In multe orase din UE s-a limitat sau chiar interzis circulatia masinilor vechi.
Din acest motiv, masinile ieftine (mai vechi) sunt mai putin cautate, cererea fiind tot mai mare pentru masinile mai noi, mai putin poluante.
Cererea fiind mai mare decat oferta, preturile cresc.
Abvantajul major este ca masina se poate schimba inainte de expirarea garantiei (deci circuli mereu in masina noua), deci nu te costa reparatiile si reviziile.
Daca calculezi costurile de intretinere pe termen mai lung (peste 5 ani), cu intretinerea si reviziile adunate la pretul masinii, impartind la numarul de luni trecute (amortizare), ajungi la suma apropiata cu ratele de leasing sau le si depasesti (asta pe langa faptul ca nu mai circuli cu masina noua).
Evident, trebuie sa-ti faci calculele inainte de achizitionare.
Leasing-ul presupune plata in rate, DAR doar dupa plata ultimei rate iti intra in proprietate. Daca renunti la masina, aceasta ramane proprietatea firmei de leasing (se considera ca doar ai inchiriat-o).
Deci, fata de cumparare in rate (unde devii proprietar din momentul preluarii masinii), in cazul leasing-ului platesti lunar un fel de chirie si doar dupa plata ultimului termen prevazut in contract vei deveni proprietarul... unei masini deja uzate (e drept: uzat de tine).
Iar daca esti chirias, poti schimba obiectul inchirierii oricand.
Te obliga cineva sa cumperi un anume model dintr un anume an?
Ce compari tu acolo sigur au acelasi nr de km, aceleasi motorizari si dotari? Ca tu doar ai aruncat niste preturi si atat
Nuuu. Era o întrebare
Dacă nu înțelegi întrebarea mea, nu mai scrie.
Opel Mokka nu a fost niciodata in viata ei 7000 euro. Mai ales noua. Era undeva la 16.000 varianta de baza si ajungea pana la peste 20.000
Simplu, suntem o țară de samsari, care umflă prețurile pentru profitul propriu.
Dar, mai este o problemă. Până la Dieselgate, SUV-urile în procent de peste 90% era vândut cu motorizări diesel.
Noile generații încep să folosească hibrid sau electric.
Iar, samsarii speculează această situație, aducând SUV diesel ieftin din Occident, care a început să pună restricții la modelele diesel, iar în țară îi măresc prețul și cu 50%.
Iar, dacă Duster are un preț mare, este pentru că oamenii au înțeles că doar sigla este Dacia, dar modelul este Renault.
Așa cum au iubit primele Dacii făcute din piese Renault, așa și acum iubesc Dacia.
anonim_4396 întreabă: