anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

va rog frumos sa ma ajutati si pe mine.mi-am achizitionat un ford focus break din 2005, motor 1,6 diesel 110 cp.mi se pare ca are un consum cam mare. Daca sunteti proprietari al acestui model ce consum ati avut? sau poati fi vreo problema pe undeva de consuma mai mult? intreb asa de curiozitate sau poate e de la mine ca am mers cam tare adica am schimbat dupa 3000 de rotatii.astept mesaj va multumesc

8 răspunsuri:
| Klandestin a răspuns:

Pentru un diesel, schimbi maxim pana in 3000 daca vrei sa mergi la consum...

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Consum mare la asa un motor, as considera peste 6%. Nu am, a avut un prieten 1.8 TDCI, si statea intre 6-6.5 condus agresiv... Nu copilareste, cu turatii pe rosu, dar din 200-300km pe zi, cat facea el, 15km mergea cu viteze de peste 180km/h. In oras avea momente cand statea peste 100km/h.
Consum mai mare poate fi din multe cauze, de la filtru de aer infundat, pierderi ale instalatiei, pana la injectoare duse sau turbina moarta. Unele probleme se manifesta cu fum, altele nu. De exemplu, la 1.8 TDCI ala, era o electrovalva defecta, din cauza careia turbo era dezactivat, si parea sa mearga normal masina; dupa ce a descoperit un adevarat mecanic (si aici subliniez), ca nu exista presiune pe admisie, a rezolvat valva aia, au crescut cu mult performantele, a scos un nor de cenusa la prima pornire, apoi n-a mai scos deloc, si a scazut consumul. Motorul e facut sa functioneze cu aer comprimat, daca nu i-l dai, nu arde motorina eficient.

| Vladutz_Stoleru_1993 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc pentu raspuns! Dar sa iti zic a mea nu scoate fum trage bine. oare mi se pare mie ca consuma mult? Daca tot te pricepi mai da niste sfaturi te rog frumos, aa si imi reglez o viteza merg cu 100 de km la ora pe autostrada si dau pilot automat on nu merge, care ar fi cauza? multumesc de raspuns

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Vladutz_Stoleru_1993):

Nu stiu, cu pilot automat nu am mers niciodata.
In oras, consumul ar fi ok pana pe la 8-8.5, la motorul ala.
Un sfat ar fi sa mergi in frana de motor, pentru consum mic, dar frana slaba. De exemplu, ai accelerat pana la 100 cu a 4-a, poti da a 5-a, ca sa mearga fara motorina, fara sa franeze prea mult.
Pentru sanatatea motorului, schimba treptele mai mici undeva la 2500-3000, dar pentru consum, poti apoi sa treci la treptele superioare, sa stai undeva intre 1500-2000rpm.
Cam ce consum ai? In ce conditii mergi?

| Vladutz_Stoleru_1993 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Imi arata acolo in bord si 9, 7 nu stiu exact dar parca repede scade linia la rezervor. spre exemplu acum am facut un drum de 17 km si imi arata 6, 7 nici nu stiu ce sa mai zic.ala e consumul mixt, nu? o sa fac o proba bag 10 litri si sa vad cati km fac si iti mai scriu

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Vladutz_Stoleru_1993):

Daca se modifica valorile mai greu, deci nu de fiecare data cand accelerezi/lasi acceleratia, da, e consumul mixt.
Vezi cat mergi cu 10 litri. Daca nu faci macar 150km, inseamna ca 'mananca' cam mult. Dar depinde si pe unde circuli. Prin Bucuresti, de exemplu, daca conduci 0-80, franezi mult si demarezi puternic, e normal consumul. Dar in orasele mai mici, cu mers mai constant, sau la drum lung, ar trebui sa stai in jur de 6, ideal intre 4.5-5, la condus extraurban normal (80-120 km/h).

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut din nou! cu 40 de litri am facut 500 de km.e bun consumul? si mai mult prin oras..asa drum lung a fost cam de 50 de km.dar cum ti-am zis am alimentat 40 de litri si am facut 500 de km, ce zici cum e?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru anonim_4396):

E acceptabil, daca ai mers mult cu motorul rece (drumuri sub 5km), in oras.
E un consum de 8l/100km. Se putea si mai bine, dar depinde de oras... La mine in oras nu se sta nicaieri mai mult de 30 de secunde in intersectie (cu exceptia barierelor), si nu circul prea mult in alte orase mai mari, ca sa stiu un consum urban in aglomeratie.
Pentru un oras precum Bucuresti sau Suceava la ore de varf, 8% e foarte bine.