| hypothesis a întrebat:

Cam ce masina pot sa-mi achizitionez la pretul de 3000 de euro?
Am 18 ani si as vrea sa-mi iau una la mana a doua, desigur, insa nu am idei foarte multe si nu vreau sa dau gres in privinta asta. Deci, cateva optiuni

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca vrei masina mai mare, pentru calatorii mai lungi de 4-5km, si nu circuli tot timpul prin trafic urban aglomerat:
Ford Focus 1.8 TDCI
Renault Megane 1.6 16V - 1.8 16V
Opel Astra G 1.4-1.6-1.6 16V
Opel Vectra B 1.6 16V - 1.8
Daca circuli mult urban, pe distante scurte, si vrei o masina mai mica:
-VW Polo/Seat Ibiza 1.0 sau 1.4 TDI (cel din urma fiind foarte zgomotos, dar reusit ca motor)
-Opel Corsa 1.0-1.2 sau 1.3 CDTI
-Opel Tigra 1.4 16V (foarte ieftina)
-Ford Fiesta 1.4 TDCI
-Renault Clio II 1.2 16V (foarte misto motorul).
VW Golf nu recomand, pentru ca TDI-urile sunt obosite, iar benzinarele 1.4 si 1.6 sunt praf.

13 răspunsuri:
| iSwag a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut. De ce spui ca sunt praf? Tata a avut un golf 3 1.4 si tot ce a schimbat la el au fost "consumabilele".

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru iSwag):

Aveam in cap Golf 4.
Pe Golf 3, intr-adevar, motoarele erau foarte rezistente.
La Golf 4, sunt motoare 16V, si au multe probleme.

| iSwag a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

El zicea ca are buget maxim 3000 euro, si credeam ca te gandesti la golf 3happy

| hypothesis explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pe la 4000 euro, merge un golf 5?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru hypothesis):

La 4000e, iti recomand mai bine Kia C'eed, sau Opel Astra H.
Golf 5 nu e prea stralucit. Nu mi-a placut nimic la el. Motorizarile la fel de la Golf 4, aspectul cam ieftin, probleme tehnice destul de enervante.
Kia C'eed am in familie de mult, 1.6 CRDi si e foarte ok. Astra H e mai frumusica decat Golf 5, si are performante foarte bune. E un hatch sportiv, fiabil, si usor de intretinut. 1.7 CDTI e motorizarea ideala pentru ea, 1.9 CDTI cu 150CP si 6+1 trepte deja e o racheta.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru iSwag):

Golf 3 costa 800-1200 cu motorizare pe benzina, 1000-1500 diesel, chiar si TDI.
La 3000 deja cumperi Golf 4 1.9 TDI ingrijit.
Toate cu taxa nerecuperata.

| iSwag a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, de golf 3 stiam ca e ieftin, dar credeam ca ar fi vorba de un golf3 bomba. De golf 4 nu stiu. Stiu ca prin 2012 erau lejer peste 3000. Dar preturile au mai scazut.

| hypothesis explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Problemele tehnice de care vorbesti este ceva general la WV Golf sau la masinile pe care le-ai vazut tu?

| hypothesis explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De 5-u asta ce zici? la 3000 de euro? Mi se pare suspect, am vazut alte golfuri la 5000-6000.

| hypothesis explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Sau de asta? Ce zici? http://olx.ro/......4w0oS.html

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru hypothesis):

