| hipnooze21 a întrebat:

Buna ziua tuturor vizitatorilor.


Am un Malaguti F12 cu set de 50 cc 2T, racire aer, cilindru orizontal (MINARELLI).I-am facut urmatoarele modificari :

-set de 70 cc Malossi sport,chiulasa,garnituri, piston de 47 mm cu 2 segmenti;
-carburator Malossi de 19 mm cu soc manual;(cel stock era de 17, 5 mm)
-muzicuta admisie stock;
-filtru aer stock;
-cablu fisa+pipa bujie NGK-racing;
-bujie Irridium Power racing;
-CDI + magnetou stock;
-variator Malossi MHR Overrange v. 2005 cu role de 19x15, 5 cu arc central rosu inclus;
-curea transmisie Malossi Kevlar;
-ambreiaj Malossi 105 mm, arculete albe;
-oala ambreiaj de 107 mm stock;
-ambielaj stock;
-toba stock;
-rotile sunt de 12;

La inceput aveam montate role la variator de 3.8 grame, arcul central rosu si arculete ambreiaj albe.L-am pornit si am plecat cu el sa vad cum se comporta, tragea foarte bine dar cand acceleram cupla extrem de greu in treapta a 2-a de aceea tura foarte tare si degeaba incingandu-se foarte tare toba in max 2 km.I-am schimbat rolele cu altele de 7 grame si cupla mai bine dar turatia tot mare ca si cum patineaza cureaaua. Tura tare dar cupla mai greu de aici se incinge si tare din cauza ca tureaza prea tare fara a dezvolta putere pentru a prinde viteza. Vreau sa zic ca dupa ce i-am pus role de 7 grame cupla un mult mai bine... prindeam mai multa viteza maxima dar turatia motorului tot prea mare. Dupa asta am schimbat arcul central rosu cu cel de la ambreiajul stock, am avut surpriza de a ma bucura cateva momente de el deoarece l-am pornit si am plecat pe loc drept sa-l testez si la deal.Am facut cateva ture cu el si am simtit o diferenta mare, turatia scazuse si prindea mai repede viteza (cuplul era mai bun) dupa care am plecat eu si inca o pers urcand un deal. De cand am urcat cu 2 au reaparut aceste probleme cu turatia si cuplul ( iar tureaza prea tare si prinde greu viteza).

INTREBAREA ESTE :

Ma poate ajuta cineva cu un sfat concret, care au avut problemele acestea, cum sa-mi fac o setare perfecta la transmisie ( role, arc central si arculete ambreiaj)? Parerea mea este ca nu cupleaza cand trebuie ori cupleaza la o turatie prea mare si patineaza cureaua.
Ziceti-mi cateva pareri cine stie ce arculete ambreiaj sa folosesc, arc central (culorile) si role variator(gramaj) avand in vedere ca stau intr-o zona deluroasa (jud. Vaslui).


Viteza maxima loc drept : 60-65 km/h in stare buna a setului.
Viteza maxima la vale : Mai mult de 80 km/h nu depasea.
Mi se pare cam banal pentru ca, inainte sa-mi fac aceste configuratii, cu piesele stock si set de 50 cc atingeam cam tot 60-65 km/h loc drept si la vale, culmea ca se ducea in jur de 90-100 km/h. straight face

De remarcat faptul ca sunt constient ca :
O toba sport gen Gianelli modifica raportul de viteza maxima impreuna cu un filtru de aer sport si o muzicuta admisie sport. Toate la timpul lor.(am de gand sa le schimb si acestea )
Nimeni nu m-ar crede ca am bagat in aceste piese noi comandate de pe scuter-centre sau alta fima care mi le aducea din Italia sau Germania in jur de 3500 RON in total.

Răspuns Câştigător
| Jicarean_Calin_1960 a răspuns:

Ma bucur ca ai ajuns singur la concluzia ca un arc rosu nu are ce cauta pe un ambreiaj cu toba originala. Operatiunea pe care o ceri, se numeste "taratura" iar de aceasta depinde mult consumul, turatia minima pentru a obtine cuplul motor, turatia maxima si cuplul maxim. Am vazut lista si pot sa-ti spun urmatoarele, lipseste toba la tot ce-ai pus pe el, dar nu-i un capat de tara, se rezolva foarte usor, (demontezi toba, o tai pe partea de catre roata 10/10 si scoti tot din ea, apoi o sudezi la loc pana sa-ti cumperi un Arrow, recomandat pentru hai sa-i zicem "setarea" ta). Arcul de contrast(central) de pe ambreiaj Galben sau Verde, arcurile mici Galbene, role de 4, 7 Filtrul de aer nu schimba cu nimic si doar ca arunci cu banii pe fereastra( asteapta sa ajung sub fereastra pana sa-i arunci)ti-am scris si mai sus despre toba Arrow, NU de Gianelli ai nevoie! Neaparat sa-i tai toba deoarece ai nevoie de flux mare pe evacuare iar toba de 50 il obtureaza. Uite si toba Arrow:

http://www.trenditaly.it/......12350.html



| hipnooze21 explică (pentru Jicarean_Calin_1960):

Impreuna cu setul de 70 cc de la Malossi, am primit si 2 lamele pentru muzicuta din carbon...sa le montez in locul celor stock? Ma gandesc ca ar da un flux de amestec mai marisor si mai bun pentru cerinta motorului.Da stiu...am citit multe despre astea, arcul rosu este o varianta racing (cupleaza la o turatie mult mai mare, recomandat la zona de camp, unde nu sunt dealuri.Deci, pentru a-mi configura mai bine transmisia sa-i pun arc central galben si arculete galbene avand in vedere ca zona mea e deluroasa. De exemplu la inceput cand il pornesc si merg vreo 300 m. merge in suturi un pic cand accelerez dupa care isi revine si prinde viteza.

3 răspunsuri:
| Jicarean_Calin_1960 a răspuns:

"Setarea " taratura se face pe fiecare scuter in parte in functie de toba de esapament si de modificarile facute, pe cilindru, variator, carburator, ambreiaj!

| hipnooze21 explică (pentru Jicarean_Calin_1960):

On ALin, https://www.facebook.com/photo.php?fbid=686975001395651&l=c4dfc31153 eu sunt blocat pentru 8 zile. Adaugati-ma. Multumesc pentru raspunsuri :)