Descărca si citește ABC-ul conducerii autoturismului, de Gabriel Paparizu. Chiar daca mai sunt pasaje depășite, fiind scrisa pentru Dacia 1300, marea majoritate a sfaturilor sunt valabile indiferent de autoturism.
Punctul mort si bagi 2a va pleca bine dar nu forta mult nota. Treaba ambriajului il strica mai repede daca continui asa
Inainte sa ajungi la stop sau cedeaza trecerea / prioritate de dreapta sau cand incetinesti stiind ca opresti scoateo in N lasi masina pe liber si daca opresti bine daca nu bagi 2a daca esti sub 30 km/h. Peste 30 poti baga 3a si continui drumul dar incet altfel tragi o smuciuiala zdravana sa nu dai drumu repede la ambriaj. Chestia cum o faci tu nu e asa buna nici franatul pana tremura motorul apoi reduci si o lasi pe liber mai naspa e si rau pentru ambriaj. Daca procedezi cum zic eu prelungesti durata ambriajului.
La indicatorul STOP legea spune sa opresti. Nu faci cum vrei tu.In viraje mergi cu a 2 a, pentru ca viteza este redusa. La fel si in rampa. Viteza 1 este doar pentru plecarea de pe loc. Cati bani ai dat ca sa iei permisul?
Ca pe merit nu l-ai luat.
Nu am dat nici un ban, am avut noroc, poate. Stiu despre indicator, si stiu despre viraje, despre rampe nu stiu, nu am intalnit, nu stiu de ce ma aratati cu degetul asa de tare parca as fi facut crima de om, nu m-am nascut invatata, mecanica nu i punctul meu forte, nu am facut scoala doar pentru a o face, ci pentru ca am nevoie.
Nu te supara pe mine dar ai demonstrat, din intrebarea ta, ca nu esti deloc compatibila cu circulatia pe drumurile publice. Ca sa stii sa bagi in viteza la momentul optim nu are legatura cu mecanica. O dovada in plus ca nu ai aptitudini pentru condus. Catva timp mai ia cu tine pe cineva cu experienta in condus, ca sa te mai invete unele chestii.
Nu sunt deloc compatibila, stiu, daca as fi avut pe cineva as fi luat, dar is si gura din familie cu permis, asa ca toate sunt pe capul meu, nu are cine ma ajuta. Si intrebarile pe care le am pus au in vedere ceva ce nu am intalnit la scoala, si mai ales chestia cu turatia nu o pot intelege, dar asta nu inseamna ca am platit ca sa iau permisul.
Multa bafta la invatat, mai invata, vezi de niste ore, totul se invata, pastreaza-ti calmul
Probabil aveai viteza prea mica si masina nu avea cuplu in treapta a IIa sa poata urca.
In situatiile explicate de tine, ai subturat motorul grav.
Nu stiu cum ai trecut prin scoala de soferi, daca nu ai invatat sa folosesti cutia de viteze.
Viteza 2 se poate folosi la asa-zise "plecari" de pe loc, doar daca masina inca era in usoara miscare, pe loc drept, ori la vale. La deal nu poti pleca, decat cu viteza 1. In timp ce franezi, calca ambreajul si treci in viteza inferioara.
Instructorii obisnuiesc sa invete elevii o schema simpla de schimbat:
viteza 1 - de la 0 la 20 km/h
viteza 2 - de la 20 la 30 km/h
viteza 3 - de la 30 la 45 km/h
viteza 4 - de la 45 la 70 km/h
viteza 5 - peste 70km/h
Asta e schema pe care o folosesti cand mergi pe drum drept.
Cand esti la deal, mergi cu o viteza cu 10-20km/h mai mare, in fiecare treapta, ca sa fie motorul mai turat.
De exemplu, mergi cu viteza 2 pana la 40 km/h, apoi schimbi in viteza a 3-a, cu care mergi pana la 60km/h. Altfel, motorul fiind la turatie joasa, va tremura, va avea tendinta sa se opreasca.
Sau mai simplu, arunca un ochi pe turometru, pe ideea asta:
-pe drum drept il mentii intre 1500 si 2200 rpm, deci pe la 2500 rpm treci in viteza superioara, la 1400 in viteza inferioara
-la deal il mentii intre 2000 si 3000 rpm, deci la 3000 poti schimba spre viteza superioara, iar cand ai incetinit pana la 1500rpm, treci intr-o viteza inferioara.
