| Flaviusbebe a întrebat:

Bună ziua, am o problema cu mașina. Am un BMW e60 20d an 2006 cutie automata, ieri am observat ca funcția ds nu mai merge, am desfăcut plasticurile de la schimbător și am găsit un fir alb rupt, toate bune, am dezizolat firul l-am lipt iar totul funcționa normal, am început sa montez șuruburile de la schimbătorul de viteze pentru ca atrebuit sa le desfac sa ajung la acel fir, am rupt un plastic (o protecție a firelor) pentru a nu le mai tine întinse fortat, am montat schimbătorul, iar când am pornit mașina surpriza, eroare la transmisie(o roata dintata și ceva de genul gear fault) și nu mai pot scoate mașina din poziția P deci efectiv a rămas blocata, are cineva o idee? Am citit tot felul de prostii precum ca e "pa cutie" ca să blocat ca bla bla, dar nu cred ca e vorba de cutie ci efectiv de ceva electric de la acele fire, ma interesează în mod special dacă a mai pățit cineva o problema semănătoare. Mulțumesc!

7 răspunsuri:
| Alexandrionelu a răspuns:

Nu, nu am pățit asa ceva, dar te sfătuiesc sa scoți borna de la baterie, sa lași 5 minute și sa o pui la loc. Dacă eroarea nu dispare, ai nevoie de cineva cu un tester sa îți șteargă eroarea din soft.
Succes!

| relian a răspuns:

Cand faci chestii de genul asta trebuie sa deconectezi bateria, atfel patesti ce ai patit tu acum.
La unele masinii asa trebuie sa procedezi, masinile astea au pe ele f multe computere, la orice sistem au computer, iar un circuit electric slab sau fluctuatie a unui circuit electric atrage dupa probleme.
Cand deconectezi bateria, mai astepti inca 10-15 minute si apoi te apuci sa repari ceva.
Verifica daca conectia aia de la schimbator este bine pusa, mai ales daca ai intins de firtele alea, oric e ai facut tu acolo.Verifica daca nu mai sunt si alte fire dezizolate etc.
La transmisie nu ai nimic,totu este tot de acolo de la schimbator,normal ca schimbatorul are legatura cu transmisia,ca aia si face cand bagi,scoti din D, R etc.
Ai intuit bine ca este ceva electric,dar acu trebuie sa afli unde e problema.
Acel fir cum era rupt si cum de functiona masina inainte? Bine poate fi doara pentru fctia aia ce spui tu acel fir.
Atunci verifica lipitura ta e bine facuta si sa nu atinga ceva acolo metal.
Dupa ce veririci iar daca conectaia aia la schimbator este bine bagata si daca firu ala rupt este bine lipit si nu atinge nimic,du-te si deconecteaza bateria,lasa asa cateva minute apoi conecteaza iar bateria si vezi daca te lasa sa pornesti.

Dar inainte dea scoate bateria,cauta pe Youtube ceva chestii legate de baterie,stiu ca is unele bmw la care daca deconectezi bateria dupa nu stiu ce trebuie sai mai faci laughing asta asa am auzit,nu stiu sigur ca nu am avut asa bmw vechi.
La astea noi le scoti bateria o pui de N ori fara absolut nici o problema.
Deci transmisia ta este buna,poate o sa iti trebuiasca si un scaner sa stergi eroarea aia.
Ai mai desfacut si altceva in afara de schimbator? Cum am mai zis unele masini au multe rahaturi,computere,iar unele din ele daca le misti ala esti laughing am patit eu asa cum un modul ala de informeaza masina cum se deplaseaza,cum sta pe drum, am uitat cum se numeste.
Ala asigura stabilitatea masinii, cineva m-a pus sa il scot laughing asa au zis toti ca ala e modul de airbag, dar era de fapt altceva si s-a dereglat si nu mai lasa deloc sa plec laughing
Dar nu-i cazul tau, insa se pare ca cdeva asemanator este.
Acu si daca vrei sa mergi cu masina undeva sa o scanezi nu poti.
Dar poti scoate masina din P insa cauta tot pe Youtube cum anume se face, asta daca va trebuie sa o impingi sa o urci pe o platforma ceva.

Sau daca vine cineva la tine acasa atunci lasa asa.

| Flaviusbebe explică (pentru relian):

Deci. Schimbatorul de viteze complet (nu doar nuca) are o sigura tija care duce la cutie, prima data am crezut ca s-a stricat cutia efectiv, de fapt, sub acea musama exista un fel de "tija" ce poate fii accesata cu mana care dacă tragi de ea poți scoate mașina din p, ieri am observat asta și am băgat masina în drive și totul funcționează perfect, am pus pe d/s sa pot schimba eu vitezele, rulează absolut toate vitezele impecabil, cred ca problema este la acea bobina electronica a schimbătorului care nu mai funcționează... Astăzi merg sa cumpăr tot selectorul de viteze(schimbatorul) și după va pot sa un răspuns. Multumesc!

| relian a răspuns (pentru Flaviusbebe):

Pai care cutie frate,ai zis ca masina ta baie transmisie automata,despre ce tija vorbest tu care sa duca la cutie?
In sf tu stii mai bine,dar cutiile automate nu ajunge nici o tija la ele de la nici un schimbator,ca de aia is automate ca nu schimbi tu vitezele,deci n-are ce tija de la schimbator sa ajunga in cutia de viteze.

Daca e vreo tija acolo,aia are sub ea o placuta,electrica de la care pleaca fire electrice, deci acea tija daca e sa ai o tija de fapt este un fel de comutator, dar sigur acea tija nu iese afara din masina sau sa mai si intre in cutia de viteze, la cutia de viteze sau la transmisie mai bine spus, la masinile cu transmisie automata nu duce absolut nici o tija, in ea intra numa fire elelctrice.

| Flaviusbebe explică (pentru relian):

Tu vorbești doar sa te aflii în treaba? Cauta pe google "selector viteze e60 automat" a cea tija e de fapt un cablu legat pe cutie care schimba în P R N D...nu înțeleg de ce răspunzi dacă nu știi despre ce e vorba

| relian a răspuns (pentru Flaviusbebe):

Deci; pana la urma e cablu cum am spus eu si nu tija cum zici tu laughing las ca e bun si asa rau laughing

| Flaviusbebe explică (pentru relian):

E un cablu ca la bicicleta legat pe selector ce nu intelegi? Cablu nu înseamnă neapărat fir, deci no way man!

Întrebări similare