Probabil vrei o masina mai noua, nu stiu dar te rog eu, nu fa imprumut, daca iti iei masina si cine stie ce fel de proprietar a avut inainte si are defecte acunse, mai ai de platit si creditul ala si pff, ia-ti masina care sa se incadreze in bugetul tau, eu unul am un Volvo V40 din 97, 2.0 aspirat cu gpl din 98, undeva la 450 000 km facuti si inca merge perfect, nu am probleme, fiabilitate foarte buna, probabil ca piesele sunt scumpute, alea OEM, ca de la dezmembrari le iei destul de ieftin, oricum pana se strica ceva. ai de mers mult si bine, 13 000 km pe an maxim, ei bine, daca nu esti genul de sofer care sa-si conduca masina ca pe una inchiriata atunci te va tine mult si bine, a mea ce se mai strica pe partea de suspensie, mai pica un amotrizor, un arc, o janta, 2 cauciucuri, recent am luat un crater la 90 km/h totul intact, atata tot, o janta si 2 cauciucuri rupte, un amortizor si un arc, asta este tot ce a fost afectat... janta de magneziu... in fine, consumul la a mea este de 8.5 pe benzina si 10 pe gpl asta daca merg in forja, adica schimb pe la 4000-6000 rpm mai mereu, altcineva cu un v40 ca al meu tot cu 2.0 a scos 7% consum mers economic pe benzina, eu nu stiu sa merg economic, adica nu am rabdare sa conduc economic, in fine, iti recomand Volvo, sunt masini foarte bune si odata ce-ti iei unul iti spun ca iti va placea foarte mult, asa cum am patit si eu, nu mi se pareau cine stie ce inainte sa-mi iau, acum parca nu mi-as lua o masina de la alta marca, totusi sunt tentat si de cateva japoneze, mitsubishi Galant VR4 mi se pare superba, arata demential de exemplu, ei bine, te poti orienta spre V50, este mai nou cu motorizarea 2.0D ai consum destul de mic sau daca vrei iti poti lua cu 1.6D consum si mai mic, 2.0D este de ford, 1.6D este de PSA [1.6 HDI mai bine zis] Sunt ok, poti sa te interesezi, cauti un posesor de v50 si-l iei la intrebari vezi ce si cum stie masina, daca nu-ti place breck ai aceeasi treaba dar cu S40 [berlina], sunt masini bune, merita sa te uiti la ele
Sunt de acord cu creditul si gpl nu am incercat ce ii drept, dar multa lume il recomanda. Ideea este ca nu imi doresc motor mai mare de 1.6, iar volvo am avut ocazia sa imi iau, motor de 1.6 diesel, dar m-au "alungat" cativa oameni care mi-au spus ca sunt pretentioase si scumpe la piese, asa ca drept fapt... ironic spus, mi-am luat bmw ) dar bine ca il vand in primavara 2017
Volvo am avut ocazia sa imi cumpar
De ce sa nu iti recomandam Dacia? Iti iei un Sandero nou in banii aia si 4 ani chiar nu ai grija cheltuielilor
Sau un clio de prin 2012-2013.
Clio, intr-adevar am vazut ca sunt destul de ieftine, dar ma gandesc dc sunt toate albe? oricum e o varianta.
Iar Dacia are siguranta 3/5 stele. Deci nu se incadreaza in ceea ce imi doresc eu.
Pentru ce ai scris tu acolo benzinarii se exclud 100%.
Renault Megan 2010-2011 gasesti in banii aia. 1.5 diesel pe sinaia in drum spre mare cu 5 calatori plus bagaje mergea foarte foarte super.
Golf 5 tot diesel. acum nu stiu daca vrei nou nout sau SH.
Cat mai nou daca e diesel, preferabil 2012+, acu ma gandeam ca am posibilitatea sa trec la moldoveni dupa motorina, dar voi vedea duminica exact.
Al noatru Renault Megan din 2007 e pe motorina 1.5 106CP. Merge super ok adus din Germania, cu avtele la zi. Daca-l folosesti cum trebuie si bagi ce ulei trebuie in motor n-are cum sa nu mearga.
Sunt de acord. dar cu intretinerea cum e ca si piese? a picat ceva costisitor(mai mult decat normal)?
De ce sa se excluda benzinarii. Ba chiar o benzinara e recomandat cand face 10.000 km pe an. La consum nu simte, dar daca ia una sh si are probleme cu injectoarele si turbina si cu inghetatul motorinii iarna isi baga picioarele in el de diesel.
