Salut. Am si eu tot motor 2.0 diesel (2.0 TDI CR mai exact). Eu in mod normal incerc sa merg cu 2000rot.Din ce am inteles la un motor diesel e cel mai ok sa il tii pe cat posibil in zona lui de cuplu, zona de cuplu fiind momentul cand e si turbina in functiune. (cam intre 1900rot in sus ). Altfel cand motorul e rece schimb cam la 2500rot si dupa ce e cald cam la 3000rot sau mai sus dupa caz. Dupa mine nu e ok sa conduci un motor diesel cu 1500rot deoarece in drepte mai mari apare fenomenul de rezonanta si risti sa infunzi turbina, egr, etc. Probabil cineva mai nepriceput o sa iti zica ca scoti consum mai bun daca mergi mereu cu 1500rot/min. Probabil ca asa e dar faci rau motorului si componentelor lui. Deci daca se strica ceva probabil o sa dai mai multi bani pe reparatii decat pe 1L in plus de motorina la 100km.
I-ai vazut pe unii?
Mergi ca aia!
Vai de steaua ta... si a aluia care te-a invatat sa "conduci"!
Aia ca tine nu au ce sa caute pe sosea!
Lasa turatiile masinii, ca tu trebuie sa mergi cu limita de viteza care este inscrisa pe strada repectiva, nu la anumite turatii.
Cu cat folosesti motorul ala mai potolit, cu atat il rodezi mai putin si nu consuma multa benzina (sau motorina).
Tine-te 2km sub limita de viteza afisata pe strada si vei fi ok!
Motor rece: schimbi la 2000-2500. Motor cald : 3000-3500 și uneori chiar mai sus.
Atat timp cat ai si perioade in care turezi putin dieselul ala poti merge cu el si la 1500 ture, ideea e sa nu mergi subturat constant.
Daca vrei sa te injure lumea mergi ca Ioneasca.Vitezometrul oricum iti arata 3-4 km mai putin decat viteza reala mai scazi de la tine inca 2-3 si faci coloana in spatele tau.Nu se poate generaliza.
Depinde de sarcina motorului, de ce cand sta pe loc are 800 rpm? Nu se infunda?
Depinde ce fel de motor e, si ce fel de drumuri faci cu el.
Daca e unul sofisticat (injectie CR, catalizator cu DPF), trebuie sa mergi cu el pe la 2000rpm constant, si sa schimbi peste 2500rpm.
Daca e vreun Ford TDDI, poti sa schimbi la 1800rpm linistit, dpf nu are, iar EGR se infunda doar de la uleiul prost si drumurile scurte. Turbina la motoarele vechi nu se infunda aproape niciodata.
Taci ca nu te intreba nimeni de limita ta poti fi la 2000rot/min la o anumita viteza, dar si cu 1500 la aceeasi viteza
liviunm întreabă: