anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

ma numesc Calin si am nevoie de ajutor in alegerea unei masini potrivita nevoilor mele.
Mentionez ca o sa fac undeva la max 13.000 km/an.
50-60% din km vor fi in oras, pe distante scurte.
La drum lung nu vreau sa merg cu griji, ci sa am siguranta unei depasiri.
95% din timp probabil voi merge doar eu cu prietena si bagaje, oricum nu prea multe.
Ca si motorizari m-am gandit la 1.4 maxim 1.6 pentru asigurare si impozit, si o greutate cat mai mica a masinii.
Gandirea mea a fost alegerea unei masini cu consum mic atat in oras cat si exterior, sa fie sigura si sa traga bine, iar ca si intretinere, nici sa nu o simt cand e nevoie sa schimb ceva sau macar daca dau un ban in plus, sa se merite.
Ca si buget alocat, ma gandeam la un 6000 de euro, dar daca e ceva care chiar merita cumparat si nu pierd mult din valoare in timp, as mai putea pulsa pana la 7500..in conditiile in care am 5000 cash si mai fac un credit de 2500-3000 euro, dar trebuie luat in calcul si banii care ii dau inapoi la banca pe 5 ani sau cat va fi perioada creditului. Asta ca si cheltuieli per total. Mentionez ca as vrea sa tin masina undeva la 4 ani, dar daca o sa fiu multumit de ea poate o mai pastrez o perioada.
Scurt istoric masini detinute in ordine cronologica:
- Golf 4 break, 2003, 1.9 diesel 101 cp, destul de ok ca si consum si intretinere, mai greu cu incalzirea iarna pe distante scurte + uzura si consum mare cand motorul e rece. Desi aveam incalzire in scaune nu aveau timp sa se incalzeasca pe o distanta de 5 km pana la munca.
- Audi A4 berlina, 1999, 1.6 benzina, 101 cp, nu am fost deloc multumit de putere, dar imi placea rafinamentul, sunetul si faptul ca se incalzea rapid iarna, in rest consum mare + intretinere destul de mare, mult peste golf oricum.
- Timp de 3 luni am avut in mainile mele 24/24 un Citroen C3, 1.4 hdi 70 cai. cu care am fost de 2 ori la munte, foarte multumit de consum si de faptul ca gaseam locuri de parcare muult mai usor. Desi are motor mic, chiar m-a multumit si nu aveam emotii in depasiri. probabil si din cauza ca era o masina aprox 1050 kg. portbagaj micut, dar destul pentru 2 persoane.
- Bmw berlina 320 Diesel 150 cp, 2004, rafinament la modul general(dar motor mai zgomotos decat golf 1.9 tdi), sportivitate, siguranta, dar consum destul de mare si intretinerea... doamne ajuta! numai asigurarea a fost 440 ron cea mai ieftina pe numele lu maicamea care are permis de 33 de ani, fara evenimente, iar revizia de 2 ori mai scumpa decat la golf.

M-am saturat sa fiu sclavul masinilor, asa ca pentru mine momentan nici numai conteaza cum arata, doar sa tina cu buzunarul si sa fie sigura.(ps: cand vorbesc de siguranta, nu ma refer neaparat la masini de genul Volvo, poate sa fie si una de dimensiuni mai mici si sigura.)

Va rog nu imi recomandati Dacia.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si sper sa fie cele mai bune.

20 răspunsuri:
| Roxin a răspuns:

Salutare!

Dupa tot romanul ala laughing), ce sa zic...Ford Fiesta poate?
Motorizari bune diesel si benzina, micuta, economica, rapida, fiabila.
Plus ca se incadreaza in bugetul tau si cu putin noroc, gasesti model din 2012-2013.

Succes!

| uncetatean123 a răspuns (pentru Roxin):

Multumesc mult pentru sfat, o sa tin contwinking

suntserios
| suntserios a răspuns:

De ce sa nu iti recomandam Dacia? Iti iei un Sandero nou in banii aia si 4 ani chiar nu ai grija cheltuielilor

Sau un clio de prin 2012-2013.

| uncetatean123 a răspuns (pentru suntserios):

Clio, intr-adevar am vazut ca sunt destul de ieftine, dar ma gandesc dc sunt toate albe? oricum e o varianta.

| uncetatean123 a răspuns (pentru suntserios):

Iar Dacia are siguranta 3/5 stele. Deci nu se incadreaza in ceea ce imi doresc eu.

