Nu există un timp prestabilit după care ar trebui să pornească electroventilatorul, el pornește când atinge o anumită temperatură prestabilită de fabricant.
Iarna de exemplu, dacă este foarte frig, sunt șanse să pornească doar dacă stai foarte mult timp în trafic bară la bară, dar în mers se poate întâmpla să nu pornească deloc.
Radiatorul nu are elice... probabil te referi la acel electroventilator de langa radiator, care ajuta la racirea apei sau uleiului din radiator. Acela depinde de model. La unele se invarte permanent, la altele atunci cand apa din radiator, sau uleiul dupa caz depinde radiator de ce este ajung la o anumita temperatura stabilita de producator, temperatura care difera de la masina la masina!
In general dupa 90C.Pe vremea asta putin probabil sa porneasca, chiar daca stai pe loc. Nici vara nu prea porneste, poate in oras la semafor sau daca mergi incet mult timp. De cele mai multe cazuri, e suficienta racirea pasiva (aerul care vine in radiator din mers)
1.Ventilatorul mechanic se roteste atita timp cit motorul este pornit pentru ca este actionat de curea.Acest ventilator raceste apa din radiatorul de apa si freonul sau fluidul de directive ori de transmisie daca are un astfel de radiator in fata.
2.Ventilator sau ventilatoare electrice care sint actionate electric si se rotesc doar atunci cind masina cere, deci cind acel ventilator mechanic nu face fata sa raceasca asa de bine freonul de ex de la aerul conditionat.Aceste ventilatoare electrice penntru asta sint instalate in special pentru aerul conditionat, sau pentru racirea fluidului de la directive ori transmisie.
Lasale ca stiu ele singure cind trebuie sa se roteasca.Sau computerul masinii stie si le da comanda.Nu iti face griji. Daca in schimb ventilatorul mechanic nu se roteste mereu cit motorul este pornit atunci ai probleme si cauta sa rezolvi.Ventilatoarele electrice se invart si dupa ce ai oprit masina pentru a raci acele fluide si freonul cum am zis mai sus. Sper ca intelegi ceva din ce am spus.