inainte oamenii aveau certitudinea ca un notar verifica autenticitatea actelor si face vanzarea legala, dara cum, risti sa cumperi ceva ce nu nu poti inmatricula si nu poti folosii.
Ma rog, masina asta avea bube in cap oricum, sa treaca prin 3 propietari si toti sa nu aiba adeverinat fiscal, mi-e mi-ar fi mirosit a ceva urat de la bun inceput.
Nu stiu ce experienta ai, prin mainile mele au trecut cateva zeci de masini. Cand s-a scos notarul din ecuatie a rasuflat tara de usurare. Regula e simpla - cumperi de la proprietar - actele de capatai : talon si CIV. Numai daca vrei cu tot dinadinsul sa fii idiot dai banii la altii care nu sunt titulari pe aceste acte. Sunt si situatii ca in cazul de fata dar totul incepe de la contractul VC si Fisa de Inmatriculare -astea se bat la masina la birouri unde fetele alea sunt experte si te invata tot in orice situatie. Prin mainile lor trec toate actele si apoi la fisc transcrierea e facuta de functionari care nu dau gres. Daca masina corespunde sau nu e treaba RAR sau ITP. Si nu numai - Sunt firme care pentru un comision modic iti face tot dosarul, il depune la politie si inlocuieste 1000% orice notar. Notarul nu facea decat sa citeasca pe buletin si pe talon daca e acelasi nume, in rest nimic. Si sa-ti ia banii. Stai linistita ca prostii care nu se informeaza sau vor masini la pret de roaba isi merita soarta si o pateau si inainte cu notar cu tot. Pentru adeverina ANAF si fiscal nu era notarul cu nimic responsabil, astea se trateaza intre parti. Iti garantez ca notarul a fost inutil pentru ca in 99% din tranzactii banii pe masina nu se dau in fata lui. Iti place masina la targ, o platesti omului, te sui in ea si a 2 a zi faci actele, asta e regula nescrisa. Deci daca esti cu capul in traista sau te zgarcesti si nu iei un asistent care stie cu ce se mananca tot bun de tepuit ramai. Sa fii iubita!
Experinta mea a fost acum douazeci si ceva de ani in Romania cand am cumparat 2 masini noi-noute direct de la Pitesti, din fabrica, cativa ani mai tarziu le-am lasat familiei si noi am plecat in strainatate.
In strainatate este alta mancare de peste, cumperi masina direct de la dealer si el se ocupa de toate actele, tu in 1-2 ore pleci cu masina acasa si cu finantarea aprobata, daca cumva ai nevoie de asa ceva, ei ocupandu-se de banca si aprobarile toate!
Ma gandesc totusi la cei care continua sa-si frece mainile cand cumpara cate un chilipir, sau ceva "ieftin si super-bun", cum spun ei, dar care ascunde cine stie ce ilegalitati, sau imposibilitatea sa poti inregistra masina.
Ma rog, naivitatea si prostia se platesc pana la urma cu banii pe care nu-i au si cu mult necaz si suferinta.
La sarmanii astia ma gandeam, ca de ar fi fost un "organ" legal, implicat in verificarea actelor, nu ar mai fii fost atata smecherie, inselatorie, sau oameni inselati.
Pai ce in Ro nu sunt " autohaus "? Sau in strainatate prostii nu sunt pacaliti? Nici o Constitutie nu garanteaza cetateanului fericierea (care nu vrea sa gandeasca de lene sau vrea sa se plimbe moca )
Si in strainatate sunt pacaliti fraierii, dar tot din prostia lor, pentru ca fac tranzactii la colt de strada cu oricine, fara sa ia masina de la un dealer autorizat (ma refer la magazinul auto in sine), dar cand se duc sa o inregistreze la Registrul transporturilor, vad boacana.
Bineinteles ca poti sa cumperi si privat, dar pentru $20-$30 poti sa intri online pe site-ul registrului transporturilor si sa platesti un raport al masinii, cu istoricul masinii si poti sa verifici daca masina a avut mai multi propietari, daca a avut verificarile si inregsitrarile legale samd.
Nu știam că la PLOIEȘTI am avea vreo fabrică de autoturisme. Sau am fi avut vreodată una, în afară de fabricile de rulmenți grei, de utilaj petrolier, de detergenți și de rafinăriile de petrol.
Miss Gretta strikes again...