| Pool77 a răspuns:

Pentru ce ai scris tu acolo benzinarii se exclud 100%.
Renault Megan 2010-2011 gasesti in banii aia. 1.5 diesel pe sinaia in drum spre mare cu 5 calatori plus bagaje mergea foarte foarte super.
Golf 5 tot diesel. acum nu stiu daca vrei nou nout sau SH.

| uncetatean123 a răspuns (pentru Pool77):

Cat mai nou daca e diesel, preferabil 2012+, acu ma gandeam ca am posibilitatea sa trec la moldoveni dupa motorina, dar voi vedea duminica exact.

| Pool77 a răspuns (pentru uncetatean123):

Al noatru Renault Megan din 2007 e pe motorina 1.5 106CP. Merge super ok adus din Germania, cu avtele la zi. Daca-l folosesti cum trebuie si bagi ce ulei trebuie in motor n-are cum sa nu mearga.

| uncetatean123 a răspuns (pentru Pool77):

Sunt de acord. dar cu intretinerea cum e ca si piese? a picat ceva costisitor(mai mult decat normal)?

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Pool77):

De ce sa se excluda benzinarii. Ba chiar o benzinara e recomandat cand face 10.000 km pe an. La consum nu simte, dar daca ia una sh si are probleme cu injectoarele si turbina si cu inghetatul motorinii iarna isi baga picioarele in el de diesel.

| Pool77 a răspuns (pentru suntserios):

Ce-mi place cand te dai destept si nu ai cu ce.
Intr-adevar ai dreptate, disel cu vechime de peste 20 de ani nu mai porneste iarna in nici un fel.Am avut un opel vectra din 93 1.7 Diesel care prin septembrie nu mai pornea.
La renault n-ai treaba, a fost iarna si -21,-23 si la prima apasare de buton a pornit si puteai circula.La consum nu se simte zici? Vecinul cu al lui Fiat Albea tot din 2007 cu 1.6 benzinar, am facut un drum cu el pana la Turda pai sa nu exagerez pe bord arata consum de 8-9L la 100km.
Iar la turbo diesel de 1, 5 pana la mare pe autostrada si prin localitati am scos un consum de 5L la 100, chiar nu se simte ce-s aia 4 litri...

| Pool77 a răspuns (pentru uncetatean123):

Parca acum a schimbat tata bujiile, dar nu mi se pare sa fi fost scumpe.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Pool77):

Mai discutam cand ai sa ai permis... si ai sa ai experienta la volan.

Nu comparam motoarele de la fiat cu cele de la renault ca eu am ditamai Nissanul cu motor de 1.6 benzina si consuma si 6% la drum lung. Iar iarna asta, un diesel vechi de 5 ani m-am chinuit 2 ore sa il pornesc din cauza motorinii proaste...

La 10.000 km pe an e o investitie proasta intr-un diesel.

"50-60% din km vor fi in oras, pe distante scurte" - iarna nici nu apuca sa se incalzeasca pe langa problemele de mai sus.

| uncetatean123 a răspuns:

Ideea este ca avand un diesel nou care a fost intretinut corespunzator si la timp iar eu la fel o sa am grija de el, nu cred ca ar trebui in mod normal sa imi faca probleme, doar parintii mei au golf cumparat de 2 ani vechime si dupa 10 ani inca merge brici, iar cu pornirea chiar nu avut probleme nici la -29 de grade. Hai sa zic ca la a 2-a cheie maxim a luat-o.

| Pool77 a răspuns (pentru suntserios):

Ok,hai sa nu comparam Fiatul.
Hai sa comparam un Opel sau un Volkswagen (VW)
Acum 6-7 luni proful meu avea un Polo din 2000 parca cu motor de 1 benzinar, sa nu-ti zic ca a trecut la diesel pentru ca manca mult prea mult fata de alte masini pe diesel si crede-ma m-a dus intr-o dupa masa acasa, apai omul ala cum trage de masina nu cred ca o face altcineva in treapta 1 avea 60km/h motorul urla, pe ala nici nu-l interesa.Iar acum are un Skoda tot de 1, 5 parca si mi-a spus ca e diferenta dintre cer si pamant.
Sa-l luam ca exemplu pe unchiul meu sau pe tatal al unui prieten de al meu are un Opel Astra din 2001, cu motor de 1.2 benzinar (opelul vechi diesel l-am dat lui la tara) si mai bine baga in ala bani vara ca consuma mult mai putin decat masina lui de 1.2. Ca si consum o masina pe benzina nu va scoate nici o data mai putin decat un diesel, indiferent in oras sau in afara orasului (exclusand varianta de a merge cu 50 km/h in treapta 1-2)

| uncetatean123 a răspuns (pentru Pool77):