Nu cred că te învață nimeni asta:
viteza 1 - de la 0 la 20 km/h
viteza 2 - de la 20 la 30 km/h
viteza 3 - de la 30 la 45 km/h
viteza 4 - de la 45 la 70 km/h
viteza 5 - peste 70km/h
N-ar avea logică să înveți asta pe cineva care oricum tinde să omoare motorul.
La 45 de km dacă îi dai a 4-a, îți moare motorul îndiferent dacă e diesel sau nu.
Si, de exemplu, daca sunt cu a 5a, in afara orasului, si e o rampa sau o panta cum peocedez? Trebuie sa bag a 2a cand cobor? Sau pot lasa si cu a 5a? nu prea am avut de a face cu rampe si pante si evit pe cat posibil sa ies merg in orase mari, otasul in care am facut eu nu e mare si nu prea întâlnesti rampe si panti, de aceea nu prea ma pricep.
Nu e obligatoriu sa schimbi intr-o viteza mai mica, atunci cand cobori. Daca esti cu a 5-a si ai urcat panta, probabil ai avut o viteza de 80-100km/h. Nu dai in nici un caz viteza a 2-a.
Daca vrei sa incetinesti, dai viteza a 4-a, si ridici ambreajul un pic cu grija, ca o sa franeze motorul. Daca nu vrei sa incetinesti, ramai cu treapta a 5-a.
Mergi din viteza in viteza, nu prea sari peste nici una, cu exceptia cazurilor in care franezi mult.
Sa zicem ca ai 70km/h cu treapta a 5-a, si franezi pana la 20km/h, intr-o zona in care trebuie sa te asiguri; cobori putin ochiul in bord, vezi ca e aproape spre 0, dar masina inca se misca incet, bagi treapta 2 si te comporti cu pedalele ca si cum ai pleca de pe loc. Daca ai 40km/h, bagi treapta a 3-a, si ridici ambreajul un pic mai rapid decat la plecarea de pe loc.
In timp, inveti sa simti masina, si nu te mai uiti in bord, o sa stii ce viteza trebuie sa bagi.
Ba, uite ca exact instructorul m-a invatat pe mine aia.
Aveam Logan 1.5 la scoala, si era ok schema pentru ea. Nu-ti imagina ca puteai intra intr-o depasire schimband asa, era doar un mers constant, calm.
Tomberonul actual face cam urat daca ii dau a 4-a la 40km/h, ajunge la relanti, dar asta e si ideea, pentru incepatori: tii motorul intr-o zona mai palida, ca sa nu bruschezi nici pe frana de motor, si nici pe accelerari prea puternice.
La mine e ceva normal sa bag a 3-a la 80km/h ca sa depasesc (deci urc 110-120 cu 3), am avut masini care treceau de 100km/h cu treapta a 2-a, dar pentru incepatori, trebuie sa le formezi un punct de pornire.
In nsituatii de genul asta iti cumperi o masina automata,sau cu transmisie automata,tu nu mai trebuie sa schimbi nimic,doara apepsi frana sau aceleratia, niciodata ambele, nu mai ai pedala de ambreaj, nu se mai opreste motoru singur nicicum, nu o a iti mai fie teama sa opresti de tot la stop, o sa fii foarte relaxata si o sa iti faca placere sa conduci cam ceva in genul asta trebuie sa procedezi.
Uite si tu cata filosofie pentru nimic.Intreaba pe Sofer ca ti-a raspuns pe aici,omu e sofer la truck,are acu masina nou si asa de curiozitate intreaba cum este masina lui tiru lui,o sa vezi ca este automat, deci il doare la palarie sta si danseaza ca tarzan ala de pe Youtube ceti tot faci atatea griji, dao la jale de masina ia-ti una automata si ai rezolvat toate rahaturile astea.Tu esti femeie, te mai machezi, te mai fardezi, pai cu o masina manuala cum dracu sa faci astea? Ia sa iti iei una automata si sa vezi ca ai timp de toate pe bune nu glumesc.O sa-i faci pe toti smecherii aia pe acolo la condus.Va tot chinuti asa nu stiu cum,cred ca va place sa va chinuiti,ca eu nu vad alt motiv asa e romanu cauta sa se chinuie ca daca e usor cei aia,nu-i convine romanu trebuie sa tragfa din greu,sa se chinuie,altfel nu-i multumit. Fata draga omenirea merge inainte, maine poimane nici nu o sa mai conduci tu, o sa mearga masina singura, dar probabil in vremea aia, romanii vor merge tot inapoi, vor face gaura in podeaua masinii si vor merge fara motor ca in desene animate alea din epoca de piatra
Adica? Masinile cu transmisie automata in RO sunt mai ieftine ca una manuala.In tarile unde majoritatea sunt automate, masinile astea manuale sunt mai ieftine, asta pentru ca nu prea au cautare.Deci in Ro o masina de genul asta sigur este mai ieftina.Bine mai ieftina comparativ cu exact aceiasi masina dar manuala. Poate tu nu ai gasit una asa la banii tai, asta e alta poveste, dar daca cauti gasesti sigur.
