| Lamasanu a întrebat:

Bună ziua.
Am o mașină care are Cauciucurile pe R14.
De ex. 185. 60. R14
Cele de pe față am observat că au ieșit (sârmele) afară la ele, și pe spate nu.
Și totuși sunt noi, cu Dot (1621), si cred că s-a întâmplat treaba asta din cauză că nu am făcut și Geometria atunci.
Zic asta pentru. că dacă mă uit la mașină de mai departe, mi se pare că stau Cauciucurile în formă de V, și nu stau drepte ca pe spate de ex.
Și la Volan după 110 Km/H, simt o vibrație cam mare.

Întrebarea mea era.
Am acasă 2 Cauciucuri Sh, dar bunicele, pe 165. 65. R14.
Ar fi Ok dacă aș pune Cauciucurile astea pe față, și pe Spate să rămână cele pe 185. 60. R14?
Zic asta pentru. că de ex. la Ford Mustang 2016, sunt diferite cauciucurile.
Și după ce le schimb să îi fac și Unghi de fugă, și Geometrie. Ar mai fi Ok, din moment ce nu sunt la fel?

Ofer Funda.

P.S. mașina e un Coupe din 98', care cântărește 850 Kg, și motor 1.2 Benzină.

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu stiu cum s-ar comporta ABS-ul la acea diferenta de circumferinta (viteza). Daca nu ai ABS, merge.
Cu conditia sa fie omologate acele dimensiuni in CIV, altfel risti amenda si retinerea certificatului.
Oricum, pana cand nu faci geometria, nu prea ar trebui sa bagi in circulatie masina aia, mai ales cu sarmele iesite din anvelope. Se retine certificatul si pentru aia.
Geometria dereglata te poate "ajuta" sa pierzi controlul daca de exemplu franezi pe un carosabil mai alunecos.

| Lamasanu explică (pentru NoTurbinaNoGood):

1. Nu am Abs, e o Lancia Y din 1998. Ma rog, este o Lancia Y din 1997 care are Abs de exemplu.
2. In Civ am chiar ambele dimensiuni
3. Nu aveam de gand sa mai merg cu cauciucurile alea cu sarma
4. Geometria se face si pentru 165 65 r14 fata si 185 60 r 14 spate?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Lamasanu):

ABS exista si pe masinile din 90.
Nu stiu daca anvelopele influenteaza in vreun fel geometria, ar trebui sa stie aia de la service.
La majoritatea masinilor se poate face doar convergenta rotilor, unghiul de cadere fiind stabilit de catre bascula inferioara (bratul) si eventual prinderea amortizorului pe fuzeta.
O masina lovita in roata are de obicei unghiul de cadere compromis, si trebuie inlocuite bratul si amortizorul, pentru a reface geometria.