Nu stiu ce spui tu, dar acel sunet, il poti auzi atunci cand pui in D, deci din P pornesti motorul, apoi pui in D sau R, atunci se aude un sunet, adica se cupleaza transmisia.
Este posibil sa auzi sunetul asta si cand opresti si pui masina in P, se aude la fel decuplarea transmisiei.
Cind tu deja ai cuplata transmisia, nu se aude nimic, pentru ca deja torque converter a cuplat deja, nu mai ai ce auzi.
Asta se intampla la masinile care au transmisie Automata.Tu sigur ai asa transmisie sau ai altceva?
La motorul ala poate ca ai CVT nu Automata.Nu stiu daca Ford foloseste transmisii de astea VCT stiu sigur ca alde Kia, Hundai si toate masinile de pe la aia, asa au majoritatea CVT de aia is si mai ieftine masinile lor.
Transmisia Automata, nu inseamna doar ca nu mai ai pedala de ambreaj, si la CVT si la alte transmisii la fel, nu ai pedala de ambreaj, dar alea nu-s Automate.
Transmisia Automata, este ca si cea manuala, doar ca nu ai pedala de ambreaj, schimbarea vitezelor le face computerul masinii, dar ai acolo roti dintate pentru fiecare viteza si cam la fel ca la cea manuala.
La CVT nu ai roti dintate pentru viteze, ai o curea aia e tot 2 fulii ce schimba raportul, ceva gen ca la biciclata.
In sf nu despre asta era vorba, deci daca masina ta are Automata transmisia, atunci acel sunet, este de la cuplarea sau decuplarea transmisie de motor, de miscarea de la motor.
Am verificat si eu la masina mea, asa este se aude doar cand pui masina din D in P. Dar se aude mai bine daca deschizi geamul.
Din ce cred eu, ar fi 2 cauze, dar nu ticait ce spui tu, la mine se aude clink-clank.
- Decuplarea transmisiei
-Blocarea transmisie (ca rotile sa nu se mai roteasca cand este in P).
Mai degraba cred ca este sistemul de blocare decat cuplatrea sau decuplarea transmisie.
La masinile astea cu transmisie automata, pentru ca nu exista contact fizic intre motor si transmisie, ca rotile sa se blocheze, au un sistem de asta de blocare a transmisiei, sa nu dea voie la roti sa se invarta atuci cand masina este pusa in P
Cred ca acel sistem cand pui masina in P atunci se activeaza si se aude acel ticait sau clank, ceva genul asta.
Eu am auzit acest sunet de multi ani, se aude mai tare daca parchezi masina intr-un loc care da ecou.
Numa ce am fost undeva, apoi cand am parcat, mi-am amintit de intrebarea ta si zic ia sa verific., asa este, cand opresti masina, motorul pornit, dar schimnbatorul in D sau R, apoi pui in P atunci se aude.
Eu am spus in raspunsul anterior ca se aude cand pui din P in D, dar este invers, asa cum ai descris si tu.
O sa caut pe net sa vad exact de ce ar fi acest sunet, desi asa cred, mai degraba e de la acel sistem de blocare a transmisie cand pui in P.
Asa ca nu iti face griji, nu-i o problema, mai ales spui nu ai nici o lumina aprinsa la bord, de regula aceste transmisii au multi senzori, au mult electric acolo la aceasta transmisie si de ar fi fost ceva, imediat s-ar fi aprins lumina aia check engine, la mine la fel, nu am nici o lumina ON iar eu am auzit sunetul asta de multi ani.
Salut, multumesc pentru raspuns, foarte detaliat si apreciez, totusi voi merge sa ii fac o verificare?