Cel mai probabil este o eroare care a declansat toate aceste aprinderi. Incerca sa mergi la un service
Nu trage nici mașina, s-a aprins un stop pe frâna nu se mai stinge și nu se Închide nici din cheie
Bujiile, vezi care iti face contact si care nu, cu motorul pronit. Cand vei scoate cablul bujiei, ar trebui sa se auda curentul, altfel, daca nu se aude, inseamna ca nu face bujia contact cu cablul, ori cablul are o problema.
Celelalte erori se aprind din cauza asta. Am avut si eu exact aceeasi problema, la fel, cand nu face contact o bujie, se aprind si alti martori in bord.
Merita o data la cativa ani sa schimbi intreg setul de calburi si bujii. Nu costa mult.
Si chestia cu ca nu trage masina. Da, este o bujie de vina, sau cablul conector.
Daca ar fi sa mergi asa vreo 20 de minute, ar incepe sa traga, insa nu e sanatos absolut deloc daca motorul ruleaza in 3 bujii.
Doar tâmpenii ți-au recomandat "colegii"
- motorul ruleaza in 3 bujii
- scoate cablul bujiei, ar trebui sa se auda curentul
- mergi asa vreo 20 de minute, ar incepe sa traga
foarte probabil ai un scurt circuit de-ți apare semnalizarea de care spui și toate celelalte, de ferificat la un specialist
Nu, nu sunt tampenii. M-am confruntat cu situatia lui de nenumarate ori. Vorbesti in necunostinta de cauza. In locul lui as fi tacut. Nu pierde absolut nimic daca verifica bujiile.
Consulta un mecanic, serviceul e cel care raspunde la astfel de intrebari, pe TPU da vei gasi raspunsuri dar tu ai nevoie de rezolvarea problemei nu doar de raspunsuri.
Aaaa, tu ești autorul? e explicabil atunci și e atât de aberant (cred că nu admite grad de comparație) incât nu MERITĂ să răspund
Dar eu vorbeam cu întrebătorul
Deci nu imi vine sa cred cate tampenii se debiteaza aici pe TPU.
In primul rand bujiile la diesel se folosesc doar pentru pornire, vara poti sa scoti bujiile si va porni si fara ele.
Acel martor nu se refera neaparat la o problema la bujie ci mai degraba la alta componenta
2, pare o problema tipica VAG, ai problema la turbina sau injectoare, cei 3 martori de obicei apar atunci cand turbina nu lucreaza cum trebuie sau un injector nu lucreaza cum trebuie.
3, noi iti citim din stele, cel mai bine faci o diagnoza.
Mulțumesc!
O sa pun un tester deseară sa văd ce e!
Revin cu răspuns
Ulterior am aflat pe tester ca as avea undeva in scurt circuit
P3102
P0245
P3338
P3101
P3101
P0245
Ceva sfaturi?
Aparat de măsură și verificat tot - ai nevoie de un om priceput, nu de sfaturi online
Ba sunt timpenii cum spune cineva pe aici.Ce bujii ce spui tu acolo, motorul ala este diesel, deci bujiile ce spune omu de fapt nu-s bujii is cu totul altceva, au si alt nume, acu ca le spun oamenii bujii aia e alta poveste.
De rulat in 3 "bujii"nu ruleaza, pentru ca alea nu ruleaza, dupa ce ai pornit motorul ala is deja out, nu mai au nici o treaba.
Tu stii pentru ce is bujiile alea? Daca stiai nu mai spune-i ca merge ala 20 de minute apoi nu stiu ce.
Bujiile alea is doara sa incalzeasca aerul cand pornesti motorul.
P3102-3101 - asta este la intak la admisie, acolo ai un motor sau actuator, ori cum ii mai zice.Verifica daca siguranta este buna sa nu fie arsa.Verifici cablu, la ala merge un cablu si un conector, verifica daca e totu in regula.Ar putea sa fie motorasu ala defect, daca restul ce am zis is ok.
P0245- probleme la turbo
P3338 - asta cred ca e de la bujiile alea.
Sfaturi? ai probleme electrice, poti avea un scurt undeva si ala sa dea toate codurile astea. Unde? Treb sa controlezi cabluri conectori, sa afli unde e.
Sint scanere foarte performante din alea dealde 7-10 mii dolari, alea da tiar spune mai bine cam pe unde ar fi problema, deci cauta un service bun care au scule si stiu ce sa faca.
Cel mai probabil ai apa la releele din cutia de la ecu, si probabil a mai cazut si prin mufele de la senzorii de la pedala, etc.
Nu sunt tampenii omule. Bun, poate nu stiu cum are el motorul, insa eu, la al meu, asta am avut! Iti pot trimite un video la orice ora sa vezi cum ruleaza motorul meu cu 4 fise, si cum lucreaza cu 3 fise. Daca la el incalzesc aerul, nu stiu. Dar la mine, ruleaza toate 4 non-stop, si pot arata asta la orice ora. Daca am o fisa scoasa sau intrerupta, motorul nu ruleaza normal, are trepidatii, nu trage, apar martori in bord, exact ceea ce are si el. Daca al lui e altcumva, atunci nu arunca cu **** in mine ca nu spun cum trebuie!
Ce motor ai tu pe benzina sau motorina? Omu asta cea intrebat are motor pe motorina,ai priceput? Deci motorul pe motorina nu are nevoie de bujii,nici nu are bujii,ce spui tu este la motoarele pe benzina,acolo da ai bujie,aia da scanteie ca benzina sa ia foc.
Spui timpenii pentru ca nu te pricepi,tu incurci benzina cu motorina,sau mai bine spus nu stii cei ala motor diesel si cum functioneaza,ori cel pe benzina.
Alea diesel poate sa nu aibe nimic,nici "bujie de aia ce incalzeste aerul,alea is bagate ti-am zis pentru ca aerul care formeaza amestecul cu motorina sa fie mai cald sa poate exploda mai usor.
Deci motorul diesel merge cu motorina asta daca nu stiai,,se pulverizeaza motorina in cilindru la un moment anume,asa ca idee cand pistnul urca si este undeva l-ai sus,apasa pe acest amestec,il comprima atata de tare ca ala explodeaza,tocmai datorita ca pistonul il apasa,il comprima,asa lucra astea pe motorina.
Daca aerul care intra si se amesteca cu motorina pulverizata,deci daca aerul ala este foarte rece motorul ala porneste greu,acel amestec ia foc greu,de aia s-au bagat acele asazise bujii, care de fapt sunt un fel de elementi electrici, aia se inrosesc si incalzeste amestecul ala, pentru ca la temperatura mai ridicata aerul cu motorina ia foc mai usor.
Ce ai tu si cu ce spui daca scoti o fisa si trepideaza, ala este motor pe benzina, unde daca bujia nu daca scanteie sau daca no da cand trebuie atunci amestecul ala de aer cu benzina nu mai ia foc.
Deci concluzia este? Nu incurca avioanele cu submarinele ca nu da deloc bine.