| Dumitruandreea19942001 a întrebat:

Bună ziua, am o problema și nu știu cum sa o rezolv.
Am o problema cu mașina, mi se opreste in mers și când încerc sa o pornesc nu pornește din prima, pornește peste vreo 3 minute și se îneacă la drum. Am aprins check engine în bord. Am fost la tester și a dat :
Bujiile
Regulatorul de la pompa de injecție
Senzorul de temperatura
Egr
Senzor arbore cotit
Senzor ax cu came
Si senzorul de la filtru de particule.
Mi le-a șters din tester mi s-a stins checkul și după câteva minute s-a aprins iar, au dispărut toate erorile și a rămas senzorul de la filtru de particule.
Mecanicul a spus ca nu știe de la ce pentru ca sunt multe și sa încerc sa schimb senzorul de la filtru și sa curat DPF ul. Dar eu nu sunt sigur ca mi se opreste de la senzorul ala mi se pare ciudat. Daca puteți sa ma ajutați cu un sfat ceva.
Precizez ca am un Citroen C5 2.0 hdi 2011

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

De la regulatorul pompei de injectie se poate opri. Trebuie investigat.
Insa mecanicul are dreptate, trebuie sa le rezolvi pe toate, ca sa aduci masina la linia de plutire. Nu poti ghici in globul de cristal care e problema cea mai mare, cand masina n-a mai vazut service din 2012.
Deci, de reparatia DPF-ului si curatarea admisiei si EGR-ului oricum nu scapi, sunt operatiuni de mentenanta ce nu trebuie amanate. Dupa aia revii asupra opritului, cand pe tester nu vor mai aparea 2 pagini de erori, la scanare.
Se face o investigatie pe injectie, se vede daca sunt probleme de corectie sau supape de retur 'bulite'.
In cazurile de DPF foarte infundat, motorul poate 'muri' in sarcina, iar simptomele corespund, pentru ca o evacuare infundata inseamna presiune mare de gaze, care va intra inapoi in motor si il va inneca.
Daca mai insisti sa mergi asa, ai sanse sa crape galeria de evacuare; am intalnit multe cazuri.

11 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Iar sfatul meu ar fi sa cureti DPF-ul, EGR-ul si sa inlocuiesti bujiile defecte, apoi sa calibrezi senzorul dpf-ului si sa vezi daca mai sunt probleme.
S-ar putea ca eroarea senzorului sa fie de valori peste limita normala, ceea ce ar inseamna ca senzorul este bun, dar DPF-ul, nu.

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am înțeles, am sa merg sa curat DPF ul, EGR ul și Bujiile și sa vad ce rezolv dacă nu ma întorc la celelalte de le tester. Mulțumesc

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ea totuși ca masina trage nu are pierdere de putere dacă era DPF ul nu pierdea din puterea motorului? E la fel ca la început doar ca mi se opreste in mers și se îneacă câteodată în drum. Înainte mi se stingea checkul iar se aprindea și nu murea motorul mereu se intampla la o săptămână poate acum de când nu se mai stingea check ul mi se opreste și de 8 ori în decurs a 170 de km.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Dumitruandreea19942001):

Nu prea se simte DPF-ul nici cand e infundat, nici cand e anulat. E un mit placebo, pe care il raspandesc cizmarii deghizati in pasionati auto.
Am condus multe masini care au avut probleme si interventii la DPF, puterea motorului este aceeasi mereu.
Dieselul nu prea da semne cand ceva nu e in regula, iti dai seama doar dupa fum sau pierderi de putere grave/cand se opreste de tot.

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Azi când am mers cu ea, am avut și fluctuații la turații se tura singura la 6000 de ture

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Dumitruandreea19942001):

Nasol, asta ar putea fi semn de probleme la injectie sau turbina care a luat-o pe ulei.

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pff! Ok, mulțumesc

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am fost la alt tester. Mi a verificat DPF ul are valorile normale. Nu este încărcat. Simptomele care le are cred se poate sa fie de la distributie sa nu fie sarita de la punc. Am făcut comanda azi merg sa le schimb sa vad dacă mai are probleme după

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Dumitruandreea19942001):

Nu are legatura distributia, o schimbi degeaba.
E manevra schimbatorilor de piese, te conving sa schimbi distributia ca sa incaseze ei manopera usoara.

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Deja am comandat o oricum trebuia sa o schimb pentru ca mi-a spus proprietarul ca trebuie schimbată ca a atins termenul limită. Și sa vad după. Nu știu unde sa mai merg sad

| Dumitruandreea19942001 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Fiecare spune ce are după propriul plac. Habar nu am ce are!?‍♀️