Volkswagen are niste 'configuratii' cu probleme, de care trebuie sa te feresti, in general.
Exemple la generatia 2000-2010:
-Passat b6 nu e prea gandit, pe langa intretinerea scumpa specifica Passat/A4, are probleme cu electronica, in special cu frana de mana (care e cu computer)
-motoarele 1.4 si 1.6 cu 16V sunt de calitate proasta, cedeaza in special ghidurile de la supape, lucru care duce la consumul de ulei, clapetele de aer se incarca si nu mai lucreaza corect, se aprinde check engine, iar la 1.4 mai ales, consumul de ulei e un lucru obisnuit, plus ca performantele sunt praf. Pot spune ca am condus 1.4 16V de 75cp si 101cp. Cele de 75 abia pleaca de pe loc (cu toate ca erau Golfuri scurte, sau Audi A2), cel de 101cp se conduce ok. Toate scad foarte mult din putere, odata ce trec de 100. 000km. Are un prieten Seat 1.6 16V, si abia mai prinde 140km/h pe drept. Peste 100km/h deja nu se mai simte nici o putere. A mai avut alt prieten un Golf 4 1.6 16V, la o liniuta vs Golf 2 1.6 TDI de vreo 80cp, a pierdut cel 16V la distanta de vreo doua tiruri, in oras, incepand de pe la 40km/h. Noi abia atinsesem 100km/h cu dieselul, si ala cu 16V se vedea tot mai mic. Un benzinar normal 1.6 16V (de exemplu un Opel Astra 1.6 16V Ecotec), prinde 100km/h in distanta pe care o aveau Golfurile intre ele. Nici macar dieselul nu era ok ca putere, la putin timp dupa l-a lasat pompa de injectie.
Alt mare esec al VW este motorul 2.0 TDI cu injectie pomp-duse, de 140cp. Consuma si ala foarte mult ulei (mai mult decat 1.4 16V), imbatraneste repede, iar calitatea materialelor e penibila. A avut un coleg de liceu, ii sarea busonul de la ulei in mers (segmentii dusi), a fost la service sa ii schimbe bujiile incandescente iar una s-a rupt in motor (n-am mai vazut asa ceva nici la dieseluri de 30 de ani), iar alta data, a turat-o un "mecanic" in gol, si s-a rupt o biela in motor...
Am un vecin care si-a luat cea mai proasta varianta posibila de VW: Passat b6 cu motorul 2. 0TDI. Din prima luna, s-a ars computerul de la frana de mana, iar masina i-a ramas imobilizata in garaj. A venit un mecanic cu tester, si a stat jumatate de zi in garaj, pana a eliberat frana, sa o poata urca pe platforma. Apoi, la service, i-a cumparat computer nou, neoriginal, care a tinut doua saptamani.
Colegul meu, mecanic, merge ca sofer la o familie in varsta, care are un Golf 5 1.4 16V 101cp. De la 60. 000km, masina nu mai trage bine, si pe la 80. 000km a ramas cu ea in drum, din cauza ca s-a ars bobina de inductie, si instalatia electrica de pe motor.
Iarna trecuta am lucrat la un hotel; aveau doua dube, un VW Transporter 5 2.5 TDI, si un Fiat Ducato 2.0 diesel. Fiatul era 'alergat' si peste 1000km saptamanal, incarcat pana in plafon cu marfa pentru restaurant, lemne, si era folosit si in oras. Pornea la prima cheie si in diminetile cu -20. Transporterul era folosit doar la 'cursele' mai importante, numai cu persoane. De la -12 grade nu mai pornea, iar dupa a 2-a cheie se aprindeau martorii de la ulei si injectoare.
Cam asta imi aduc aminte in momentul de fata la VW-uri.
Ar mai fi si masina unui bun prieten, Golf 4 ALH, care din 2012 pana acum, a adunat ca probleme electronice asa:
-ESP mort (in 2012 avea si zile in care functiona)
-AC mort (nu se poate incarca, naiba stie ce are)
-ABS mort
-afisajele din bord nu se mai vad
-s-a ars o macara de geam, iar celelalte scapa geamul des.
Eu am avut o Skoda Octavia 1 (tot aia cu Golf 4), aveam o singura dotare, anume inchidere centralizata; atat de buna era, ca imi debloca/bloca usile fara sa-i dau comanda, in timpul mersului. Mi s-a ars bobina de inductie noaptea, in padure, mi-au sarit conductele de la pompa de benzina dimineata la 8, in aglomeratie (a aruncat benzina pe jos si tipa o baba ca sarim in aer), luminile din consola se aprindeau noaptea dupa 3-4km parcursi, si se stingeau la loc daca dadeam intr-o groapa.
Din cate masini am si am avut in jur (lucrez mecanica de la 16 ani, si in prezent am un atelier particular, VW e singurul care le face pe toate la fel de proaste.
Ford, Renault, Dacia, Opel, toti au fost poate mai slabi decat VW prin anii '80, dar au o evolutie permanenta, odata cu aparitia noilor modele.
Volkswagen a spart piata cu Golf 2, apoi a dezamagit cu Golf 3. Golf 4 a fost din nou foarte apreciat, in ciuda motorizarilor pe benzina slabe, 5-ul nu a fost departe de 4, dar deja concurenta oferea mai mult, iar la 6, au aparut celebrele TSI-uri de care se plange toate lumea. Nu mai zic de caroserii, am mers cu Amarok 2012, si cand sarea cate o piatra in podea, ziceai ca s-a spart ceva. Am mers cu Aro, IMS, Jeep, si cate SUV-uri coreene low cost. Nici una nu avea o caroserie atat de slaba, pentru o masina de teren. In plus, pe aripile din spate a sarit vopseaua in jurul rotilor, si a dat rugina. Rugina la o masina de teren, batrana de 3 ani, folosita mai mult urban, si tinuta curata. Si altii injura Loganul, ca au dat 5000e si rugineste dupa 5 ani.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru hypothesis):

Arata ok Megane-ul, dar recomand macar 1.6 16V, ca sa ai si "de-o depasire".
Problema insa, e ca la aia 3000 trebuie sa mai pui si cateva sute de euro pentru timbrul de mediu, ca sa o treci pe numele tau.
Iesi cam scump, pentru un benzinar de 10 ani.