Consumul nu e direct proportional cu turatia.
Conteaza mai mult pozitia pedalei decat cat de mult o turezi. Daca o tii subturata si cu acceleratia trecuta de jumatate din cursa, ca sa faca fata, te c#%i in el consum.
La mers constant o tii intr-un punct in care simti eficienta maxima a motorului: pedala apasata putin, turatia ok (adica nu peste 3000rpm), iar la o apasare fina a pedalei, sa simti imediat raspunsul motorului. In acel punct consumi combustibilul eficient. Nu e o turatie fixa. In treptele mici poate fi mult mai jos, chiar si pe la 1400 rpm, cand la treapta a 4-a si a 5-a, sub 2000 rpm e prea putin, raspunde greoi la pedala de la acea zona.
Gandeste-te la viteza de croaziera a masinii, la toate e intre 90 km/h pana pe la 140km/h, iar in toate cazurile, aceste viteze sunt mai sus de 2500 rpm, in ultima treapta de viteza.
Nivelul eficient de turatii nu numai pentru SDI (cu sau fara turbo se situeaza pe la valoarea de 2000-2500 rot/min. Dar intrebarea mea este urmatoarea de ce ti-ai ales SDI, intreb deoarece un verisor de al meu are o masina cu motor SDI si este foarte puturoasa dupa 3000 rot/min incepe sa se simta ceva.
Mi-am luat permisul recent si am un polo sdi din 2000, tata mii l-a recomandat ca daca nu are turbo nu o sa aiba consum foarte mare, ca o sa pot umbla cu el in turatii mici, iar ca raspuns pot sa spun ca sunt foarte multumit, am 66 de cai pe 2000 cm3, deci puterea e dezvoltata cu turatii mici, pot sa pornesc de pe loc cu a 4-a , o conduc de la semafor asa 1-3-5 schimband la 2000 rpm, si nu omor motorul, merge super ok, are cuplu/sprint, tot ce am nevoie, doar ca am facut vreo 200 km in oras si putin in afara si mi-a iesit consum de 7, ce-i drept o tineam doar pe la 2000 rpm, acum am sa incerc sa o tin pe la 1400 sa vad diferenta, cu treapta 5 ma duc lejer cu 60 la ora, nu il ''omor''.
P.s. am facut consum de 7 in conditiile in care chiar si tata(care se pricepe super bine la masini/mecanica/motoare, nu vorbeste din auzite, doar ca am zis sa vad ce spun si altii) m-a asigurat ca nu o sa trec de 5, 5 nici macar in oras. acuma sa vad diferenta daca totusi motorul dezvolta puterea la turatii mici deci nu trece motorina nearsa.
SDI-u e un motor bun.Bineinteles ca nu se compara cu tdi-ul la putere dar nu se va compara nici ca piese de schimb si consum.
Ca si putere/cuplu e chiar ok.
Vezi ca ai motor de 1896 nu de 2000cm3
Ai grija de ea, cu timpul te veni invata si vei scoate niste consumuri extrem de mici si masina va fi fiabila in ciuda faptului ca nu prea ai putere cine stie ce, motorul e chiar foarte rezistent.
Mi-ai putea da niste sfaturi sau recomandari ca sa scot un consum mai mic? mersi. tu ce zici? turata mari sau mici? am zis ca o sa o tin pe oras in treaota a 5-a la 60 la ora cu vreo 1300 rpm, sa vad cum scot consumul.
Pai nici sa o ti subturata. Undeva la 1900, 2000 rpm.O sa te inveti cu timpul, eu am scos cu un golf breck sdi consum de 3.9% pe exterior si pe interior 5.2-5.3%,d-apoi tu cu polo?
Sa ai grija de ea, sa nu o vinzi e foarte buna si are cuplu bun de tot pentru o masina care nu are turbo.Adica trage bine.Eu am un toledo 1.6 16v, am un consum mai mic ca 2.0 tdi . Insantaneu am 0.3; 0.5. Iar mers frumos la 90-120 am 5.1%.
7% e un consum OK pentru un motor de 1.9 sau 2.0. Eu scot 6, 4-7% consum mixt cu 1.5 dCI (adica cu un motor mult mai mic)
P.S: cel mai putin consumi in treapta a V-a pe la 1700-1800 rpm (valabil pentru majoritatea motoarelor indiferent ca sunt Diesel sau benzina)
Nu o tin nici subturata incat sa o omor, chiar din contra, merge fara probleme cu treapta a 4-5 in oras, fara sa o ajut dni acceleratie , nu trebuie sa stau cu pedala la fund ca sa traga , stiu, sunt motoare super ok pentru oras, in timp ma invat eu si ii prind mersul.
Are cuplul la 2000Rpm, deci cam pe acolo ar trebui să te limitezi dacă vrei un consum decent.
Alex da deci imi cer scuze eu am crezut ca ai permis mai vechi si de aceea, dar si acel consum de 7 este bunicel, scoate cam cat un logan de 1.5, dar din ce mi-a mai spus si mie tata schimbi treptele in zona optima de turatie, sau daca vrei chiar un consum mai mic, desi o sa para hilar poti pune un GPL pe masina. Sau mai poti face sa pleci cu a doua dupa loc cand nu ai masa prea mare. Nu prea este bine sa pleci cu a 4a de pe loc solicita foarte mult motorul.
Bineinteles ca nu pornesc cu a 4-a de pe log, dadeam doar un argument ca motorul dezvolta puterea fara turatii mari, oricum m-am m-ai sfatuit cu tata si se pare ca pe rosu imi raman cam 6 litrii de motorina, asa ca am recalculat cu el consumul si imi iese undeva pe la 5, 5 maxim 6, mai ales ca o tin doar prin oras mai mult.
Da stiu cum este sentimentul am patit dar plec normal si daca loveste cobor la el sa imi plateasca bara