Cel care-si permite sa cumpere un Mustang ($500.000), nu traieste din salariu, ci este bogatas adevarat, traind din contracte mari si dividentele de la afacerile lui.
Iar intertinerea unei asemenea masini, il costa "nimic", cand isi permite o asemena masina.
Eu nu pricep cum poate femeia asta sa debiteze astfel de tampenii
"acum 2 minute | Ioneasca1001 a răspuns: Cel care-si permite sa cumpere un Mustang ($500.000)"
@suntserios, tu ai dreptate, dar @ioneasca cred ca a vrut sa zica despre FORD GT, le-a incurcat, modelul vechi care este considerat de colectie, acela valoreaza si peste 500.000 de euro in anumite conditii-editii limitate etc am vazut licitatii, deci vorbesc despre https://ro.autodata24.com/ford/gt/gt/details
Cat despre Ford Mustang, mi se pare ca strategia lor de a oferi motoare downsized (cel de 2, 3 litri) a fost si va fi un esec, adica a incurajat tinerii si teribilistii sa-si cumpere un mustang pentru aspect, in schimb a stricat esenta V-urilor, muscle-carurilor americane, adica prin ce era remarcat un MUSTANG? prin motorul mare si sunetul placut.
Sa ai un Mustang de 2, 3 litri si sa te bata Leon Cupra, ca idee zic, nu este ok.
Mustan avea un statut si era o masina deosebita, au transformat-o pentru a se vinde in Europa intr-o caruta.
Nu ma intelegeti gresit e in continuare o masina placuta si aspectuoasa, doar ca farmecul ei este palid.
E ca si cum Ferarri ar scoate acum modele de 3 litri TDI!
Daca un brand sau un anumit model s-a consacrat pe ceva anume sa mearga pe acel lucru pana la capat, altfel este prostitutie, o megalomanie de prost gust.
Ford avea multe modele de masini in palmares cu motoare relativ mici, au o gama foarte variata.
Deci Mustang a ajuns sa "si-o fure" de la Ford Focus RS, zic ca idee!
In principiu oamenii care isi permit Mustanguri nu traiesc din salarii.Dar eu zic ca un salariu de 3k euro pe luna ar fi suficient.Adica ia in considerare si stilul de viata al omului care-l cumpara si cheltuielile acestuia.
O "regulă" pe care am auzit-o (și care mi se pare bună) este aceea că-ți permiți cu adevărat o mașină care valorează maxim jumătate din veniturile tale pe un an.
Deci în funcție de cât dai pe Mustang-ul ăla, trebuie să faci de două ori mai mulți bani pe an. Dacă-ți iei un Mustang de 30 000 euro, rezultă că trebuie să faci minim 5 000 euro pe lună.
Dar binențeles că nu toată lumea respectă genul ăsta de reguli de prudență financiară. Sunt o groază de oameni care n-au doi lei, dar se duc și-și iau mașini de 50k. Apoi se plâng că n-au bani de benzină și de întreținere.
Asta ar inseamna ca toti care isi iau Logan sa castige peste 2000 euro pe luna
Am o cunostinta in UK, care încă din timpul studenției era atrasa de mașină asta.
Asa ca și-a luat-o după câțiva ani după ce a început sa lucreze.
Nu câștiga chiar o avere, dar conduce și intretine un Mustang.
In mod ideal, da. Dacă faci 800 euro pe lună, ar trebui să-ți iei un Logan SH de 5000 euro, mai degrabă decât un Logan nou de 12 000.
Dar regula se referea mai degrabă la achizițiile de vehicule premium și mai puțin la zona de jos a spectrului. Este o regulă făcută pentru cei care au tendința să-și cumpere "mai multă mașină" decât au nevoie și decât își permit.
Dar repet, este doar o regulă de prudență financiară, nimic altceva. Fiecare om este liber să-și aloce orice procent din venituri pentru mașină, evident cu riscurile de rigoare.
Daca faci 800 euro pe luna care e logica sa iti iei Logan sh, o masina care necesita sa mai investesti bani in ea, cand iti poti lua una noua si 3 ani stai fara stres.
Logica este că diferența aia de 7000 de euro rămâne la tine în buzunar și o poți folosi pentru a rezolva urgențe de orice natură, nu doar de natură automobilistică.
Un om cu bugetul la limită preferă stresul unei plăcuțe de frână care trebuie schimbată decât stresul că nu are bani să-i facă analize copilului. Iar în zona asta de venituri, genul ăsta de situații apar tot timpul.
Dacă privești problema d.p.d.v. pur automobilistic, poate este cum spui tu, și o mașină nouă face mai mult sens pe termen lung.
Dar dacă o privești dintr-o perspectivă mai generală a bugetului unui om, atunci face mai mult sens să ai minimul de bani legați într-un vehicul, și să mai picuri acolo când e cazul cât să-l menții funcțional.
Masina noua face sens pentru ca merita sa o iei in rate, tocmai pentru ca nu ai stresul ca ramai cu rata si fara masina.