Si ce nume ai dolceata, de care de cirese? Pai cand stii ca nu ai anumite aptitudini, fa si tu ceva sa fie mai bine, mai usor.Nu trebuie neaparat sa cant si eu manele daca nu-s cantaret, daca nu am talent nu? Cant si eu doara in baie, nu cant in public deci daca toti au masini manuale sau majoritatea tu ia-ti masina care sa te multumeasca, care sa iti vina usor sa o conduci.Fiecare om face cat poate, cat stie, asa am fi toti sefi nu ar mai munci nimeni.
Si toti din fata au sarit in fata, in fata cui? hai ca asta acu am vazut-o
Șofer are dreptate.
Oriunde ești, viraje sau sens, e mai ușor dacă scoți din viteză.
Gândește-te că ai un sens în față. Scoți din viteză și ții piciorul pe frână. Dacă vine cineva, frânezi de tot, dacă nu, frânezi doar puțin, dacă nu deloc. Și depinde de viteză. Dacă ai frânat prea mult și nu poți să-i dai a 3-a, îi dai a 2-a, Dacă ai viteză destul de mare, poți să-i dai direct a 3-a. O să te obișnuiești și nici n-o să mai trebuiască să te uiți ce viteză ai, că o să îți dai seama după cum simți motorul.
La fel și la viraje. Ai viraj spre dreapta. Tu ești în a 3-a și se apropie, scoți din viteză și frânezi exact atât cât ai tu nevoie, apoi îi dai a doua și continui.
Nu știu de ce ești învățat cu ambreiajul ala, e o porcărie. Am auzit și tâmpenia cum că de-aia trebuie să ai mașina tot timpul în viteză că în caz că nu-ți mai funcționează frâna, mașina să se oprească singură. Ce tâmpenie. Sau e chestia cum că n-o să știi în ce viteză să bagi. Altă prostie. Ai doar 2 viteze în care o poți băga, dacă nu oprești de tot și pornești de pe loc, caz in care folosesti viteza 1. Altfel, oricat de mult ai vira, folosesti ori viteza 2 ori 3. Și nu cred că ai nevoie de mai mult de 2 zile să îți dai seama dacă ai redus atât de mult încât să trebuiască să-i dai a 2-a, nu a 3-a. Și chiar dacă nu ai ști, ai în fața ta kilometrajul. Dacă ești sub 40km/h, îi dai a 2-a, dacă ești peste 40 îi dai a 3-a. La viteze mai mari nu ai viraje sau sensuri, bănuiesc că nu intri în sens cu a 5-a.
E foarte nesigur cum ești învățat. Tu la un sens sau un viraj, unde poate fi aglomerat și poți avea și trecere de pietoni după, trebuie să-ți concentrezi atenția la frână și la ambreiaj, pe lângă pietoni, mașini și alte că caturi. În plus, mașina e destul de instabilă când tu ești cu piciorul pe ambreiaj.
Nu e deloc in regula sa iei virajele cu ambreajul calcat. Bagi intr-o viteza, si iei piciorul de pe ambreaj. Ai grija cand il iei, ca daca e o treapta de viteza mica, o sa iti faca frana de motor. Ridica-l mai incet.
Inainte de viraj franezi, alegi cu ce viteza il vei trece, intri in treapta respectiva, apoi lasi ambreajul. Trebuie sa virezi cand esti deja in viteza care trebuie.
Doar pe alei foarte inguste intre blocuri, sau prin parcari, e ok sa virezi cu piciorul pe ambreaj.
