anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Care e faza cu retrogradarea cutiei de viteze? Un prieten mi-a povestit ca dadea o liniuta cu unu pe autostrada si ajunsese cu masina la 280 km/h in viteza a 6-a. Iar apoi i-a dat inferioara in a 5-a fara sa elibereze acceleratia si a trecut de 300 km/h! Cum e posibil asa ceva? Nu a supraturat motorul?

17 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In NFS, 'motorul' e doar o alcatuire de fisiere audio, care se redau in loop. Nu se strica nimic, daca faci scamatorii din astea. Desi, nici in NFS nu prea e posibil ce povestesti tu pe aici.

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu nu vorbesc aici de un joc.

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

"Vere", esti in 2017 daca nu stiai....deja exista masini care nu au nici macar o dificultate in a merge cu 300+

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

Da, dar ce nu stiu pustii de a 9-a, este ca la viteze atat de ridicate, cuplul care se mai simte la asemenea manevre este 0.
Hai, spune-ne! Ce masina visati voi ca are prietenul tau? 320? E46?

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

A 9-a, serios?
Daca E46 este singurul tau vis...e trist...
Eu vorbesc aici de un M5 E39 Stage 3!

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Pana la urma nu conteaza masina sau viteza de deplasare. Am intrebat strict de manevra de retrogradare cum se manifesta si ce efecte are. Daca tu traiesti mai mult in jocuri video nu cred ca are rost sa dai un raspuns.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

A, da ma... Uitasem ca e plina tara de M5-uri, mai ales din 2001. Isi cumpara liceenii, ca sunt bune de naveta.
Si prind topspeed-ul in treapta a 5-a, ca a 6-a e de consum. Ti-am zis eu ca e de naveta.
Stage 3 ala l-o fi luat de la peco, e un aditiv ceva.
Fugi la teme laughing

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Daca tu crezi ca eu vorbesc de baietasi care tocmai au luat permisul te inseli. Tipul despre care vorbesc are 47 de ani asa ca daca vrei sa ajuti axeaza-te fix pe subiect, nu conteaza cine, cum si cu ce.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

Retrogradarea te ajuta sa maresti viteza doar daca trecand la o treapta inferioara, ridici turatia motorului spre o plaja mai agresiva. De exemplu, cu o masina banala, cum o sa conduci tu peste 2-3 ani daca o sa fii norocos, daca mergi cu 70km/h in treapta a 4-a, si vrei sa depasesti, ai o turatie de 1500-2000rpm. Trecand la treapta a 3-a, vei avea o turatie de vreo 2500-3000, si motorul va urca mult mai agresiv, vei prinde 100-130km/h cu treapta a 3-a foarte rapid. In treapta a 4-a, dureaza mai mult pana prinde viteza aia.
Insa atunci cand esti in ultima treapta de viteza cu un M5 imaginar, la 280km/h, deja mai ai cel mult 1500rpm pana la turatia maxima (limitarea), iar retrogradarea ar pica undeva mult peste limitare. Faci o frana de motor foarte brusca, si nu ai nici o sansa sa maresti viteza, chiar o sa scada.

| InTeReSsUl04444 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

"Prietene", nu am 15-16 ani! Am 23. Masina banala? Am un f30 330d xdrive cu pachet M, daca tu pe asta o numesti banala, atunci ma scuzi ca nu am bani de un M6 2018 de exemplu (nu mai vorbesc de un hypercar). Probabil tu esti mare smecher cu un M760li si nu am auzit eu de tine din greseala.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

Sigur nu ai auzit de mine, ca terminasem liceul de ceva ani, pe cand l-ai inceput tu.
Poate imi povestesti intre timp si de ce ai ramas repetent, ca m-ai plictisit cu BMW-urile.
https://www.tpu.ro/......-cu-ea-in/

| OldSoul a răspuns:

In ceea ce ai spus tu exista o exagerare, undeva, ceva nu se potriveste.

