| uncetatean123 a întrebat:

Cand mergi la deal cu masina ai nevoie de cuplu sau cai putere? Cum e mai eficient?

10 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Orice ar fi, nu ai două pedale de accelerație ci numa una și dacă motorul are puterea necesară, urci dealul

| Digikey a răspuns:

Sa facem o comparatie intre o Skoda Octavia 1.9 diesel de 130 de cai cuplu 310 nm si Octavia 1.8 t de 180 de cai si cuplu 235 nm.
Daca pornesc in acelasi timp cel cu 1.8T are timp sa se opreasca in varful dealului si sa fumeze o tigara pana cand apare si tovarul cu cuplu mai mare.

| uncetatean123 explică (pentru Digikey):

Dar ca sa obtii consumul cel mai bun? Turatii mici & cuplu maxim?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

De demaraj, si sa fii intr-o zona a turatiei unde motorul dezvolta destula putere.
Caii nu prea ajuta la deal, ci cuplul. Ia exemplu un Golf 1.6 benzina, cu cuplul undeva pe la 6500rpm, cand era tanar, care cica are 105cp, sa vezi cum moare la deal, in timp ce un motor diesel de 90cp nici nu simte dealul ala, ori conserva de Astra 1.6 8v a lui tata, la ~80 de cai, urca de zici ca-i diesel.
Importanta este turatia la care se dezvolta puterea, si felul in care e raportata cutia de viteze.

| uncetatean123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cred ca ai facut unele greseli, cuplul nu este la 6500, daca te referi la un golf 4, puterea este la 5700 rpm iar cuplul maxim la 4500 rpm, iar chestia cu "cand era tanara" nu neapărat, eu am avut mașini foarte vechi si care incontinuare aveau aceeasi putere si scoteau timpii 0-100 din fabrica, hai sa zicem cu un 0.1-0.3 mai mult, iar motorul diesel nu simte dealul pentru ca da are cuplu de la turatii mai joase si mai mare din cauza turbinei in mare parte.
Astra e mai usoara ca un golf si are cuplul maxim de la turatii mult mai joase respectiv 2600 rpm iar raportul cutiei te ajuta atunci cand mergi incet sa ai cuplu mai mare, e acelasi principiu ca si la o bicicleta, foaia mica, pinionul mare gen trrapta 1 la masini, vrei viteza mai mare dar raport mai mic, atunci motorul se chinuie mai mult sa dezvolte puterea ca sa ai o viteza mai mare la deal

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru uncetatean123):

Am facut niste exagerari, nu neaparat greseli. Nu am cautat specificatiile tehnice, m-am bazat pe faptul ca toate motoarele 1.6 16V de 105cp de pe Seat/VW pe care le-am condus, erau niste salate de varza. Necesitau multe reparatii, consumau ulei, si niciodata nu trageau bine. Si nu ma refer la 2 masini, ci la foarte multe, ingrijite. Iar 105cp pentru un hatchback ar trebui sa fie foarte ok, dar ele abia se taraie.

| uncetatean123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Https://youtu.be/TQh_Ffbple8
Merg foarte bine pe caroserii nu prea grele, trebuie ulei bun, accelerate mai in ture, daca te.ai obisnuit cu diesel normal ca ti se par lesinate, trebuie sa stii cum sa le conduci, exemplu iti dau acel videoclip si experienta personala, am mers cat de tare am putut cu 2.0 tdi 140 cp si un golf hatchback 5 portiere 1.6 se tinea dupa mine incontinuu, numai scapam de el, deci se poate iar omul a stiut sa mearga cu acea masina, apoi bineînțeles ca l.am lasat sa se duca, m.a depășit cu 160 la ora.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru uncetatean123):

Nu il compar cu dieseluri de 150cp, ci cu orice alta masina sub 100cp.
Pe Golf 5 e posibil sa fi fost FSI, nu 16V simplu. Motoarele VW 1.6 mai vechi, cum ar fi SR sau AFT sunt mult mai ok decat ala ce s-a pus pe Golf 4.
Ma mir ca nu ti-a mers TDI-ul mai tare decat o drujba din aia, noi eram in teste cu un Golf 2 1.6 GTD cu pompa abia montata, care nu mergea bine, si tot i-am dat doua sate unuia cu Golf 4 1.6 16V... Prieten de-al nostru, cu masina ok.

| uncetatean123 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Compari FSI cu 16v? un tip de injectie cu cate valve are un motor? Ok...SR s-a pus pe golf 4, iar AFT din ce am vazut e 8v, normal ca are alt comportament, la fel e si la bmw cele de 1.9 benzina 105cp 8v si 118cp 16v, cel de 8v 105cp are cuplu mai mare in ture mai joase dar in ture inalte e lesinat, astea in 16v se simt bine in ture mai inalte si sunt mai sportive.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru uncetatean123):

E greu sa spui ca e sportiv ceva ce e batut de dieseluri banale...
Si nici la condus normal nu e prea placut, revin la primul meu raspuns: moare cand incepi sa urci.
Si nu sunt invatat doar cu diesel, am avut si mobra, si Dacii, inclusiv Logan, si Opel 16V turbo (LET).