Am incercat sa iau virajele fara a calca ambreiajul si nu fac mereu asta. Doar cand fac viraje si sunt stradute foarte stramte. Dar cand fac viraje ca la carte am impresia ca masina fuge, accelerează, fara a calca accelerația (ASTA SE INTAMPLA DOAR CAND FAC VIRAJE IN SATUL IN CARE STAU)
Inseamna ca folosesti o treapta de viteza prea mare. Poti sa franezi usor in timpul virajului, daca ti se pare ca o ia prea tare, dar asta numai vara, cand e uscat pe jos.
Lasa frica, odata ce te-ai urcat la volan, progresezi mereu. Ar trebui sa mearga cineva mai priceput cu tine, sa te invete. Si nu ma refer la morala proasta, ci la sfaturi practice, si exemplu (adica sa iti arate si el cum conduce).
Eu am 'furat' din stilul de sofat al mai multor persoane, ca sa mi-l fac pe al meu.
A doua e asa de mare? Eu la scoala cu a doua faceam si nu intampinam probleme de acest gen. Nu pot lasa frica, mai ales cand vezi cum se comporta astia in trafic, stiu ca am fost injurata si claxonata de 1000 de ori, dar mai bine asa decat sa produc accidente. Masina are motor de 2, dar nu cred ca din aceasta cauza execut astfel virajele sau este?
Nu, a doua e cea mai mica viteza pe care o poti baga in mers. Daca si ea ti se pare mare, atunci mergi cu piciorul pe ambreaj, ca sa incetinesti cat vrei.
La injuraturile frustratilor nu te gandi, atat timp cat tii dreapta, nu au nici un motiv sa te injure. Mergi cum te simti tu in siguranta. Nu te uita prea des in spate, ca ei probabil vor sa te intimideze si mai mult.
Calatoriile in zone pustii te vor ajuta sa capeti experienta, si sa conduci relaxata. Gandeste-te la niste drumuri slab circulate, eventual in afara localitatii, si plimba-te pe acolo, de exemplu seara, dupa 20:00.
Poti cauta si un instructor mai cooperant, cu care sa faci niste ore pentru niste sfaturi bune, acolo unde ai nevoie.
Al meu, de exemplu, a vazut ca ma descurcam la parcari si condus in aglomeratie, asa ca ma lua la drumuri lungi, sa ma invete chestii legate de abordarea virajelor, conducere pe timp de noapte, semnalizarea in afara localitatii la viteze mari, si alte sfaturi ca de la tata la fiu, inclusiv cum sa ma strecor mai repede.
Multe dintre sfaturi se incheiau cu "sa nu faci asta la examen, eu iti zic pentru tine"
Ti l-as recomanda si tie dar probabil nu esti din zona.
Dacă știi că nu poți stăpâni masina cu a 2 a intr-un viraj, vitează cu a 1 a.
Si inca ceva. Cand schimbi vitezele, incearca sa trezi masina pana in 2500-3000 de turatii pentru a evita subturarea motorului sau omorârea acestuia. Si nu ține masina prea mult din ambreaj.
Daca eu as fi fost politistul examinator: nu te promovam la examen din doua motive. 1. folosirea defectuasa a limbii romane. 2 aplicarea optionala a legislatiei (obligatia conducatorului auto la intanlirea indicatorului STOP). SPER SA RAMAI FARA PERMIS INAINTE SA OMORI PE CINEVA, ORI PE TINE!
Unde am folosit gresit, defectuos limba romana? Si da nu opresc mereu, cel putin in sat, dar la oras opresc pentru ca nu stiu strazile si trebuie sa ma orientez, plus ca rampe si panti unde am facut eu scoala, nu prea am intalnit si din aceasta cauza intreb astfel de lucruri, de condus, conduc adecvat, nu intrec masura si nu sunt nesimtita.
Cei drept, am cateva greseli de exprimare, dar din neatentie! Mai greseste omul. Si nu mi as dori sa omor pe nimeni sau pe mine, de aceea incerc sa nu intrec masura, sa accelerez ca o nebuna.
"asa fac si cand fac viraje"/ asa procedez si atunci cand efectuez virajele.
CE-I DREPT: la inceput nu stii cum sa procedezi corect; dar ma bucur pentru intentia ta ca incerci sa corectezi acele greseli pe care instructorul nu ti le-a aratat in timpul scolii auto. Bafta deasa, mult succes si cat mai multi kilometrii fara evenimente neplacute!