Ceea ce ai spus tu ar fi valabil in cazul in care a intrat mai repede in treapta a6-a decat ar fi trebuit, si astfel motorul era "subturat" pentru aceea treapta astfel incat accelerarea se facea mult mai greu, iar odata trecut intr-o viteza inferioara, turatia a crescut astfel incat acceleratia s-a putut face in conditii normale.

| relian a răspuns:

Pe care autostrada frate laughing sa nu spui ca in RO laughing asta poate in viitor cine stie cand o fi ala laughing
Referitor la ce spui tu nu ma pricep asa de bine la magarii de astea dara nu cred ca in treapta aia 5 ce zici a avut el 300 la ora.Eu din ce stiu orice treapta are o limita, nu vad sau nu stiu cum o poate depasii indiferent cat accelerezi tu motoru, pana la urma motoru e motor restul face transmisia, deci o treapta inferioara nu cred ca te duce mai sus decat treapta superioara.Nu stiu, poate n-am eu cunostinte, dar mi se pare aiurea, adica nu poti urca cu ultima treapta la 3 sute dara urci cu una inferioara laughing o fi cine stie ce OZN mai are amicu ala al tau.Sau cine stie ce-o fi mai vazut el la bord, ce cifre sau acu ala ma mira ca n-a vazut 800 in loc de 300 laughing

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

Poveste trasa de par si de tine si de prietenul viteaz. Poate sa aiba el si mama masinilor... toate care sunt puse in vanzare in serie sunt limitate la viteza de 250km ....asa ca mananca multa cacao prietenul tau

| gugugugu a răspuns (pentru InTeReSsUl04444):

Nu ai nici macar 18 ani. Intrebarile si raspunsurile tale sunt publice. Dar tu visezi BMW-uri care merg cu 300 /h si imprumuturi la banca. Nasol.

| relian a răspuns:

Revin la intrebarea ta, intimplator am dat peste ceva legat de ce a spus prietenul tau si am inteles cum sta treaba.Acum nu stiu ce viteza o fi prins el ca fost 300 ca fost mai putin nu mai are importanta,dara este adevarat ce ti-a spus.
Iti explic asa cat de bine pot,spre sa intelegi cum sta treaba.
Orice masina este facuta sa tina cat mai mult in timp, sa aiba viteza, sa consume cat mai putin, sa se uzeze mai putin, sa nu faca zgomot prea mare si etc.
Sa no lungesc, treaba sta in felul urmator.La masina treapta superioara sa zicem a 6 a in cazul tau este treapta la care masina face ce am spue eu mai sus, adica consuma putin, scoate zgomot putin, se uzeaza mai putin si are si viteza, ATENTIE are SI viteza, dara nu viteza cea mai mare.Cum de n-are viteaza cea mai mare? Simplu, sa faca cele enumerate mai sus, nu ai cum sa o faci sa prinda si viteza cea mai mare.Treapta imediat inferioara, in cazul tau a 5 a este treapta la care masina prinde viteza cea mai mare, dar la o turatie a motorul la maxim, adica aproape de rosu.Acolo la turatia aia si in treapta aia raportul este de 1:1 adica motoru dezvolta la turatia aia puterea cea mai mare, iar transmisia in treapta aia are viteza cea mai mare.Cam asta e toata chestia, de aia prietenu tau l-a luat pe ala laughing asta este explicatia.Acum sa faci chestia asta nu-i indicat deloc, pentru ca tot ducand motoru la turatia aia il uzezi rapid, plus de asta il poti scapa dincolo de rosu si nu stiu pe unde o sati zboare piesele din motor, poate o sa va intreaca pistoanele pe amandoi la o liniuta de care spui laughing.
Sper ca ai inteles, e chestie de mecanica, de cum e facuta masina.Sincer ai vazut si eu am spus initial ca n-are logica,dara e problema de constructie,sau mai bine spus de informatie,majoritatea oamenilor nu-s informatii, dara nici nu se recomanda sa conduci de genul cum a facut prietenul tau.
Daca ai vazut cu cat ridici treapta cu atat RPM scade, deci in ultima treapta nu ai maximu de RPM, deci motoru nu se afla la putere maxima.Ei uite ca am mai invatat cate ceva laughing sincer nici eu nu stiam, dara na inveti in fiecare zi cate ceva, sau afli cate ceva zilnic mai bine spus.