Ce-mi place cand te dai destept si nu ai cu ce.
Intr-adevar ai dreptate, disel cu vechime de peste 20 de ani nu mai porneste iarna in nici un fel.Am avut un opel vectra din 93 1.7 Diesel care prin septembrie nu mai pornea.
La renault n-ai treaba, a fost iarna si -21,-23 si la prima apasare de buton a pornit si puteai circula.La consum nu se simte zici? Vecinul cu al lui Fiat Albea tot din 2007 cu 1.6 benzinar, am facut un drum cu el pana la Turda pai sa nu exagerez pe bord arata consum de 8-9L la 100km.
Iar la turbo diesel de 1, 5 pana la mare pe autostrada si prin localitati am scos un consum de 5L la 100, chiar nu se simte ce-s aia 4 litri...
Parca acum a schimbat tata bujiile, dar nu mi se pare sa fi fost scumpe.
Mai discutam cand ai sa ai permis... si ai sa ai experienta la volan.
Nu comparam motoarele de la fiat cu cele de la renault ca eu am ditamai Nissanul cu motor de 1.6 benzina si consuma si 6% la drum lung. Iar iarna asta, un diesel vechi de 5 ani m-am chinuit 2 ore sa il pornesc din cauza motorinii proaste...
La 10.000 km pe an e o investitie proasta intr-un diesel.
"50-60% din km vor fi in oras, pe distante scurte" - iarna nici nu apuca sa se incalzeasca pe langa problemele de mai sus.
Ok,hai sa nu comparam Fiatul.
Hai sa comparam un Opel sau un Volkswagen (VW)
Acum 6-7 luni proful meu avea un Polo din 2000 parca cu motor de 1 benzinar, sa nu-ti zic ca a trecut la diesel pentru ca manca mult prea mult fata de alte masini pe diesel si crede-ma m-a dus intr-o dupa masa acasa, apai omul ala cum trage de masina nu cred ca o face altcineva in treapta 1 avea 60km/h motorul urla, pe ala nici nu-l interesa.Iar acum are un Skoda tot de 1, 5 parca si mi-a spus ca e diferenta dintre cer si pamant.
Sa-l luam ca exemplu pe unchiul meu sau pe tatal al unui prieten de al meu are un Opel Astra din 2001, cu motor de 1.2 benzinar (opelul vechi diesel l-am dat lui la tara) si mai bine baga in ala bani vara ca consuma mult mai putin decat masina lui de 1.2. Ca si consum o masina pe benzina nu va scoate nici o data mai putin decat un diesel, indiferent in oras sau in afara orasului (exclusand varianta de a merge cu 50 km/h in treapta 1-2)
Pai bun si atunci o varianta de benzinara turbo motor maxim 1.4 ar fi ok? e singura la care ma gandesc, pe o caroserie cat de cat usoara. Altfel nu gasesc motive sa aleg benzina. Macar turbo imi ofera cuplu de la turatii joase daca tot e benzina si consuma mult. in rest, ce va fi diferit fata de diesel?
Benzinarul e mult mai fluid asta e clar, e chiar mai bun ca diesel "sare" mai repede nu trebuie sa-l tii intotdeauna intre 2500-3000 de rotatii ca la turbi diesel. Unica problema la el e consumul, ok hai ca mergi in oras cu 50-60 km/h insa ii strici o gramada de componente.
Mai citeste pe forumuri sa vezi si tu ce scriu altii, este doar parerea mea eu oricum ca si prima masina ori Megane imi iau sau Golf 5 mi se par misini extraordinare.
Salutare!
Dupa tot romanul ala ), ce sa zic...Ford Fiesta poate?
Motorizari bune diesel si benzina, micuta, economica, rapida, fiabila.
Plus ca se incadreaza in bugetul tau si cu putin noroc, gasesti model din 2012-2013.
Succes!
Multumesc mult pentru sfat, o sa tin cont
Ideea este ca avand un diesel nou care a fost intretinut corespunzator si la timp iar eu la fel o sa am grija de el, nu cred ca ar trebui in mod normal sa imi faca probleme, doar parintii mei au golf cumparat de 2 ani vechime si dupa 10 ani inca merge brici, iar cu pornirea chiar nu avut probleme nici la -29 de grade. Hai sa zic ca la a 2-a cheie maxim a luat-o.
Pretul maxim cu tot cu achizitie si inmatriculare va fi maxim de 7000 euro.