Daca esti debil... da. Am prieteni care cistiga 3-5k EUR in Romania si toti au de-astea mici de marimea unui Logan sau mai mici si cu preturi pana in 15k EUR. Eventual mai au o motocicleta pe linga...
Și în rate o plătești, nu o iei gratis. Ba chiar o plătești mai mult.
Cred că privești problema din punctul de vedere al unui om fără prea multe obligații, cu un salariu bun, o profesie căutată și un job sigur, pentru care o rată la mașină de 200 de euro/lună nu reprezintă o vulnerabilitate.
Dar privește-o și din punctul de vedere al unei familii medii din România, cu venituri de 1000 de euro pe lună, un copil de întreținut și o chirie/rată la casă de 300 de euro și imaginea va fi un pic diferită. Pentru genul ăsta de situație, achiziția unei mașini noi, indiferent în ce formă, rate sau cash, este o greșeală care vulnerabilizează bugetul foarte mult. Ce folos că mașina este nouă și merge brici, dacă nu-ți mai rămân bani de gaze și curent?
Pai nu pricep logica ta. De ce ar fi mai usor sa stranga 5000 euro si sa ii dea odata decat sa plateasca 200/luna pe parcursul a 3 ani?
Dar se poate obtine si prin alte surse, nu neaparat legale. Iar intretinerea... nu e ca si cand ai da o avere pe luna de intretinere ca la apartamente.
Dacia Logan Acces:, 7380 euro
Avans 25%: 2, 014 euro
Rată lunară x 36: 192 euro
Deci pentru a achiziționa în rate cel mai ieftin Logan, trebuie să plătești un avans de 2000 de euro, plus aproape 200 de euro pe lună timp de trei ani. În estimarea ta ai luat în calcul doar ratele, nu și avansul de 2000 de euro.
Logica am explicat-o. O familie cu bugetul ăla și cheltuielile alea nu-și permite încă o rată de 200 euro/lună. Iar dacă printr-o minune își permite să plătească un avans de 2000 de euro și o rată de 200 de euro/lună, este mult mai prudent să pună deoparte banii ăia timp de un an și să-și cumpere un Logan SH de 4500 de euro decât să se lege la cap cu rate pe trei ani în care se pot întâmpla multe.
Iar discuția nu era despre ce e mai ușor, ci despre ce e mai prudent și mai sănătos financiar.
Dacă ne luăm după ce e cel mai ușor, criza din 2008 ne-a învățat că cel mai ușor este să te îndatorezi până peste cap și să-ți cumperi lucruri pe care nu ți le permiți. Cu consecințele pe care le-am văzut.
Mda...nu stiu.Eu personal nu mi-as lua asa ceva daca as trai exclusiv din salariu.Te leaga efectiv de acel loc de munca pentru ca altfel nu iti mai permiti sa o intretii.E o masina pretentioasa.
Tot nu are logica ce zici. Adica nu si ar permite 200 euro rata la o masina care sigur ii tine 3-5 ani fara nicio problema, dar si ar permite 400euro economii pe luna sa stranga cei 4500?
hmm
Iarăși uiți de acel avans de 2000 de euro pe care trebuie să-l dai chiar dacă îți cumperi mașina în rate (pentru că dacă nu-l dai, rata este semnificativ mai mare de 200 euro)
Deci ambele scenarii pornesc de la premiza că oamenii au acei 2000 de euro.
În scenariul tău, oamenii ăia trebuie să plătească 2000 de euro avans, și apoi 200 de euro pe lună timp de trei ani, pentru a-și achiziționa o mașină care valorează 7380 de euro cu un cost total de peste 9000 de euro.
În scenariul meu, își păstrează la ciorap acei 2000 de euro pe care i-ar fi plătit avans, mai economisesc timp de un an cei 200 de euro pe lună pe care i-ar fi plătit ca rată, și-și cumpără un Logan SH de 4500 de euro banii jos.
Cu 4500 de euro îți poți cumpăra un Logan în stare excelentă. Poate fi o mașină care merge bine-merci, cu investiții minime, 3-5 ani. Iar dacă are probleme, cele mai des întâlnite se pot rezolva cu câteva sute de euro pe an.
Iar prin manevra asta, oamenii ăia evită să se îndatoreze pe trei ani. Când un an mai târziu copilul își va băga o piesă lego în nas, se vor duce la spital cu Loganul lor sh care merge foarte bine, și vor putea plăti procedura cu banii ăia care le-au rămas în buget pentru că nu i-au aruncat pe un Logan nou.
Indiferent cum ai privi lucrurile, aritmetica nu se schimbă. Atunci când îți cumperi o mașină nouă, plătești bani reali pentru a evita probleme potențiale. Niște oameni cu un buget la limită nu-și pot permite acest lux. În cazul lor, cea mai inteligentă manevră este să păstreze bani reali în buzunar și să-i direcționeze către probleme numai când acestea se manifestă.
Hai breh, nu mai exagerati. Cumperi un Ford nou. Consuma mult si chestii, dar nu exagerati cu intretinutul. Asta se aplica daca iei un Mustang din 1960-1970.
Tu cred ca circuli doar cu tramvaiul si nu detii o masina.