Ok, chiar nu am recitit ceea ce am scris.
Pupici! ai grija de tine si de partenerii din trafic!
Instructorul nu mi-a aratat multe lucruri si din aceasta cauza evit sa conduc in orase. Si chiar nu stiu cum sa procedez, ma panichez cand masina o ia razna, cu mecanica sunt la pamant, unde am facut eu scoala era mai simplu, multe semafoare, dar in orasul in care am pasit acum, aveam doar unul singur si restul'... Nu stiu, am intalnit o intersectie si nu stiam cui sa i dau prioritate, toti plecau pe unde apucau, pana la urma am facut dreapta, apoi mi am dat seama ca nu trebuia si am intors. Si multe altele. O alta intrebare mai am. Avand in vedere ca stau la sat, strazile sunt inguste si am obiceiul, cand efectuez virajul, sa calc ambreiajul fiind cu a doua. Procedez ok? Sau sunt sanse sa stric ambreiajul? La scoala da, efectuam virajele cu a doua fara ambreiaj, dar aici nu se poate. Atunci cand virez fara ambreiaj am o viteza mare si simt ca imi fuge masina din loc
Mulțumesc frumos!
"Unde am folosit gresit, defectuos limba romana? Si da nu opresc mereu, cel putin in sat, dar la oras opresc pentru ca nu stiu strazile si trebuie sa ma orientez, plus ca rampe si panti unde am facut eu scoala, nu prea am intalnit si din aceasta cauza intreb astfel de lucruri, de condus, conduc adecvat, nu intrec masura si nu sunt nesimtita."
Limba romana - curs 101: o panta-doua pante=CORECT / o panta-doua panti = GRESIT!
Acum, intorcandu-ne la miezul problemei, singurul mod in care poti proceda, este sa te duci la politie, sa le dai carnetul si sa le spui "l-am adus singura, ca tot o sa mi-l luati!".
Și da recunosc că eu și șoferia nu avem nimic în comun, de fapt, niciodată nu mă vedeam la volan, deoarece sunt foarte fricoasa, însă am încercat să-mi înving frica, dar nu cred ca trebuie sa fiu arătată cu degetul. Din cauza asta evit pe cât posibil să fac drumuri lungi și chiar daca ies din localitate cu mai mult de 70 km/h nu merg, chit că ceilalți mă înjură.
Pai cand stateai cu piciorul pe ambreiaj daca era rampa trebuia sa bagi intaia sa adaptezi viteza daca tu ai incetinit destul de mult pentru ca ai facut viraj, nu aveai cum sa pleci cu a2a de pe loc e logic.
Nu ai corelat turatia de cuplu maxim, cu viteza de deplasare si treapta in care aveai schimbatorul de viteze
Avand in devere ca scoala te invata chestiile de baza, si avand in vedere ca instructorul nu m-a scos din oras prea des normal ca întâmpin astfel de probleme si la faza cu stopul am precizat ca in orase opresc, la sat calc ambreiajul si frana cat mai mult si ma asigur si plec, desii stiu ca nu e sanatos pentru ambreiaj, sper sa pot renunta la acest obicei si in viraje...
In primul rand sa iti faci obicei sa opresti la stop. spre binele tau.
daca in a doua nu mergea trebuia sa incerci cu prima treapta de viteze...nu cu a treia.
ai grija de sanatatea ta.
Sa ingeleg ca, atunci cand urci trebuie o viteza mica? Si ma descurc in viraje cu a 2a dar era panta acolo, si mna, pentru prima data in viata am intalnit asa ceva.
Un link ceva?
Youtube.com tutorial condus in panta.
Pleci in rampa cu a-2-a?
E normal sa faca asa.
Mergi sub-turat de aia tremura, incearca sa schimbi treapta intre 2500-3000 de ture.
Daca nu ai turometru si ureche.
Incearca sa te opresti la stop, nu e pus degeaba acolo.
Nu vad rostul mesajului tau si nu vad de ce mi-as returna permisul. Cand am dat orasu' am condus bine cu cateva greseli, abia mi-am luat masina si nu sunt obisnuita cu ea si încerc să lămuresc câteva chestii. Dacă tu te-ai născut învățat asta e alta problemă. Și îmi pare rău că mai fac greșeli de exprimare, nu știam ca aici este judecătorie.