Pai bun si atunci o varianta de benzinara turbo motor maxim 1.4 ar fi ok? e singura la care ma gandesc, pe o caroserie cat de cat usoara. Altfel nu gasesc motive sa aleg benzina. Macar turbo imi ofera cuplu de la turatii joase daca tot e benzina si consuma mult. in rest, ce va fi diferit fata de diesel?

| Pool77 a răspuns (pentru uncetatean123):

Benzinarul e mult mai fluid asta e clar, e chiar mai bun ca diesel "sare" mai repede nu trebuie sa-l tii intotdeauna intre 2500-3000 de rotatii ca la turbi diesel. Unica problema la el e consumul, ok hai ca mergi in oras cu 50-60 km/h insa ii strici o gramada de componente.
Mai citeste pe forumuri sa vezi si tu ce scriu altii, este doar parerea mea eu oricum ca si prima masina ori Megane imi iau sau Golf 5 mi se par misini extraordinare.

| RB26DETT a răspuns:

Probabil vrei o masina mai noua, nu stiu dar te rog eu, nu fa imprumut, daca iti iei masina si cine stie ce fel de proprietar a avut inainte si are defecte acunse, mai ai de platit si creditul ala si pff, ia-ti masina care sa se incadreze in bugetul tau, eu unul am un Volvo V40 din 97, 2.0 aspirat cu gpl din 98, undeva la 450 000 km facuti si inca merge perfect, nu am probleme, fiabilitate foarte buna, probabil ca piesele sunt scumpute, alea OEM, ca de la dezmembrari le iei destul de ieftin, oricum pana se strica ceva. ai de mers mult si bine, 13 000 km pe an maxim, ei bine, daca nu esti genul de sofer care sa-si conduca masina ca pe una inchiriata atunci te va tine mult si bine, a mea ce se mai strica pe partea de suspensie, mai pica un amotrizor, un arc, o janta, 2 cauciucuri, recent am luat un crater la 90 km/h totul intact, atata tot, o janta si 2 cauciucuri rupte, un amortizor si un arc, asta este tot ce a fost afectat... janta de magneziu... in fine, consumul la a mea este de 8.5 pe benzina si 10 pe gpl asta daca merg in forja, adica schimb pe la 4000-6000 rpm mai mereu, altcineva cu un v40 ca al meu tot cu 2.0 a scos 7% consum mers economic pe benzina, eu nu stiu sa merg economic, adica nu am rabdare sa conduc economic, in fine, iti recomand Volvo, sunt masini foarte bune si odata ce-ti iei unul iti spun ca iti va placea foarte mult, asa cum am patit si eu, nu mi se pareau cine stie ce inainte sa-mi iau, acum parca nu mi-as lua o masina de la alta marca, totusi sunt tentat si de cateva japoneze, mitsubishi Galant VR4 mi se pare superba, arata demential de exemplu, ei bine, te poti orienta spre V50, este mai nou cu motorizarea 2.0D ai consum destul de mic sau daca vrei iti poti lua cu 1.6D consum si mai mic, 2.0D este de ford, 1.6D este de PSA [1.6 HDI mai bine zis] Sunt ok, poti sa te interesezi, cauti un posesor de v50 si-l iei la intrebari vezi ce si cum stie masina, daca nu-ti place breck ai aceeasi treaba dar cu S40 [berlina], sunt masini bune, merita sa te uiti la elewinking

| uncetatean123 a răspuns (pentru RB26DETT):

Sunt de acord cu creditul si gpl nu am incercat ce ii drept, dar multa lume il recomanda. Ideea este ca nu imi doresc motor mai mare de 1.6, iar volvo am avut ocazia sa imi iau, motor de 1.6 diesel, dar m-au "alungat" cativa oameni care mi-au spus ca sunt pretentioase si scumpe la piese, asa ca drept fapt... ironic spus, mi-am luat bmw laughing) dar bine ca il vand in primavara 2017
Volvo am avut ocazia sa imi cumpar

| uncetatean123 a răspuns:

Pretul maxim cu tot cu achizitie si inmatriculare va fi maxim de 7000 euro.